2020-12-02, 23:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det skulle också intressant att veta. Killen muckade i januari 2020. Blev sambo med FF i början av augusti. Redan från januari till augusti är det kort tid för att bli sambos, eftersom det är ett barn inblandat i detta och man vill ju rimligtvis inte introducera nya vuxna till ens barn stup i kvarten.

Om FF träffade peddon först under sommaren då är det ju helt otroligt att bilda bo efter så kort tid. Tonårsbeteende.

FF tycks vara totalt olämplig som förälder.

Peddot har säkert även haft permis innan han blev släppt. Möjligt att de inledde en relation då..
Citera
2020-12-02, 23:20
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vi kan inte döma och sparka folk som inte gjort nåt brottsligt, dömts för något eller bara umgåtts med nån.

Blir ingen kvar då, skärp er. Viktigaste är väl jobbet man gör

Håller helt med dig.
Det i den här soppan som jag om någonting reagerar på är att han påstås ha försökt påverka kriminalvården vid mötet i september.
Absolut att man kan säga vad man vill om att umgås med någon dömd för grova brott, men bara det tycker jag faktiskt inte är fruktansvärt illa. Speciellt inte som han innan mötet faktiskt inte verkade ha någon direkt insyn i vad sambon var dömd för.
Citera
2020-12-02, 23:22
Medlem
När blev de ett par och när flyttade FF och den villkorligt frigivne ihop? Enligt uppgift i Expressen var det den 11 september som FF var på frivården och fick information om brottsligheten och den aktuella situationen.

Partnern blev villkorligt frigiven i januari 2020. Så det är tidslinjen vi har har komplettera för att kunna förstå vad "en längre tid innebär".

Hur sent omtalade partnern sin aktuella sociala situation? När flyttade de ihop och blev sambos? Var bodde de ihop? I Dalarna? I Stockholm? I Bryssel? Hur länge har FF dolt denna relation för Centerpartiets ledning?

FF lär har erbjudit sina grannar att läsa domen för att övertyga dem om hur banala partnerns brott var. När gjorde han det?? Grannarna lär ha tackat nej till detta helt omdömeslösa erbjudande. Jag håller med Weidmo-Uvell om att detta sätt att ta partnern i försvar är helt omdeslöst av FF. Särskilt som han han tydligen inte informerat partiledningen i C.

Vad det gäller moralen i det hela så är det inte så att partnern har avtjänat sitt straff och lagt brottet bakom sig! En villkorlig frigivning är ett pågående straff. Det fängelsestraff han dömdes till är för svenska förhållanden mycket strängt därför att mannens brott bedöms som mycket grova jämfört med andra sexualbrottslingas brott. Viktigast ändå är att FF är så obildad och dum att han inte verkar förstå vad villvillkorlig frigivning är. När fick FF alls kontakt med honom?

Hur mycket ljuger FF? Dåligt omdöme har han bevisligen, men vi får hoppas att han snarast säger upp sig som förtroendevald. C:s ledning väntar på att han begär sitt utträde ut partiet. EU-partlamentet väntar på hans uppsägning från parlamentet. Han har absolut inget förtroende kvar.

https://uvell.se/2020/12/02/det-handlar-om-omdome/?fbclid=IwAR1TM5OLg5PB_HTVUAp5CK-1QNRbQYjH39-onGkmuozg3smZYfEfpx2mwo4
Citera
2020-12-02, 23:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Det här blir bara värre och värre.
Federley är en rejält fruktansvärt sjuk jävel. En pedofil liksom sin sambo.
Sen försökt utnyttja sin roll mot kriminalvårdens myndighet.
Annie Lööf och C måste skaka i sina stolar.....
Det här är fanimej sanslöst vidrigt sjukt och preverst.
Mållös...

