2020-12-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Du har stor tillit til den offentlige omsorg. Den er dessverre ikke forankret i virkeligheten. Jeg jobber og har hatt ulike stillinger opp gjennom årene koblet opp mot både rus, og vergemål. Det er ingen velfungerende sektor noen av de, og det er ikke usannsynlig at det var enda verre stilt i 1993.

Ut fra det som er kommet frem er det forøvrig ikke det mest nærliggende å tenke at hennes eventuelle rusproblemer var hovedårsaken til ektepakten, men dessverre mer at det bunnet i en dyp ekteskapelig konflikt. Hsn sier det var vonde år etter dette tidspunkt, og vi vet hun unnskyldte seg for å ha gjort han vondt i den senere tid.

Akkurat hvilken smerte hun hadde påført han vites ikke, både rykter om rus, og rykter om utroskap kan passe, det kan være noe helt annet, eller begge i kombinasjon.

Det hørtes fint ut, men det er i de fleste tilfeller lite aktuelt.

Nei, det er vel ikke så enkelt.

Når jeg leser hennes historie får jeg en følelse av at hun manglet støtte. Hun greide verken å komme seg vekk fra han, eller å forsvare egne økonomiske interesser innenfor ekteskapet.

Hun må ha vært veldig nedbrutt, og eller veldig redd for å ta steget med å forlate han. Det er vondt å lese. Det ser ut som om hun kunne ha tatt med seg barna og flyttet inn i sin mors, eller hennes eget hus, i 1993. Det er umulig å vite hvorfor hun ikke gjorde det. Kan hende hun var for redd.
Senast redigerad av kornblomst 2020-12-02 kl. 23:00.
Citera
2020-12-02, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Godt resonnement, Havhest!
Takk Jeg trakk nettopp ett lodd opp av hatten;
- GHH, står det.

Det kan jo være at GHH har smug-lest i notatbøkene i løpet av de 30 årene han har jobbet for TH
- ikke sikkert at det bare var gode ord å lese om seg selv...

Bare spekulasjon selvfølgelig, det er jo bare TH vi "vet" dirty detaljer om.
Citera
2020-12-02, 23:14
Medlem
Men hvordan logget den "analoge mannen" seg på iPaden på kontoret hver dag?
Hadde han risset inn koden i glasset på den også, eller hadde ikke iPaden skjermlås...?
Citera
2020-12-02, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Denne tråden er god av og til, når man får belyst momenter og tolkninger for og imot

Enig med deg at denne tråden er god av og til, når man får belyst momenter og tolkninger for og imot.
Citera
2020-12-02, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hadde han risset inn koden i glasset på den også, eller hadde ikke iPaden skjermlås...?

Det lurer jeg også på. Er det noen som har hjelpt han at logget seg på iPaden på kontoret hver dag? Jeg tror ikke det.
Citera
2020-12-02, 23:23
Medlem
Det er lit for rart i det hele
Citera
2020-12-02, 23:31
Medlem
Det ville jo vært nærliggende å tro at dersom TH stod bak, ville han sikret seg at offeret allerede var godt skjult før han ringte politiet. De kunne jo ha slått full alarm umiddelbart, sperret alle grenser osv.
Det var to ansatte på jobb på Futurum, i tillegg skulle han i et møte med VE fra 10-11 på hans kontor. VE dro kl 13.00 mot Lillehammer sies det, i en leiebil, mens TH dro hjem 13.30. Han ringte politiet 14.07 og politiet slo alarm først klokken 16.07.
Dersom drapet skjedde rundt kl 10, står vi igjen med en radius på tre timer. Dersom ikke fler var involvert, var det tiden de hadde til å kvitte seg med offeret.
Citera
2020-12-02, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det ville jo vært nærliggende å tro at dersom TH stod bak, ville han sikret seg at offeret allerede var godt skjult før han ringte politiet. De kunne jo ha slått full alarm umiddelbart, sperret alle grenser osv.
Det var to ansatte på jobb på Futurum, i tillegg skulle han i et møte med VE fra 10-11 på hans kontor. VE dro kl 13.00 mot Lillehammer sies det, i en leiebil, mens TH dro hjem 13.30. Han ringte politiet 14.07 og politiet slo alarm først klokken 16.07.
Dersom drapet skjedde rundt kl 10, står vi igjen med en radius på tre timer. Dersom ikke fler var involvert, var det tiden de hadde til å kvitte seg med offeret.

Møte fra kl. 10-11 og de to første oppringningene til AE skal ha blitt gjort kl 10:06 og 10:07.
Citera
2020-12-02, 23:45
Medlem
Citat:
Hvorfor hadde ve leiebil og hvorfor kjørte han til kvitfjell. Villedning. Det er litt rart å kjøre henne bort i leiebil, men mulig tanken var at mange mennesker bruker leiebil og hun var surret i plast så spor ikke ble avsatt. Antar hunder har gjennomsøkt den.
Citera
2020-12-02, 23:46
Medlem
Farkostens avatar
Citat:

Oi! Her var det noen momenter som jeg ikke har fått med meg før, men det bekrefter min tankebane.
Var det kun MB og VE på jobb i tillegg til TH?
Reiste VE mot Lillehammer kl. 13 med et lik i bilen mon tro(lik i bilen er min anm.)?
Det finnes nok noe her som kommer til å steke deg for denne informasjonen, men noe sier meg at du vet at det var slik. Gjør du?
Citera
2020-12-02, 23:47
Avslutad
Citat:

Det er ikke særlig utfordrende å logge deg på for å lese e-post;
- sammenlignet med å lage et kryptorigg.
- eller lage en plan, hvor et kryptorigg er en del av planen.

TH har aldri lagt skjul på at han logget på IPaden
- med eller uten skjermlås.
- sikker mye annet han kunne digitalt.
- han kunne sikkert sende e-poster også
- men det er ikke sikkert at han alltid visste hvilket fil-format han skulle bruke.

Det finnes som oftest nyanser mellom svart og hvitt, og for å gjøre det skikkelig komplisert så har vi også farger - med nyanser...
Citera
2020-12-02, 23:47
Medlem
Citat:
Møte fra kl. 10-11 og de to første oppringningene til AE skal ha blitt gjort kl 10:06 og 10:07.
Ringte han under dette viktige møtet med ve. Hva har ve sagt om dette i avhør.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in