Citat:
Ursprungligen postat av
Hissen100
Det som inte kommer att vara ”fake news” är att dödsfallen och svårt sjuka kommer skjuta i höjden, ingenting pekar på motsatsen.
Läget i Sverige har fullständigt havererat. Min fru (som jobbade idag) fick in ett flertal barn 9-13 år med covid-19. Två av dessa hänvisades till akutvård.
Svenskarna har inte förstått vidden.
Svenskarna vill inte förstå vidden, även om fakta och vittnesmål trycks upp i deras nyllen. Vi är extremt välfärdsskadade. Sverige skulle inte klara krig i en vecka.
Apropå din frus jobb, får jag fråga några grejer?
Jag var i covidvården i mars och april och varken såg eller hörde om minderåriga. Våra patienter var 40 - 70 år gamla.
Är det där ett nytt fenomen, att flera minderåriga kommer in samtidigt?
Under hela pandemin har unga svenskar ansett sig vara skottsäkra. "Drabbar inte unga" är ett mantra som hörs varje dag.
Ser vi en åldersmässig förändring?
Jag har tappat inifrånperspektivet. Jag jobbar inte i covidvården längre, men är såklart nyfiken.
Situationen har kraschat, ja.
Region Sörmland fick nyss 200 miljoner av staten och regionernas sammanlagda önskemål är 11 miljarder (!). Stödpengar. Ingen j-a lek.
Det är total superkris.
Och samtidigt har medelsvensken svårt att fatta, efter ett halvårs harvande. Otroligt.