Jag tror faktiskt han kan vara psykiskt störd på något sätt (vilken störning det skulle kunna röra sig om vet jag inte, dels för att jag inte är psykiatriker och dels för att han är så konstig och svår att placera i ett fack.) En del konstigheter som jag minns från när vi jobbade ihop för länge sedan: Han skrattar plötsligt, forcerat och väldigt högljutt utan att man vet vad han skrattar åt. Ibland kan han förklara men man fattar ändå inte vad det var som var så roligt. Det känns nästan som han vill låtsas skratta åt nåt som ingen annan förstår bara för att känna att han är på en högre nivå. Det kan också ibland kännas lite spooky, så till den grad att hans umgänge fångar varandras blick med en vad-fan-var-det-för-nåt uppsyn. Han är speeded och intensiv för jämnan. Han kan ha bra idéer men han kan lika gärna ha rent urusla idéer som ingen ens förstår poängen med eller vad han vill uppnå. Rent allmänt så har han ett beteende som ibland gör att folk i hans närhet himlar med ögonen åt varandra bakom hans rygg. Han har väldigt höga tankar om sig själv och påstår att han är upplyst och ser ner på alla andra som inte är upplysta - tror han ser sig själv som ett missförstått geni. Han är rätt destruktiv och aggressiv (dock inte fysisk).
En lustig detalj: en gång köpte han en strap on-dildo som han glömde hos en gemensam vän. Jag måste erkänna att jag tog på mig den och satte på min dåvarande flickvän med den. Ett tag senare såg jag honom uppträda på scen med den fastpänd i ansiktet och näsan nerkörd där jag hade haft min balle