2020-12-02, 15:46
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Han har väl aldrig haft nån intention att dölja hur rutten och äcklig han är - mannen saknar allt vad normal anständighet och hämningar heter - en helt förskräcklig människa!
Han verkar i alla fall ha svårt att acceptera verklighetens spelregler. Man blir inte framgångsrik genom att vara besvärligt och dum. De som är framgångsrika har inte fått allt gratis. Folk man uppfattar som bättre bemedlade än en själv är inte skyldig en något. Sanningar likt dessa tycks PW ej kunna ta till sig.
Citera
2020-12-02, 15:49
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Han verkar i alla fall ha svårt att acceptera verklighetens spelregler. Man blir inte framgångsrik genom att vara besvärligt och dum. De som är framgångsrika har inte fått allt gratis. Folk man uppfattar som bättre bemedlade än en själv är inte skyldig en något. Sanningar likt dessa tycks PW ej kunna ta till sig.
Korkad, rutten, självisk och naiv alltså..
Citera
2020-12-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Grov ADHD?
Citera
2020-12-04, 19:28
Medlem
Jag tror faktiskt han kan vara psykiskt störd på något sätt (vilken störning det skulle kunna röra sig om vet jag inte, dels för att jag inte är psykiatriker och dels för att han är så konstig och svår att placera i ett fack.) En del konstigheter som jag minns från när vi jobbade ihop för länge sedan: Han skrattar plötsligt, forcerat och väldigt högljutt utan att man vet vad han skrattar åt. Ibland kan han förklara men man fattar ändå inte vad det var som var så roligt. Det känns nästan som han vill låtsas skratta åt nåt som ingen annan förstår bara för att känna att han är på en högre nivå. Det kan också ibland kännas lite spooky, så till den grad att hans umgänge fångar varandras blick med en vad-fan-var-det-för-nåt uppsyn. Han är speeded och intensiv för jämnan. Han kan ha bra idéer men han kan lika gärna ha rent urusla idéer som ingen ens förstår poängen med eller vad han vill uppnå. Rent allmänt så har han ett beteende som ibland gör att folk i hans närhet himlar med ögonen åt varandra bakom hans rygg. Han har väldigt höga tankar om sig själv och påstår att han är upplyst och ser ner på alla andra som inte är upplysta - tror han ser sig själv som ett missförstått geni. Han är rätt destruktiv och aggressiv (dock inte fysisk).

En lustig detalj: en gång köpte han en strap on-dildo som han glömde hos en gemensam vän. Jag måste erkänna att jag tog på mig den och satte på min dåvarande flickvän med den. Ett tag senare såg jag honom uppträda på scen med den fastpänd i ansiktet och näsan nerkörd där jag hade haft min balle
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2020-12-04 kl. 19:38.
Citera
2020-12-04, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Jag tror faktiskt han kan vara psykiskt störd på något sätt (vilken störning det skulle kunna röra sig om vet jag inte, dels för att jag inte är psykiatriker och dels för att han är så konstig och svår att placera i ett fack.) En del konstigheter som jag minns från när vi jobbade ihop för länge sedan: Han skrattar plötsligt, forcerat och väldigt högljutt utan att man vet vad han skrattar åt. Ibland kan han förklara men man fattar ändå inte vad det var som var så roligt. Det känns nästan som han vill låtsas skratta åt nåt som ingen annan förstår bara för att känna att han är på en högre nivå. Det kan också ibland kännas lite spooky, så till den grad att hans umgänge fångar varandras blick med en vad-fan-var-det-för-nåt uppsyn. Han är speeded och intensiv för jämnan. Han kan ha bra idéer men han kan lika gärna ha rent urusla idéer som ingen ens förstår poängen med eller vad han vill uppnå. Rent allmänt så har han ett beteende som ibland gör att folk i hans närhet himlar med ögonen åt varandra bakom hans rygg. Han har väldigt höga tankar om sig själv och påstår att han är upplyst och ser ner på alla andra som inte är upplysta - tror han ser sig själv som ett missförstått geni. Han är rätt destruktiv och aggressiv (dock inte fysisk).

En lustig detalj: en gång köpte han en strap on-dildo som han glömde hos en gemensam vän. Jag måste erkänna att jag tog på mig den och satte på min dåvarande flickvän med den. Ett tag senare såg jag honom uppträda på scen med den fastpänd i ansiktet och näsan nerkörd där jag hade haft min balle

Mangnus Mangnus nu får du sluta med dom här dumheterna.
Citera
2020-12-04, 21:08
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gvoon
Mangnus Mangnus nu får du sluta med dom här dumheterna.
PW är alltså inte osympatisk och psykiskt störd...?
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2020-12-04 kl. 21:11.
Citera
2020-12-07, 21:00
Medlem
Peter Wahlbecks största fiende är inte PK-eliten, den obildade publiken som inte uppskattar honom eller avundsjuka kollegor; det är han själv. När han började spåra ur privat så lät folk i standupbranschen honom hållas ändå för att han fortfarande kunde vara jävligt rolig på scen. Men i takt med att det blev allt mer av ett lotteri om han överhuvudtaget skulle leverera nåt skämt på scen eller bara förstöra kvällen för alla andra så fick han färre och färre gig. Jag tror inte ens Under Jord har bokat honom i år (nån får gärna rätta mig om jag har fel) och de hör ändå till det fåtal som gillat spänningen att man aldrig vet vad fan man får.

Det spelar ingen roll om du är Sveriges bästa ståuppkomiker om du privat är ett jävla arsle och sen dessutom skiter i att leverera på scen. När de spelade in senaste säsongen av Brunnen så var han pissdålig och körde över sin tid med typ 20 minuter dessutom, och inte ens då lyckades de hitta ett skämt som var roligt att klippa in till programmet, så det blev vad det blev och det var otajt som fan med mängder av upprepningar som inte verkade vara så mycket för komisk effekt som att han inte kunde sitt material ordentligt. En egen turné klarar han uppenbarligen inte heller av att rodda, för annars hade han väl gjort det vid det här laget för att dra in stålar. Om det nu finns nån publik kvar. De som älskade hans Für Alle-grejer verkar ju inte vara en stor nog fanbase för att han ska få det att gå runt, och nu när han gått full-blown QAnon-cuckoo så skrämmer han väl bort alla utom "kollodialt silver och ZOG"-gänget, och jag tror inte det finns så mycket pengar att hämta där om han inte börjar sälja kristaller och kosttillskott.
Citera
2020-12-08, 00:09
Medlem
pelle_snusks avatar
Han kan kanske börja sälja jultidningar?
Citera
2020-12-08, 16:29
Medlem
Erikmarklunds avatar
Han har varit med i radio och pratat om kvinnor som gör falska våldtäktsanmälningar, verkar inte så populärt. https://www.instagram.com/p/CIgdTpJB0hX/?igshid=b134obi59wh7
Citera
2020-12-10, 14:17
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Har sett han på tv i reklampausen. Han gör reklam för Luleåtorget som är någon köp/sälj sajt på nätet. Han gör reklamen på ett halvkomiskt sätt med att klä ut sig till en gammal kärring b.la.
Citera
2020-12-10, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Han kan kanske börja sälja jultidningar?
Men vem kan sälja jultidningar i "coronatider" från dörr till dörr? Tror han är rätt körd, svårt att hitta jobb nuförtiden..
Citera
2020-12-10, 15:15
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Men vem kan sälja jultidningar i "coronatider" från dörr till dörr? Tror han är rätt körd, svårt att hitta jobb nuförtiden..
Som jag skrev ovanför, så gör han ju reklam på tv. Så lite pengar lär han ju tjäna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in