2020-12-02, 11:13
Medlem
hallå är inte så värst datorkunnig.Har trådlöst internet .Men det är väldigt långsamt.ett ex är när jag spelar cs på låga inställningar så kan min ping skjuta upp till 100 eller mer.vet så mycket att datorn har mer än tillräcklig hårdvara för att klara spelet . så funderar på att byta till fiber brukar det vara snabbare än trådlöst?.
Citera
2020-12-02, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davand1
hallå är inte så värst datorkunnig.Har trådlöst internet .Men det är väldigt långsamt.ett ex är när jag spelar cs på låga inställningar så kan min ping skjuta upp till 100 eller mer.vet så mycket att datorn har mer än tillräcklig hårdvara för att klara spelet . så funderar på att byta till fiber brukar det vara snabbare än trådlöst?.

Du har nog rört till det lite....

Fiber kan man ha in till fastigheten, och där tar normalt ett modem/router över och från den kan man sen antingen köra med nätverkskabel eller trådlöst till din dator.

Äldre installationer hade kopparkabel (telekabeln alltså) in till modem/router och från den trådlöst eller nätverkskabel till datorn.
Citera
2020-12-02, 12:01
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Maxhastigheten är högre med fiber än med trådlöst, men det är skillnad på trådlöst och trådlöst också.
Citera
2020-12-02, 12:13
Medlem
men hur kan jag öka hastigheten?. då måste jag väl kontakta operatören.?
Citera
2020-12-02, 13:44
Medlem
Med trådlöst menar du då mobilt bredband eller?

Det enda sättet att öka hastigheten för mobilt bredband är om du bor i stad där man kört igång med 5G och att du får utrustning för detta från din leverantör, men funderar du på att skaffa fiber så fundera inte längre, gör det bara ^^

Wifi/trådlöst är dock inget man bör spela CS och andra liknande spel över där man vill ha så mkt övertag som möjligt.
Citera
2020-12-02, 13:53
Medlem
hur sätter man upp fiber.
Citera
2020-12-02, 14:02
Medlem
Citat:
hur sätter man upp fiber.

Börja här:
https://www.bredbandsval.se/
Citera
2020-12-02, 14:14
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dellovic
Börja här:
https://www.bredbandsval.se/
Den var ju lite rolig, jag har Banhof och det fanns inte som möjlighet enl denna sida.
Citera
2020-12-02, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zixl
Den var ju lite rolig, jag har Banhof och det fanns inte som möjlighet enl denna sida.

Det var som fan, onekligen lite illa, denna kanske fungerar bättre:
https://www.bredband.se/
Citera
2020-12-02, 14:28
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dellovic
Det var som fan, onekligen lite illa, denna kanske fungerar bättre:
https://www.bredband.se/
:-) Lika illa, dom kanske har samma databas som dom söker i.... Nåja, jag har bredband så det gör ju inte mig något, men det är klart att de kanske inte ger en rättvis bild av utbudet som finns.
Citera
2020-12-02, 14:29
Medlem
zixls avatar
Till TS, du kanske ska kolla upp om det finns några stadsnät eller lokala fiberföreningar där du bor.
Citera
2020-12-02, 15:10
Medlem
Självklart fiber.

på köpet slipper du få sömnproblem eller andra problem som komme rmed trådlöst.

kablar ska de va .Även från modemet till datorn.

Ju snabbare internet desto mer horribla strålningsnivåer om det är trådlöst.

De tog redan bort trådlöst från biblioteken i paris då personal blev sjuk och från en del grundskolor i många länder där barnen blev sjuka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in