2020-12-02, 13:33
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsWerner
Om man vänder på det. Hur många föräldrar skulle välja att flytta ihop med en dömd pedofil och ha vänner som är pedofiler? Ingen. Tvärtom, de skulle inte sky några medel för att få dem att hålla sig borta från sina barn.

Om man då som förälder gör precis tvärtom tror jag det säger ett och annat. Antingen att man inte är pedofil själv men tycker att "knulla lite barn är inte så farligt". Då ska man fråntas sitt föräldraskap.

Eller så delar man pedofilin vilket inte alltid är fysisk, det kan vara i form av bilder osv. Eller är det smidigt att ha ett eget barn så man slipper jaga runt och riskerar bli upptäckt av polisen. Då ska man sitta länge i fängelse och fråntas barnet.

Att de sedan är C som alltid hamnar i sånt här är inte så konstigt. De har haft en partiledare som levde som nudist, varit emot att förbjuda sex med djur ...så i det stora hela är väl inte lite pedofili så farligt...sen var det ju inte FF utan hans alter ego Ursula...

Nudist?
Jag skulle nog inte ha problem med om en politiker är nudist.

Gränsöverskridande
Det här begreppet används i olika betydelser. Jag har intrycket att det ofta används som försvar av brottslingar eller någon som gjort fel och som vill sätta en etikett på sin felhandling som låter bättre.

HBTQ
Om vi strikt håller oss till HBTQ så tycker jag att det inte principiellt bör vara ett hinder för en HBTQ-person att ägna sig åt politik. Det är upp till dom som väljer politikern i fråga att sammanväga alla egenskaper hos personen och därefter avgöra om personen är lämplig för sitt uppdrag, eller inte.

Pedofili, hebefili, efebofili, nekrofili, pederasti, parafili, sadomasochism, tidelag, m.m.
Även om t.ex. hebefili, efebofili och S/M kan vara lagligt, beroende på land, ålder och samtycke, så är dessa "egenheter" i huvudsak olagliga i dom flesta länder.

Har HBTQ-personer svårt för gränsdragningar?
Jag tror inte att det är så generellt, men Fredrick Federley och flera i tråden har satt ljuset på att det kanske kan vara så.
Är det vanligt att HBTQ-personer har svårt för att dra gränsen på ett "hälsosamt" sätt som är i enlighet med lagen?
Hur vanligt är det att HBTQ-personer tycker att pedofili är OK?
RFSL och RFSU har ibland kritiserats för att försöka "normalisera pedofili".
https://www.inblick.se/nyheter/2017/09/14/sexualpolitiska-experiment-pa-sveriges-forskolor

Svaret på den här frågan gäller inte bara Fredrick Federley. Det gäller synen på HBTQ och på alla HBTQ-personer.

Citera
2020-12-02, 13:34
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Är Fredrik Federley själv pedofil?

Det lär vi få veta så småningom, all skit tenderar att dyka upp förr eller senare.
Citera
2020-12-02, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
.
HBTQ
Om vi strikt håller oss till HBTQ så tycker jag att det inte principiellt bör vara ett hinder för en HBTQ-person att ägna sig åt politik. Det är upp till dom som väljer politikern i fråga att sammanväga alla egenskaper hos personen och därefter avgöra om personen är lämplig för sitt uppdrag, eller inte.

.

Det känns mer troligt att de som har makten i politiska partier framöver kommer dra sig för att ha annat än heterosexuella på viktigare, högre poster.

Jag tror att FFs omdömeslöshet (snällt uttryckt) störningar (lite hårdare men mer korrekt) kommer att fungera som en behövlig "cleansing" i svensk politik. SVT/SR:s vurm för de med sexuella störningar kommer att tonas ned.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-12-02 kl. 13:43.
Citera
2020-12-02, 13:40
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Är helt mållös, att denna FF ännu inte är sparkad av Annie och partistyrelsen är för mig helt obegripligt. Hon borde avgå och släppa fram sin vikarie, läkaren Anders.

Ja det är lätt att få intrycket att FF hanteras med silkesvantar.
Kanske är det så att man automatiskt får överskrida många fler gränser än andra när man kommit ut som HBTQ-person?

FF har ett trans-alter ego, Ursula.

Han har haft öppna relationer med män.

Om gränsen gick där skulle han nog kunna vara kvar inom politiken, men frågan idag är var gränsen går för Fredrick/Ursula?

Citera
2020-12-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
De skriver när saker är bekräftade, inte önsketänkande från den absoluta begåvningsreserven. Bara kolla igen. Det finns liksom en heder i att skriva rätt, inte snabbt. Men men.

