2020-12-03, 09:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
Fyfan vad pinsamt, snälla var hittar dom denna White trash människa?

Tydligen så påstår hon att hon jobbar för Dominion, hon är klart och tydligt dyngrak och personen hon tjafsar med är en republikan så han är på hennes sida ovanpå att Giuliani själv försöker få henne att lugna ner sig.

Det är lite därför jag säger att det bästa vore om allt togs under ed för då skulle Giuliani tvingas till att faktiskt kasta ut sådana där där vittnesmål eller kräva att de är nyktra när de ska vittna.

Allt detta gör är att det skadar trovärdigheten ytterligare

Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Det hela har ju gått över i en fars. Har varit en show hela tiden. Kvar finns konspirationsteorierna.

Det kan man lugnt säga, det bästa vore om alla framtida vittnesmål gjordes under ed så att de kunde ta bort sådana där individer i förtid.
2020-12-03, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitters
Rudy försöker lugna ner henne men det gick ju inte så bra

I den domstol hade hon blivit utskickad eventuellt dömd för contempt of court.

Jag förstår inte varför de inte vaskat fram de vittnesmål som kan bära någonstans. Är det denna människa man väljer att visa upp undrar man ju hur de andra ser ut och för sig.
2020-12-03, 09:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
I den domstol hade hon blivit utskickad eventuellt dömd för contempt of court.

Jag förstår inte varför de inte vaskat fram de vittnesmål som kan bära någonstans. Är det denna människa man väljer att visa upp undrar man ju hur de andra ser ut och för sig.

Jag tror att de gör det för att de antingen vet att det inte kommer att gå någonstans eller så är de så jävla inkompetenta att de inte säkrar att vittnena inte är alkoholister
2020-12-03, 09:47
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Det är väl väldigt klart varför de opponerar sig? Varken Rudy eller någon annan har under hela valfuskcirkusen under ed vittnat om något valfusk. De har däremot påstått att det finns tusentals vittnen, men aldrig gått under ed. Ingen av dem vill få skit för något de själva inte fullt ut tror på.
Rudy Giuliani säger ingenting. Han ställer sig upp och sätter sig därefter och börjar plocka med sina papper.

De vittnen som man använt vid hittillsvarande hearings skulle säkert vittna under ed framför en domstol om det kom så långt, men inget (?) har ju varit kallat. Vi ägnar oss åt hypoteser nu. Domstolarna har konsekvent avfärdat alla mål som svepande eller grundlösa påståenden. Vems fel det är ska jag låta vara osagt.
2020-12-03, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Rudy Giuliani säger ingenting. Han ställer sig upp och sätter sig därefter och börjar plocka med sina papper.

De vittnen som man använt vid hittillsvarande hearings skulle säkert vittna under ed framför en domstol om det kom så långt, men inget (?) har ju varit kallat. Vi ägnar oss åt hypoteser nu. Domstolarna har konsekvent avfärdat alla mål som svepande eller grundlösa påståenden. Vems fel det är ska jag låta vara osagt.

Det är inte domarens/domstolens sak att kalla på vittnet. Det är Trump Team som ska begära in de vittnen de vill ha. Uppenbarligen vill de inte ha några.
2020-12-03, 09:50
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Jag fattar inte hur du kan ha hängt i den här tråden så länge utan att veta om att det inte handlar om miljoner röster.
Arizona Biden leder med 10 000 röster
Georgia Biden leder med 13 000 röster
Nevada 34 000 röster
Michigan 130 000 röster

Inga miljoner röster som krävs.

Ser man till USA som helhet så fick Biden ca 7 miljoner fler röster än Trump så det är väldigt tydligt vem folket röstade för som president om man inte hävdar att dessa 7 miljoner rösterna är förfalskade och ogiltiga röster.

Sen kan man så klart fantisera om att bara ett antal 10 000 tals röster i några viktiga stater var felaktiga så att Trump borde vunnit ändå trots att att han fick ca 7 miljoner färre röster än Biden i hela USA.
2020-12-03, 09:53
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
One arrested at Michigan State Capitol amid Michigan
House Oversight Committee hearing of Nov. election
(WLNS) — One man was arrested Wednesday night at the Michigan State Capitol amid the Michigan House Oversight Committee hearing in

Tydligen blev någon arresterad under hearing igår. Var ju någon som skrek högljutt. Någon som hörde vad personen skrek?

Länk men funkar inte för europeisk IP så jag har inte kunnat läsa mer än det jag citerat.
https://www.wlns.com/lansing/one-arrested-at-michigan-state-capitol-amid-michigan-house-oversight-committee-hearing-of-nov-electi on/
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Ser man till USA som helhet så fick Biden ca 7 miljoner fler röster än Trump så det är väldigt tydligt vem folket röstade för som president om man inte hävdar att dessa 7 miljoner rösterna är förfalskade och ogiltiga röster.

Sen kan man så klart fantisera om att bara ett antal 10 000 tals röster i några viktiga stater var felaktiga så att Trump borde vunnit ändå trots att att han fick ca 7 miljoner färre röster än Biden i hela USA.

Precis. Det är inte flera miljoner röster det handlar om. Vi är överens.
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Tydligen blev någon arresterad under hearing igår. Var ju någon som skrek högljutt. Någon som hörde vad personen skrek?

Länk men funkar inte för europeisk IP så jag har inte kunnat läsa mer än det jag citerat.
https://www.wlns.com/lansing/one-arrested-at-michigan-state-capitol-amid-michigan-house-oversight-committee-hearing-of-nov-electi on/

Det kan vara hon som jag länkade till, då hon kontinuerligt skrek och avbröt samt var tydligt förbi gränsen för att vara salongsberusad
2020-12-03, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Menar du att domstolen ska kalla vittnen? Är det inte åklagaren som ska presentera vittnen?
2020-12-03, 09:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det är inte domarens/domstolens sak att kalla på vittnet. Det är Trump Team som ska begära in de vittnen de vill ha. Uppenbarligen vill de inte ha några.
De har väl inte kommit till det stadiet att det är lönt att kalla vittnen.

Vissa case har dock varit svaga. Det medger även jag utan betänkligheter. Jo, jag vet att ni tycker att det är naturligt för att det inte finns något starkt att komma med, men jag menar att det gör det. Och de hearings vi bevittnat den senare veckan har varit givande. Jag anser att man ska fokusera på storstäderna Detroit, Milwaukee, Philadelphia och Atlanta. På den allmänna oreda som gjort det svårt att hålla koll på vad som egentligen hänt. På de ökända "spikarna" för Biden.

Det har onekligen varit både högt och lågt under en månads tid, vilket är lite synd, men man har väl fått pröva sig fram. Jag tycker att det börjat arta sig nu när vi kommer in i december månad.
2020-12-03, 09:58
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Menar du att domstolen ska kalla vittnen? Är det inte åklagaren som ska presentera vittnen?
Åklagaren har mig veterligen inte använt sig av edsvurna vittnesmål i rätten.

Se mitt svar strax här ovan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in