Citat:
Ursprungligen postat av
Ettsjutretton
Enligt uppgifter jag mottagit så var J inte inblandad i någon nämnvärd kriminalitet efter rånet 1971.
Med tanke på att J inte tycks stå med i folkbokföringen 1960, kan det vara så att han var oskyldig till brotten 1958? Kanske begicks de av en namne?
Okay, enda sättet att få reda på om han blivit dömd för något efter 1971 är väl att rota i något dammigt arkiv. Skribenten Woldemortdarski som bodde i området då Johnny var en känd profil menar dock att ryktet sa att han varit lite smågangster.
Ja, vi diskuterade väl möjligheten att han är oskyldig för ett par timmar sen. Självklart kan det vara så. Det kan också vara så att de ungrare som sattes i arbete (en väg, tror jag) uppe i Dalarna 1958 behandlades lite på sidan av i folkbokföringen. Vi säger hypotetiskt att Johnny kom till Sverige efter revolutionen 1956, och sedan valsade han runt mellan "läger" och ströjobb utan att bli varken registrerad eller svensk medborgare. Om han då döms till straffarbete mitt i allt, så är det väl inte konstigt att han inte är inskriven i rullorna 1960? Det kan han ju ha missat med en hårsmån. Så jävla finmaskigt var nog inte "bokföringsnätet" heller på den tiden. Papperslös, liksom.
Ett annat alternativ är väl att han utvisades, bytte namn från Ferenc till Johnny och vips stod här på kajen igen.
Jag tror det var så resonemanget gick tidigare idag, haha. Vi kommer inte kunna skilja honom från en ev. namne utan födelsedatum.