Citat:
Ursprungligen postat av
SweetPotatoo
Haha, där fick du allt till det!
Nu är det så att i grannfastigheten ett par hus ifrån mig bor en man som är i 50 års åldern Han har aldrig flyttat hemifrån och håller sig för sig själv, han har långt ovårdat fett hår. Sen en tid tillbaka så ser tomten ut som skit, ingen klippning, utkastat skräp på tomten m.m. Tror att mamman dött men vet inte. Vet iaf att han inte skulle uppskatta att få detta kändisskap som den här familjen fått. tror att journalisterna blivit trötta på allt coronaskrivande och såg detta som ett jättetillfälle och fått systern att babbla på mer än hon borde.
ja börjar man tänka efter och rannsaka sin egen omgivning, så finns faktiskt söner som förblivit kvar hos mamma, hur allt detta startat är ju knorren, men när väl åren går så ser omgivningen på det hela som praktisk lösning eftersom sonen saknar kraft att skaffa sig ett vanligt självständigt liv, och mamman får sällskap och kan dessutom ha kvar mammarollen, båda har fördelar, men så klart är det dålig lösning om någon av parterna är olycklig, efter så många år tillsammans med sin mamma så kan man ju tänka sig att sonen uppskattar det livet
och inte inser om det är fel sorts liv
omgivningen kan ju tycka annorlunda, men om han är nöjd med nuvarande liv så vad kan systern göra då?
Han är ju inte omyndigförklarad.
Nu blir väl sociala inkopplad, och de kommer ju erbjuda sin kontakt, det är frivilligt förståss.
Vill sonen ha en egen bostad så lär han få detta.
Hur mamman påverkat eller inverkat att situationen blivit så här, är svårt att veta i efterhand.
Systern ser på sitt sätt, och hennes bror ser sin situation på annat sätt.
Ska systern bli den nya personen som ska styra broderns tillvaro.
Systern pekar ut sin mamma som orsaken till att brodern blivit kvar hos mamman
jag tycker mig ana att systern vill själv styra och ställa över huvudet på sin bror. Tyvärr.