2020-12-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Jag har svårt att få ihop varför extrem kontroll av ett barn måste leda till att man slutar ta hand om det. Om nu modern var så överbeskyddande och rädd att något skulle hända sonen borde hon ju ha sett till att sköta om honom. Därmed hade han sluppit undernäring och hon hade då inte heller behövt oroa sig för att behöva söka sjukhusvård åt honom.

Å andra sidan är det ju av mindre betydelse om hon nu verkligen är psykiskt sjuk.

Du menar alltså det finns ett logiskt scenario där vederbörande inte är psykiskt sjuk?
Citera
2020-12-02, 22:45
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackskonto
Ok. Så kanske inte inspärrad, men definitivt vanvårdad... 😱

Och dessa 2 stackars individer, som så uppenbart är allvarligt störda och icke fungerande, lämnas bara därhän av systrarna. I 30 år!!! Det är mer sinnessjukt, än vad som nu uppdagas. En schizofren kvinna, som varken ser verkligheten eller sina egna behov,... Där låter de lillebror stanna. Man vill kräkas. De visste mycket väl att de levde i misär. Varför hojtar systern nu,....?
Här är en hund begraven!
Det är nog lägenheten som hägrar, för systrarna. Det blir institution för mamma och son, efter detta, vilket säkert också var planen.
Citera
2020-12-02, 22:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
I beg to differ, snarare tyder frisyren på en person som går sin egen väg och inte bryr sig om vad andra tycker. 1%-are, punkare mm bleknar i jämförelse.

Volymen isig är rentav värd sin vikt i guld!

När är bilden tagen ? Inte i år eftersom det är snö på den.
Citera
2020-12-02, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Hon skall tydligen ha varit en ”välkänd” person i Haninge, så jag tvivlar på att småbarn skrek när de såg henne.

Välkänd pga frisyren då. Och att hon ofta är synlig. Däremot visste inte grannarna att hon hade en son hemma. Det är väl märkligt då det gått så lång tid i denna bostad? Inte ens bostadsrättsföreningen verkar ha vetat om det.
Citera
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aralia
Fast själva idén med Munchhausen by proxy är väl att visa upp för läkare och omgivning vilken god och omtänksam förälder man är som är den enda som förstår och bryr sig om att ens barn är sjukt (fast man själv orsakat barnets sjukdom). Så hålla barnet sjukt/skadat i hemlighet blir meningslöst för en sån person. Den här mamman lär inte få någon stjärna i himlen som "god vårdare"

Helt riktigt. Detta handlar troligen ej om Munchhausen by proxy. Av vad man kunnat läsa hittills verkar det handla om psykisk ohälsa hos både moder och son. Men, vi får se tiden an var detta landar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Och dessa 2 stackars individer, som så uppenbart är allvarligt störda och icke fungerande, lämnas bara därhän av systrarna. I 30 år!!! Det är mer sinnessjukt, än vad som nu uppdagas. En schizofren kvinna, som varken ser verkligheten eller sina egna behov,... Där låter de lillebror stanna. Man vill kräkas. De visste mycket väl att de levde i misär. Varför hojtar systern nu,....?
Här är en hund begraven!
Det är nog lägenheten som hägrar, för systrarna. Det blir institution för mamma och son, efter detta, vilket säkert också var planen.

Vad hade du gjort om det var din bror?
Citera
2020-12-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Nja, nu har tom systern själv berättat för Expressen att det tydligen räckte med lite antibiotika som han svarade bra på.

Gissar att det handlar om en ren överdrift men kikar gärna på citatet där åklagaren påstår att han opererats. Kanske föll hon för mediahysteri med eller försade sig?

Nå, bara att punktera en böld eller rensa ett infekterat sår från död vävnad och eventuellt svallkött kan väl tekniskt sett kallas "operation"? Inget särskilt dramatiskt eller ens smärtsamt (jag har gjort det på mig själv, i mindre skala, utan bedövning med en steriliserad rakkniv!), men annat påstods ju inte heller..!
Citera
2020-12-02, 22:48
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag tror att små barn hade gallskrikit om dom sett henne i denna hemska frisyr.Trevliga är psykopater också och andra psykiskt sjuka människor.

Hon ser ju trevlig ut. Inte alls som jag trodde. Jag kan inte ens se att frisyren skulle vara så extremt udda.

Jag föreställde mig något spöke med långa, kloliknande naglar målade i lila och grönt. Fantasin är rolig ibland.
Citera
2020-12-02, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Dom har vuxit upp tillsammans. Band försvinner inte så bara. Jag träffat flera nära släktingar efter mycket lång tid (även med gamla trauman inblandade) och allt är som vi sågs igår när vi väl är igång.

Med samma logik skulle han kunna bo med mamman eller varför inte hemkunskapsläraren som har så goda minnen från när han var elva år!

Nej, att bo i syrrans gästhus är inte det bästa för denne 41-åring.
Citera
2020-12-02, 22:50
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av histolyt
Du menar alltså det finns ett logiskt scenario där vederbörande inte är psykiskt sjuk?

Jag förstår inte vad du menar.

Jag menar att den som är psykiskt sjuk ändå inte kan förutsättas agera rationellt, det vill säga i linje med vad jag föreslog i inlägget du just citerade.
Citera
2020-12-02, 22:51
Medlem
SweetPotatoos avatar
Något rättsligt efterspel tror jag inte på.
Frågan är om de kommer att klara att leva utan varandra, bo isär, Tror de har väldigt starka band och lever i symbios. Problemet blir väl om de kommer att kunna bo kvar i området då alla känner till denna historia. Om inte förr. så kommer de nu bli uttittade vart de än går. Tror det kommer sluta med sociala insatser och stöd för att få ordning på tillvaron och förmodligen nytt namn och ny adress
Tycker det här borde skötts snyggare Nu har de fått sina liv utfläkta till allmän beskådan
Senast redigerad av SweetPotatoo 2020-12-02 kl. 22:54.
Citera
2020-12-02, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Jag menade att det inte är relevant om en person är skriven på en viss adress om han eller hon inte har varit synlig på evigheter.

Är inte det helt uppenbart?

Mer uppenbart att det var så du menade om du utvecklar ditt språk till en begriplig nivå.

Fallets eventuella BO har aldrig varit saknad för att återgå till topic, han var på sin hemadress och har aldrig varit saknad. Det är ju inte så att man måste kontakta en myndighet med jämna mellanrum och tala om att man fortfarande existerar.

Johan Asplund som du av obegriplig anledning jämför med, är däremot anmäld saknad och är så fortfarande dags dato.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in