Ja om han dessutom varit i kontakt med kriminalvården och vetat om allt så är det väldigt sjukt. Måste finnas betydligt enklare sätt att träffa en partner på. Hur visste ens FF att denne var intresserad av killar?
Var det FF som tog kontakten mån tro. Han visste nog från dag 1 vad han gav sig in på.
Citera
2020-12-02, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Om du med formell logik som inte utgår från godtyckliga axiom kan bevisa att Fredrik Federley gjort moraliskt rätt så är det väl bara att redogöra för ditt bevis. Vad väntar du på?
Jag har aldrig påstått att han har gjort moraliskt rätt. Det jag påstår är att han inte har gjort moraliskt fel, eftersom jag inte ser något som tyder på det. Det är du som påstår att han har gjort moraliskt fel som har bevisbördan för det. Kan du inte argumentera för ditt påstående så är det inte värt att tas seriöst.
Citera
2020-12-02, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Skillnaden är att många på vänstersidan accepterar pedofili, om personen ifråga annars har rätt inställning. Självklart kan jag inte bevisa detta, men du vet också att det är sanningen.
Absolut, men pedofili är ett brott värt dödsstraffet så jag är villig att låta hyvens vänsterfolk visa upp normala värderingar och skrika ut sin avsky inför dylika svin. Kanske börjar de ifrågasätta den sinnessjuka regnbågsdoktrinen istället för att i alla lägen försvara allt som deras motståndare hatar. Jag sträcker ut handen till alla politiska läger i dessa frågor, med hopp om samförstånd.
Citera
2020-12-02, 23:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Håller helt med dig.
Det i den här soppan som jag om någonting reagerar på är att han påstås ha försökt påverka kriminalvården vid mötet i september.
Absolut att man kan säga vad man vill om att umgås med någon dömd för grova brott, men bara det tycker jag faktiskt inte är fruktansvärt illa. Speciellt inte som han innan mötet faktiskt inte verkade ha någon direkt insyn i vad sambon var dömd för.

Är inte det ett lägligt svar..., för lägligt..?

FF är ju en tyngre politiker, sitter i Bryssel.., han är inte en oskuldsfull tonåring som fortfarande tror på tomten.
Citera
2020-12-02, 23:30
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Annie Lööf som dessutom är jurist själv borde ju veta bättre..

Den som inte tar avstånd står vid hans sida. Och faller tillsammans med honom.
Den lilla rödtotten är säkerligen mer inblandad och haft mer insyn i detta. Släpper hon Federley finns risken att han gråter ut och då på samma gång sänker Annie.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Jag har aldrig påstått att han har gjort moraliskt rätt. Det jag påstår är att han inte har gjort moraliskt fel, eftersom jag inte ser något som tyder på det. Det är du som påstår att han har gjort moraliskt fel som har bevisbördan för det. Kan du inte argumentera för ditt påstående så är det inte värt att tas seriöst.
Jag har aldrig påstått att moraliska ställningstagande skall bevisas då moralsystem inte anses vara logiskt uppbyggda. Jag tycker att Federley gjort moraliskt fel och det är precis så moral fungerar. Anser du att moral skall bevisas så ligger bördan på dig att bevisa något annat.
Citera
Medlem
yidarmy123s avatar
Jag har hört att Federley nu ska ha fått jobb på Fredrik Virtanens bolag som någon slags rådgivare/livscoach.
Stämmer detta?
Citera
2020-12-02, 23:31
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja om han dessutom varit i kontakt med kriminalvården och vetat om allt så är det väldigt sjukt. Måste finnas betydligt enklare sätt att träffa en partner på. Hur visste ens FF att denne var intresserad av killar?
Var det FF som tog kontakten mån tro. Han visste nog från dag 1 vad han gav sig in på.

Håller med. Vem vet hur dessa 2 bög/pedofiler träffades?

Att han inte gör slut när han fått VETA att sambon är PEDOFIL säger mig ALLT jag behöver veta . Punkt.
Citera
2020-12-02, 23:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cyprez
1). Hur omdömeslös är man om man som topp-politiker låter en person som är dömd för 22 våldtäkter mot barn bo hemma hos sig? Du riskerar inte enbart att ditt eget barn blir utsatt, utan också att du själv hamnar i klistret och förintar din politiska karriär som du jobbat stenhårt för och att dina vänner tar avstånd från dig. Hur presenterar du en sådan inneboende: "Hej, det här är X, han hamnade snett och begick våldtäkt mot barn."

2). Varför tillåter kriminalvården att en dömd pedofil som är under övervakning bo hemma hos en förälder till en minderåring? Det är också omdömeslöst.

FEDERGAY trodde han skulle kunna hålla på obemärkt med sina bögerier med pedofilen.

Det är så sjukt och äckligt.

Borde framöver kallas : FREDRICK PEDOGAY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in