2020-12-01, 10:43
Medlem
Hallå. Jag ska göra ett salivprov (med sådan där gul vätska man gurglar i munnen) inför en utredning om adhd. Har rökt cannabis regelbundet i något halvår fram tills i torsdags förra veckan. Hur länge går att upptäcka det?
Citera
2020-12-01, 12:00
Medlem
WLeans avatar
Hej!! Jag tog heroin i söndags kväll och lite på måndags morgon! Samt mdma under natten mellan söndag och måndag! Har varit drogfri i 3 månader och detta var första gången. Jag har urin prov imorgon ( onsdag). Klarar jag mig? Eller ska jag vänta tills på torsdag. Tog inte mycket heroin men en hel del mdma. Tack för svar!
Citera
2020-12-01, 12:56
Medlem
MorsLillaGosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WLean
Hej!! Jag tog heroin i söndags kväll och lite på måndags morgon! Samt mdma under natten mellan söndag och måndag! Har varit drogfri i 3 månader och detta var första gången. Jag har urin prov imorgon ( onsdag). Klarar jag mig? Eller ska jag vänta tills på torsdag. Tog inte mycket heroin men en hel del mdma. Tack för svar!
MDMA är inte i kroppen speciellt länge. typ 2 dygn på sin höjd. Opiater i sig är en annan femma, där skadar det inte att vara lite mer försiktig. ca. 4 dygn. En bekant hade positivt utslag en hel vecka efter på dolcontin.

Om du kör en ordentlig detox av kroppen med t.ex. litervis av tranbärsjuice (det är förjävligt) så borde du vara i det gröna efter 4 dagar. Beror på kroppen helt enkelt. Dom där proverna kan vara lite FÖR känsliga ibland, till den grad att det inte är ovanligt med falska utslag också

Om du pissar är det säkert självklarheter jag säger åt dig, men hoppas det var till någon hjälp
Citera
2020-12-01, 13:29
Medlem
WLeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorsLillaGosse
MDMA är inte i kroppen speciellt länge. typ 2 dygn på sin höjd. Opiater i sig är en annan femma, där skadar det inte att vara lite mer försiktig. ca. 4 dygn. En bekant hade positivt utslag en hel vecka efter på dolcontin.

Om du kör en ordentlig detox av kroppen med t.ex. litervis av tranbärsjuice (det är förjävligt) så borde du vara i det gröna efter 4 dagar. Beror på kroppen helt enkelt. Dom där proverna kan vara lite FÖR känsliga ibland, till den grad att det inte är ovanligt med falska utslag också

Om du pissar är det säkert självklarheter jag säger åt dig, men hoppas det var till någon hjälp

Ja jag är van vid urinprov men senaste gångerna jag har tagit så har jag tagit massa opiater och då förstår jag att det behövs 4 dagar. Men nu tog jag lite. IV men det var ändå lite jämfört med vad jag annars skulle ta. Jag kissar frivilligt men ja dom kommer höja på ögonbrynen om jag ställer in efter 3 månader drogfrihet
Citera
2020-12-01, 22:46
Medlem
snooper123s avatar
Hej.
Jag lämnar urinprov på beroendecentrum där jag får stesolid utskrivet.
Kan jag ta diazepam hemofarm utan att dom ser att jag tagit annan medecin än stesolid?
Mvh
Citera
2020-12-02, 05:58
Medlem
MorsLillaGosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hej.
Jag lämnar urinprov på beroendecentrum där jag får stesolid utskrivet.
Kan jag ta diazepam hemofarm utan att dom ser att jag tagit annan medecin än stesolid?
Mvh
Är ju samma verksamma ämne, troligtvis mindre av diazepemet i det då det är från de länderna. Sen kan det dyka upp lite random ämnen i tabletter från sånna länder. Men tveksamt att det är något de skulle se på prov.

Vet personer som ätit sådant som ksalol utan att det har gett några som helst andra utslag på prover. Samma med franska sub istället för svenska bupenofrin plåster
Citera
2020-12-02, 20:38
Medlem
Hej
Jag kommer med en omöjlig fråga men ni som slumpmässigt blivit utvalda för saliv test på jobbet förstår att man blir nojig och letar svar hehe.

