2020-12-02, 23:34
Medlem
M borde ha blivit deprimerad av första sonens död,
Kanske fick hon en förlossningsdepression när hon fick barnet som föddes tre veckor innan första sonens död.
När andra sonen föddes, så slog det uppenbarligen lite slint hos båda föräldrarna, eftersom de trodde att första sonen kom tillbaka. Och sen dog hennes man.
Kan ligga så mycket bakom hennes handlande men vi alla kan nog vara överens om att hon inte mått bra .
Citera
2020-12-02, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Är det hon som han hade barn med sen tidigare?

En Hedberg står han skriven hos.

Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Ja, det cirkulerade uppgifter tidigare i tråden om att han skulle ha två barn från ett tidigare förhållande.

Finns en son som bor där men huruvida han är far till den född 1957 framgår inte, och lite väl tidigt men man vet ju inte. Skatteverket bör ha alla hans barn i folkbokföringen.
Jag är inte säker på att folkräkningen 1960 är komplett.
Senast redigerad av Browser 2020-12-02 kl. 23:42.
Citera
2020-12-02, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Enligt uppgifter jag mottagit så var J inte inblandad i någon nämnvärd kriminalitet efter rånet 1971.

Med tanke på att J inte tycks stå med i folkbokföringen 1960, kan det vara så att han var oskyldig till brotten 1958? Kanske begicks de av en namne?

Okay, enda sättet att få reda på om han blivit dömd för något efter 1971 är väl att rota i något dammigt arkiv. Skribenten Woldemortdarski som bodde i området då Johnny var en känd profil menar dock att ryktet sa att han varit lite smågangster.

Ja, vi diskuterade väl möjligheten att han är oskyldig för ett par timmar sen. Självklart kan det vara så. Det kan också vara så att de ungrare som sattes i arbete (en väg, tror jag) uppe i Dalarna 1958 behandlades lite på sidan av i folkbokföringen. Vi säger hypotetiskt att Johnny kom till Sverige efter revolutionen 1956, och sedan valsade han runt mellan "läger" och ströjobb utan att bli varken registrerad eller svensk medborgare. Om han då döms till straffarbete mitt i allt, så är det väl inte konstigt att han inte är inskriven i rullorna 1960? Det kan han ju ha missat med en hårsmån. Så jävla finmaskigt var nog inte "bokföringsnätet" heller på den tiden. Papperslös, liksom.

Ett annat alternativ är väl att han utvisades, bytte namn från Ferenc till Johnny och vips stod här på kajen igen.

Jag tror det var så resonemanget gick tidigare idag, haha. Vi kommer inte kunna skilja honom från en ev. namne utan födelsedatum.
Senast redigerad av Zache 2020-12-02 kl. 23:44.
Citera
2020-12-02, 23:46
Medlem
Legerdemains avatar
Att hitta honom i ungerska arkiv lär också vara synnerligen knepigt.

Vet vi ens var i Ungern han var född?
Citera
2020-12-02, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Nja, nu har tom systern själv berättat för Expressen att det tydligen räckte med lite antibiotika som han svarade bra på.

Gissar att det handlar om en ren överdrift men kikar gärna på citatet där åklagaren påstår att han opererats. Kanske föll hon för mediahysteri med eller försade sig?
Ligger han kvar på sjukhus är det antibiotika i dropp han får. Det kan tyda på behandling mot blodförgiftning. Blodförgiftning är ett livshotande tillstånd, och inget man behandlas för med penicillintabletter. Krävs starkare doser av antibiotika än så. Håller dock med om, att det är något anmärkningsvärt, med dessa rätt många uppgifter, som ändrats efteråt. Inger inte förtroende.
Citera
2020-12-02, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Ligger han kvar på sjukhus är det antibiotika i dropp han får. Det kan tyda på behandling mot blodförgiftning. Blodförgiftning är ett livshotande tillstånd, och inget man behandlas för med penicillintabletter. Krävs starkare doser av antibiotika än så. Håller dock med om, att det är något anmärkningsvärt, med dessa rätt många uppgifter, som ändrats efteråt. Inger inte förtroende.

Det är nog i alla fall bra att behandla infektion i såren med antibiotika så det inte senare utvecklas till sepsis, annars skulle de ha lyckats haffa honom med pågående sepsis och då vete fan om han skulle varken varit talbar eller rest på sig.

Syrran har dragit till med rejäla överdrifter under de senaste dagarna. Hon är inte särskilt begåvad vad jag förstår. Journalisterna i kvällspressen har också gjort sitt. Att åklagaren nämnt just operation måste väl ändå bero på ett missförstånd eller kanske att ambulanssköterskan mumlat något, som syrran hört, som hon sagt till polisen, som... ja, du fattar.
Citera
2020-12-02, 23:55
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Detta tror jag också på. Jag är i ungefär samma ålder som vår aktuelle eremit och hade själv kunnat trilla mellan stolarna efter ett misslyckat och utdraget skolbyte, om jag inte stått på mig och bokstavligen krävt en plats i skolan. Kan garantera att ingen hade frågat efter mig om jag sedan inte dykt upp en dag. Detta var inte i någon risig kranskommun och det handlade inte om någon problemskola, inte heller var någon social myndighet inblandad. Endast en tafflig skolledning i 90-talets Sverige.