Idiot. Det har hittills inte skrivits något om Federley i alternativmedia som inte kunnat bekräftas. Att du tror att MSM kommer vara helt öppna med allting när de väl fått saker "bekräftade" säger väl allt om din skeva verklighetsbild (om det nu inte snarare är gemensamma böjelser med Federley och hans pojkvän som spökar för dig).
Citera
2020-12-02, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Nu har ju inte etiken och lagen så mycket med varandra att göra.

Så du håller alltså med mig om att DN vet något avgörande som de inte berättar, eftersom det är "etiskt"?

Jag är inte tillräckligt insatt i just det här, för att veta om DN håller tillbaka något. Men skulle ju inte bli förvånad om så vore fallet. Snarare glad.
Citera
2020-12-02, 14:08
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Det känns mer troligt att de som har makten i politiska partier framöver kommer dra sig för att ha annat än heterosexuella på viktigare, högre poster.

Jag tror att FFs omdömeslöshet (snällt uttryckt) störningar (lite hårdare men mer korrekt) kommer att fungera som en behövlig "cleansing" i svensk politik. SVT/SR:s vurm för de med sexuella störningar kommer att tonas ned.

Kanske, kanske inte.

Är det inte typiskt så att när det inte är den absoluta toppen (som t.ex. Mona Sahlin) som avslöjats för oegentligheter eller tveksamheter så petas personen bort och partiet, partiledare och partikollegor går relativt oskadade ur det hela? En "skadad" partiledare däremot skadar partiet.

Jag har för mig att det för några år sedan gjordes en undersökning bland förtroendevalda politiker och att närmare 10% var straffade. Skillnaden mellan hur många det var, mellan olika partier, var liten.

Om t.ex. 5% av befolkningen är HBTQ så är det troligen så också bland politiker. Kanske är det så att dom flesta inte visar upp sig i t.ex. Pride?

Citera
2020-12-02, 14:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Kanske, kanske inte.

Är det inte typiskt så att när det inte är den absoluta toppen (som t.ex. Mona Sahlin) som avslöjats för oegentligheter eller tveksamheter så petas personen bort och partiet, partiledare och partikollegor går relativt oskadade ur det hela? En "skadad" partiledare däremot skadar partiet.

Jag har för mig att det för några år sedan gjordes en undersökning bland förtroendevalda politiker och att närmare 10% var straffade. Skillnaden mellan hur många det var, mellan olika partier, var liten.

Om t.ex. 5% av befolkningen är HBTQ så är det troligen så också bland politiker. Kanske är det så att dom flesta inte visar upp sig i t.ex. Pride?

I många länder pratar man inte längre om HBTQ utan det heter HBTQI där I står för Intersektionell, tror jag. Varför inte lägga till ett P oxå?
Citera
2020-12-02, 14:18
Medlem
Holdingbreaths avatar
Det faktum att Federley anses vara en kändispolitiker snarare än bara en politiker är anmärkningsvärt. Just nu har Centerpartiet svårt att bestämma hur man ska få bort honom. Hans kändisstatus kommer att fortsätta efter att han avgår. Spöke av Federley kommer att sväva över Annie Lööf under en längre tid.

Vanliga medier vill undvika diskussion om vad som är fel. Federely har kopplat den homosexuella livsstilen till pedofili. Är promiskuitet och droganvändningen bland gayeliten en del av den allmänna degenerationen?
Citera
2020-12-02, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
I många länder pratar man inte längre om HBTQ utan det heter HBTQI där I står för Intersektionell, tror jag. Varför inte lägga till ett P oxå?

Vad är intersektionell?
Citera
2020-12-02, 14:27
Medlem
Mina frågor hopar sig.

Hur är det möjligt att som pedofil-Jonas få den att stå för såväl nyss blöjskylda flicksköten som en hårig gubbröv?

Rimligen endast om man helt saknar sexuella gränser. Hur är då Jonas förhållande till djur?

"På Fredrick Federley gård i Dalarna finns grisar, getter och får", står det på Centerns facebook sida.

Min mer välvilliga tolkning: Tänkte kanske FF att han skulle omvända/bota pedofil Jonas med sin läckra lekamen?
Citera
2020-12-02, 14:27
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Vad är intersektionell?

Jag tror att I i HBTQI står för "Intersexperson".

"Intersexperson kan en person kalla sig som har en intersexvariation. Intersexvariationer är ett medföddt tillstånd i vilket könskromosomerna, könskörtlarna (testiklar eller äggstockar) eller könsorganens utveckling är atypisk. Det går att vara intersex och man, kvinna eller något annat."

https://www.rfsl.se/hbtqi-fakta/hbtq/

Jag kan inte säga att jag förstod, men det var ändå ett slags definition...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in