Jag fick lämna saliv test quantisal som skickas till karolinska för screening.
Har bara rökt helger just för att jag visste att det förekom tester, men fredag till söndag rökte jag bara på en joint 0,5 g ca. Dum som jag var tog jag 6-7 bloss på måndagen också och 14 timmar senare lämnar jag saliv. Jag hann köpa citronsaft och munskölj 1 timme innan testet, även en vicks halstablett och läkerol ända in i sista stund. För övrigt munchade jag loss under natten och drack kreatin på morgonen som vanligt och frukost kaffe osv.. vad jag läser så bör jag kunna klara mig men vill gärna höra vad andra har för åsikt. Oroas lite av att karolinska har cut off på 4ng
Citera
2020-12-03, 16:01
Medlem
tjack-attacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WLean
Ja jag är van vid urinprov men senaste gångerna jag har tagit så har jag tagit massa opiater och då förstår jag att det behövs 4 dagar. Men nu tog jag lite. IV men det var ändå lite jämfört med vad jag annars skulle ta. Jag kissar frivilligt men ja dom kommer höja på ögonbrynen om jag ställer in efter 3 månader drogfrihet
Säg att du tror att du tror att du har covid och måste isolera dig så kanske det inte verkar lika konstigt att du inte åker och lämnar
Citera
2020-12-03, 17:47
Medlem
Hej, syns droger på antikroppstest???!!!! Rökte gräs för föra veckan och ska nu göra ett antikrops prov nästa vecka, kmr det synas att jag rökt på?
Citera
2020-12-03, 19:08
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranbarsjuice
Hej, syns droger på antikroppstest???!!!! Rökte gräs för föra veckan och ska nu göra ett antikrops prov nästa vecka, kmr det synas att jag rökt på?
Nej.
Citera
2020-12-04, 11:00
Medlem
Jag har blivit drogtestad en gång i veckan i snart 2 år genom salivprov och urinprov som blivit skickat på analys. Har därför inte kunnat tagit något och varit ren under den tiden. Nu har de bytt till multistickor där jag blir testad för: Amfetamin, Metatjack, Kokain, Buprenorfin, Morfin och Benzo. Jag är medicinerad med elvanse och visar därför positivt på amfetamin. Min fråga är, vilka droger kan jag ta som inte visar positivt på ovannämnda? Lyrica, Amfetamin och Tramadol borde väl inte bara några problem att ta eller? Om inte tjacket är bankat med meta då vill säga.
Citera
2020-12-04, 14:38
Medlem
MorsLillaGosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymtskadetvara
Jag har blivit drogtestad en gång i veckan i snart 2 år genom salivprov och urinprov som blivit skickat på analys. Har därför inte kunnat tagit något och varit ren under den tiden. Nu har de bytt till multistickor där jag blir testad för: Amfetamin, Metatjack, Kokain, Buprenorfin, Morfin och Benzo. Jag är medicinerad med elvanse och visar därför positivt på amfetamin. Min fråga är, vilka droger kan jag ta som inte visar positivt på ovannämnda? Lyrica, Amfetamin och Tramadol borde väl inte bara några problem att ta eller? Om inte tjacket är bankat med meta då vill säga.
Kör de med samma multistickor som används här (vilket är mest troliga scenariot) då lär det garanterat ge utslag på Lyrica eftersom det har blivit en sån populär drog. Blir testat i typ samma utsträcking som Tjack, Buprenorfin, Morfin och Benzo så vitt jag vet.

Amfetamin kan man ge rätt dumma ursäkter och slippa undan med, så länge det inte är metabankat(t.ex. så kan du säga att du av misstag fått i dig anti-depp medicinen voxra som har lustig tendens att visa positivt på amfetamin).
Äter du elevanse så lär det inte höjas några ögonbryn om du visar positivt på det.

Skickas det på analys är man oftast rätt körd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in