Precis, och "på den tiden" hände ju att folk inte gick gymnasiet utan började jobba direkt efter nian. Det gick ju faktiskt in på 80- och en del av 90-talet. Så mamman har nog varit besvärlig, förhalat, gått till sjukvården med honom. Och sen när de i hans klass slutat nian bara avskriver de det, nöjda att slippa besväret, och så är det med den skolplikten. Man tvingar ju inte en 16-17-18-åring tillbaka att läsa in åttan och nian...
Citera
2020-12-03, 00:02
Medlem
SweetPotatoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ordinaryg
M borde ha blivit deprimerad av första sonens död,
Kanske fick hon en förlossningsdepression när hon fick barnet som föddes tre veckor innan första sonens död.
När andra sonen föddes, så slog det uppenbarligen lite slint hos båda föräldrarna, eftersom de trodde att första sonen kom tillbaka. Och sen dog hennes man.
Kan ligga så mycket bakom hennes handlande men vi alla kan nog vara överens om att hon inte mått bra .
Håller med dig i allt.
Isoleringen började ju också efter makens död och pojken togs då ur skolan. Om det var så att pappan dog av cancer så kan det ha varit ett långvarigt och plågsamt förlopp. En fruktansvärd upplevelse och trauma för alla anhöriga, även för en ung tonårspojke. På den tiden fanns inte heller de mediciner som finns idag. Pojken kan ju ha hamnat i ett trauma efter den upplevelsen och inte orkat gå till skolan. Han beskrivs ju som att han redan innan var utanför, kanske mobbad därtill. Dagarna gick och sedan löpte tiden på. Finns ju många barn idag som är hemmasittare, förmodligen pga mobbing.
Tror knappast modern gjort detta av ondska. En tragisk historia. Han har dock inte varit inlåst som man först fick uppfattningen av
Citera
2020-12-03, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Precis, och "på den tiden" hände ju att folk inte gick gymnasiet utan började jobba direkt efter nian. Det gick ju faktiskt in på 80- och en del av 90-talet. Så mamman har nog varit besvärlig, förhalat, gått till sjukvården med honom. Och sen när de i hans klass slutat nian bara avskriver de det, nöjda att slippa besväret, och så är det med den skolplikten. Man tvingar ju inte en 16-17-18-åring tillbaka att läsa in åttan och nian...

Jomenvisst. Med kriminell far och en lite eljest mor är nog hans skolpliktsärende placerat långt ner i högen på rektorns skrivbord, ingen vill ju ta i sånt och Haninge kommun gick ju på knäna på den tiden, det talades om Sveriges första kommunkonkurs. Åren går fort. Modern får måhända som hon vill men det får även skolan. Och ärligt talat kanske även pojken som nog inte ändå trivdes i sin skola, som situationen var då.

Jag har också en stark känsla av att just Haninge kommun med vidhängande skolväsende inte drog till sig de vassaste knivarna. Låter inte som drömarbetsplatsen direkt.
Citera
2020-12-03, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fairie64
Kan vara allt möjligt, t.ex. eksem som han har kliat upp så mycket att det har blivit så illa.

Så till den milda grad att det blir pölar på golvet? Då tar man inte personen i fråga till sjukhuset?
Citera
2020-12-03, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackskonto
Så till den milda grad att det blir pölar på golvet? Då tar man inte personen i fråga till sjukhuset?

Jag säger bara att det kan ha börjat med eksem. Det kan ju ha blivit värre och värre.
Citera
2020-12-03, 00:16
Medlem
SweetPotatoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja nu har mamman o sonen blivit kändisprofiler. Folk skockas utanför deras fönster, pekar och kommenterar den ljusstaken som står framme året om- trots att det inte är i denna lägenhet de mamman och sonen bor.
Mamman blir trendsättare, nu vill alla ha flätade kringlor på örona och sonen blir efterfrågad och
stalkad av galna fruntimmer som vill ta hand om honom.
Han lär få många brev av tokstollar, och mamman har hat-brev att vänta.
eller -tuffar de båda upp sig och tar en långpromenad i området och visar upp sig- för att de kanske tycker att det är bäst så.
Synd om dottern -hon har tolkat situationen på sitt sätt- och drog alltför snabb slutsats.
Klart är att det inte är sund tillvaro för sonen- i allmänhetens ögon.Lite udda att sonen lever med sin gamla mamma och håller låg profil.Han varken krograggat eller super sig redlös.
Han spelat dataspel och dricker ohälsosam energidryck, som är dåligt för tandemaljen.
Sonen kanske inte tänker som den stora massan. Jag tror inte han är kuvad son, jag tror han är rätt enveten och tycker han har det bekvämt och bra hos sin gamla mor.
Hon har å sin sida ett tryggt sällskap-med sonen hemmaboende slipper hon uppvaktas av gamla
gubbar som jagar efter nån som vill passas upp, vill ha mat o sällskap.
Haha, där fick du allt till det!
Nu är det så att i grannfastigheten ett par hus ifrån mig bor en man som är i 50 års åldern Han har aldrig flyttat hemifrån och håller sig för sig själv, han har långt ovårdat fett hår. Sen en tid tillbaka så ser tomten ut som skit, ingen klippning, utkastat skräp på tomten m.m. Tror att mamman dött men vet inte. Vet iaf att han inte skulle uppskatta att få detta kändisskap som den här familjen fått. tror att journalisterna blivit trötta på allt coronaskrivande och såg detta som ett jättetillfälle och fått systern att babbla på mer än hon borde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in