2020-12-02, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSeussy
Hur kan alla dessa människor tycka synd om Fredrik Federley (se hans Facebooks kommentarer bl a)?
Citerar Expressen: "Han (Centerpartiets partisekreterare Arthursson) skriver att det i samtal med Federley ”framkommit att han har vetat om detta under en längre tid” och att det har ”skadat förtroendet för honom”."

Här är en människa (FF) som levt med en av Sveriges ondaste människor, den som läser förundersökningen ser hur ond, en längre tid och att han "fallit sönder i bitar" nu beror bara på att det blivit allmänt känt. Hur kan man tycka synd om FF? Är de också sjuka i huvudet?

Det är samma sorts logik som när en kvinna kontaktar en serievåldtäktsman bakom lås och bom och "blir kär" i honom pga att killen är en "mästermanipulatör" - enligt svansen..

Inte en tanke på offren.

FF:s försvarare låtsas som om dessa barn som har fått genomlida grova våldtäkter och annat äckligt skit från FF:s älskares håll inte existerade. De varken finns eller hörs. De är bara anonyma siffror i statistiken. Medan en europarlamentariker frivilligt och gärna delar säng/hushåll med denna människa. Och kanske även bjuder ut sin egen dotter?

Jag ser gärna att soc utreder detta ordentligt.
Citera
2020-12-02, 22:03
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
https://www.expressen.se/nyheter/federleys-mote-med-kriminalvarden-om-sambons-valdtakter/

Äntligen gör Davis Baas något bra. Pedofilen vill skydda pedofilen genom att försöka prata. '

Om inte han avgår är det en skandal. Men skönt att det drabbar C.

Jisses, nu brakar det ihop rejält för Federley och Centern.

Det här blir jävligt svårt att krypa undan ifrån.

Att inte Centern redan släppt Federley som en het potatis är häpnadsväckande.

Jag kan inte tolka det på något annat sätt än att Centern stöder pedofili.
Citera
2020-12-02, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Kom inte som någon överraskning. Det är klart att Federley också har pedofilböjelser. Det som är överraskande är att expressen skriver om detta. Svensk massmedia brukar mörka historier som rör vänsterliberala politiker.

Expressen arbetar nog för sitt förtroende....
Sen har de ju även mödrar och fädrar precis som jag som ser rött när det kommer till barn som misshandlas. En "man" som tar en barnvåldtäkstman till sin lover kan trigga vilken förälder som helst att gå "bananas". Nästan lika illa som förövaren själv.

Lema Melin i Aftonkräket skriver istället om att "SD misslyckats".
Det gäller att välja noga vad man tar upp i sin blaska.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-12-02 kl. 22:08.
Citera
2020-12-02, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Är du sjuk i huvudet som försvara en människa som tkr de är okej med pedofiler??

Må dina egna avkommor utsättas .

Vissa människor älskar att provocera. Ungefär som en viss FF som ville få all uppmärksamhet genom att bete sig "tvärtom".

Jag skulle nog inte gå så långt att jag önskade hens barn något ont. Om det existerar sådana. Barnen är ju oskyldiga.
Citera
2020-12-02, 22:06
Medlem
Bra av Expressen att äntligen gräva i det här osmakliga träsket.

Helvete vad media måste ha våndats när slaskmedia och sociala medier dragit fram obekvämhet efter obekvämhet.

Fler lär följa. Det här kan bli en stor affär.
Citera
2020-12-02, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jisses, nu brakar det ihop rejält för Federley och Centern.

Det här blir jävligt svårt att krypa undan ifrån.

Att inte Centern redan släppt Federley som en het potatis är häpnadsväckande.

Jag kan inte tolka det på något annat sätt än att Centern stöder pedofili.

Annie Lööf som dessutom är jurist själv borde ju veta bättre..

Den som inte tar avstånd står vid hans sida. Och faller tillsammans med honom.
Citera
2020-12-02, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vissa människor älskar att provocera. Ungefär som en viss FF som ville få all uppmärksamhet genom att bete sig "tvärtom".

Jag skulle nog inte gå så långt att jag önskade hens barn något ont. Om det existerar sådana. Barnen är ju oskyldiga.
Ja jag håller med att mitt uttalande blev för mkt men kan ej hålla mig när jag läser såna inlägg...
Citera
2020-12-02, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Är du sjuk i huvudet som försvara en människa som tkr de är okej med pedofiler??

Må dina egna avkommor utsättas .
När någon hyllar RFSL bör man dra öronen åt sig och ladda revolvern.
Citat:
”I våras skrev Jonas Gardell en artikel i Expressen där han drog paralleller mellan sin egen uppväxt och dokumentären ”Leaving Neverland”, där två män vittnar om att de som barn utsattes för sexuella övergrepp av popstjärnan Michael Jackson. Jonas Gardell berättar att han fick flera brev efter att ha skrivit artikeln.

− Jag fick kontakt med många medelålders män som hade utsatts på RFSL-arrangemang när de var unga men inte berättat om det för de var rädda att det skulle skada hbtq-rörelsen, säger han.

Jon Voss, vd för QX Förlag, konstaterar att det finns en beröringsskräck inom hbtq-rörelsen i relation till frågor som rör sexuella övergrepp mot barn inom communityt.

− Det handlar om vår historia. När man läser gay-media från 50- och 60-talet kan man bli förskräckt, säger han och berättar att vissa inom rörelsen ville normalisera pedofili.

Under en period fanns en pedofil arbetsgrupp som visserligen inte ingick i RFSL, men hade sin postbox hos organisationen.”

http://www.amnestypress.se/artiklar/26488/pride2019-nu-bryts-tystnaden-om-sexuella-overgrepp/
Citera
2020-12-02, 22:12
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Annie Lööf som dessutom är jurist själv borde ju veta bättre..

Den som inte tar avstånd står vid hans sida. Och faller tillsammans med honom.

För varje minut som Annie Lööf håller Federley om ryggen riskerar hon att själv dras med ner i avgrunden.

Eller är hon tyst för att hon vet att hon själv är insyltad och att det kommer att avslöjas? Visste hon om detta med kriminalvården ser det inte bra ut för hennes del.
Citera
2020-12-02, 22:18
Medlem
Heder åt Stoppa Pressarna, bra gjort! Hedras de som hedras bör.
Citera
2020-12-02, 22:18
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Klart att Federley ej gjort moraliskt fel men det vimlar av inskränkta böghatare i detta samhälle. Öppenheten och den sexuella godheten kommer dock at segra i slutändan. Skönt!!

Det handlar om en pedofildömd man. Det handlar alltså om pedofili, inte homosexualitet.
Senast redigerad av farbror Sven 2020-12-02 kl. 22:48.
Citera
2020-12-02, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
För varje minut som Annie Lööf håller Federley om ryggen riskerar hon att själv dras med ner i avgrunden.

Eller är hon tyst för att hon vet att hon själv är insyltad och att det kommer att avslöjas? Visste hon om detta med kriminalvården ser det inte bra ut för hennes del.

Hon borde ha agerat snabbt och kraftfullt. Nu blir det bara en himla geggamoja av det hela oavsett vad hon sen än säger i slutändan. Då har alla väljare redan dragit sina slutsatser dvs. att Annie inte ville säga ngt negativt eller fördöma FF:s omdöme offentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in