Citat:
Om man vänder på det. Hur många föräldrar skulle välja att flytta ihop med en dömd pedofil och ha vänner som är pedofiler? Ingen. Tvärtom, de skulle inte sky några medel för att få dem att hålla sig borta från sina barn.
Om man då som förälder gör precis tvärtom tror jag det säger ett och annat. Antingen att man inte är pedofil själv men tycker att "knulla lite barn är inte så farligt". Då ska man fråntas sitt föräldraskap.
Eller så delar man pedofilin vilket inte alltid är fysisk, det kan vara i form av bilder osv. Eller är det smidigt att ha ett eget barn så man slipper jaga runt och riskerar bli upptäckt av polisen. Då ska man sitta länge i fängelse och fråntas barnet.
Att de sedan är C som alltid hamnar i sånt här är inte så konstigt. De har haft en partiledare som levde som nudist, varit emot att förbjuda sex med djur ...så i det stora hela är väl inte lite pedofili så farligt...sen var det ju inte FF utan hans alter ego Ursula...
Om man då som förälder gör precis tvärtom tror jag det säger ett och annat. Antingen att man inte är pedofil själv men tycker att "knulla lite barn är inte så farligt". Då ska man fråntas sitt föräldraskap.
Eller så delar man pedofilin vilket inte alltid är fysisk, det kan vara i form av bilder osv. Eller är det smidigt att ha ett eget barn så man slipper jaga runt och riskerar bli upptäckt av polisen. Då ska man sitta länge i fängelse och fråntas barnet.
Att de sedan är C som alltid hamnar i sånt här är inte så konstigt. De har haft en partiledare som levde som nudist, varit emot att förbjuda sex med djur ...så i det stora hela är väl inte lite pedofili så farligt...sen var det ju inte FF utan hans alter ego Ursula...
Nudist?
Jag skulle nog inte ha problem med om en politiker är nudist.
Gränsöverskridande
Det här begreppet används i olika betydelser. Jag har intrycket att det ofta används som försvar av brottslingar eller någon som gjort fel och som vill sätta en etikett på sin felhandling som låter bättre.
HBTQ
Om vi strikt håller oss till HBTQ så tycker jag att det inte principiellt bör vara ett hinder för en HBTQ-person att ägna sig åt politik. Det är upp till dom som väljer politikern i fråga att sammanväga alla egenskaper hos personen och därefter avgöra om personen är lämplig för sitt uppdrag, eller inte.
Pedofili, hebefili, efebofili, nekrofili, pederasti, parafili, sadomasochism, tidelag, m.m.
Även om t.ex. hebefili, efebofili och S/M kan vara lagligt, beroende på land, ålder och samtycke, så är dessa "egenheter" i huvudsak olagliga i dom flesta länder.
Har HBTQ-personer svårt för gränsdragningar?
Jag tror inte att det är så generellt, men Fredrick Federley och flera i tråden har satt ljuset på att det kanske kan vara så.
Är det vanligt att HBTQ-personer har svårt för att dra gränsen på ett "hälsosamt" sätt som är i enlighet med lagen?
Hur vanligt är det att HBTQ-personer tycker att pedofili är OK?
RFSL och RFSU har ibland kritiserats för att försöka "normalisera pedofili".
https://www.inblick.se/nyheter/2017/09/14/sexualpolitiska-experiment-pa-sveriges-forskolor
Svaret på den här frågan gäller inte bara Fredrick Federley. Det gäller synen på HBTQ och på alla HBTQ-personer.
–