2020-12-02, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Jag tror faktiskt att det här är ett mer troligt scenario än vad många flashbackare vill att det ska vara. Många flashbackare känner sig nog träffade över hur Joijes liv sett ut, många vet att det är så deras framtid ser ut, med vilje, att bara sitta i sitt rum framför datorn och bli matad med red bull och chips av mamma som gett upp redan i mellanstadiet.

Jag tror också på detta. Mamman ska ha en guldstjärna som orkade serva honom med chips och redbull medan han satt hemma och spelade spel.
Citera
2020-12-02, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Fast är han 40 år så får han söka vård själv. Efter att han fyller 18 vilket var länge sen ligger det på honom att sköta det själv. Inte kan man belasta en 70-årig gumma för att hon inte tagit sin medelålders son till läkaren.

Tror du ens han var medveten om att det fanns en etablerad sjukvård (som inte var farlig) att söka sig till?
Som flera redan nämnt, rent mentalt är han garanterat på en 13-årings nivå fortfarande.
Citera
2020-12-02, 13:00
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Vad är problemet? chips smälter ju i munnen, det ärt inte köttbit som man måste tugga

Mamman har missköt honom, det går ju att åtala för det:

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2020/december/uppdatering-i-arende-om-olaga-frihetsberovande-i-sodra-stockholm/

Det går att åtala ja, men om frågan om olaga frihetsberövande faller så blir kanske resten av åtalet ganska tveksamt. Modern hade knappast vårdnaden om sin son när han väl blev myndig och de eventuella brott hon kan ha begått innan han var myndig lär vara preskriberade.

Gissningsvis hänger mycket på vad sonen själv kan berätta om hur frihetsberövad han faktiskt var.
Citera
2020-12-02, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
[…]

Det har pratats i tråden om att han haft åtminstone ett förhållande som resulterat i barn. Att han gjort ett rån sa nån annan.

Jag har bara skummat tråden men jag ska fördjupa mej. Men att systern är en skit och att pressfolket varit flata har jag tyckt hela tiden.

Stopp och belägg. Du får allt fördjupa dig ordentligt eller skumläsa bättre, sonen har varken satt barn till världen eller rånat någon. Hans far däremot har fem barn, samt rån och eventuellt våldtäkt i brottsregistret.

Psoriasis är absolut en möjlig orsak till bensåren, speciellt om han inte kunnat hålla sig från tvångsmässigt kliande.
Citera
2020-12-02, 13:02
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Dom har väl ruttnat antagligen, då han inte fått tandvård. Fullt möjligt, innan vi fick flourtandkräm och moderna tandläkare var det vanligt att bara ha hälften av tänderna kvar i fyrtioårsåldern - men det var samtidigt en tid när man konsumernade oerhört mycket mindre socker. Har snubben suttit och sörplat läsk eller energidricka där i lägenheten samtidigt som tänderna inte borstats ordentligt och han inte fått komma till tandläkare så är tyvärr detta ett rätt troligt resultat. Har man ett stort hål i en tand kan det ta sig vidare in i nästa om det inte lagas osv.

Det går inte ens att föreställa sig hur ohyggligt smärtsamt detta måste ha varit i så fall, eller hur han klarat sig näringsmässigt utan att kunna tugga mat ordentligt.

Det handlar nog inte bara om hygien utan även om vitamin och mineralbrist. Förmodligen har han levt på en undermålig kost och då han varit inne större delen av hans liv så har har nog rätt svår D-vitamin och har nog utvecklat en Rakit varpå både gången och tänderna påverkats.
Citera
2020-12-02, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covidexpert666
Chipsen fastnar där tänderna satt innan.

Finnes folk som är tandlösa som lyckas tugga kött med gomen utan problem.....
Kan tönka mej gomen blir hård efter ett tag, det som kan vara besvärligt är väl bita av en bit kött
Citera
2020-12-02, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Hon har troligtvis inte gjort nåndera. Förmodligen inte heller låst in honom eller skadat honom.

Grabben har inte mått bra. Vad vet vi om han varit föremål för psykvårdens intresse? Ingenting.

Dom där såren kan var Psoriasis. Grabben har stött på grannar i affären och varit social i det att han pratat normalt med dom. Sista gången lär ha varit alldeles nyligen.

Att systern kommit oanmäld och funnit honom i icke representabelt skick är fullt naturligt. Precis som du går vi andra i kalsonger hemma eller i mysbyxor.

Dom som har oturen att ha löständer behöver inte ha dom instoppade i käften om dom inte väntar besök.

Den sista gången lär ha varit i somras. Klädd i shorts hade han haft bandage över bensåren vilket visar på gott omdöme.

Det har pratats i tråden om att han haft åtminstone ett förhållande som resulterat i barn. Att han gjort ett rån sa nån annan.

Jag har bara skummat tråden men jag ska fördjupa mej. Men att systern är en skit och att pressfolket varit flata har jag tyckt hela tiden.

Va? Han har ju inga tänder kvar? Han kan knappt gå, han kan knappt prata. Det är fan inte hans fel att han har varit borta i 28 år. Mamman är troligen psykiskt sjuk och galen och man kan diskutera vems fel det är att han har varit borta så länge men att det är hans fel är helt jävla uteslutet
Citera
2020-12-02, 13:05
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dothedew
Det med barn och rån var pappan...

Ok. Bock och tack för att du rättade till det.
Citera
2020-12-02, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnboksmoralism
https://imgur.com/gallery/3bEECIN

Haha, henne har jag sett på Port 73. Har för mig att hon handlade på Coop eller Willys.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Finnes folk som är tandlösa som lyckas tugga kött med gomen utan problem.....
Kan tönka mej gomen blir hård efter ett tag, det som kan vara besvärligt är väl bita av en bit kött

Folk utan tänder får lättare hjärtinfarkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag tror också på detta. Mamman ska ha en guldstjärna som orkade serva honom med chips och redbull medan han satt hemma och spelade spel.
Hade han ens dator?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
NU tycker jag att flashback.moral.domstol ska kavla upp ärmarna,!
Och klara ut vem /vilka som är mest skyldiga, i denna familjetragedi?!
Och besluta, vilka det är som har en försumbar skuld!?

Modern kan enkelt klara sig undan, väl, gnm att bara spela kukku och hävda att hon bara värnat om sin sin sons bästa??

De anhöriga, som tyst har åsett misshandeln under trettiotalet år, ska dom bli lagförda snart, ex.vis för grovt skyddande av brottsling?

Du går händelserna i förväg...
1. Först och främst måste man ju veta om det mamman gjort är brottsligt (jag själv tror att utredningen mot henne läggs ned, i vart fall i frågan om Olaga frihetsberövande).

2. Sedan måste man ju veta om "de anhöriga" förstått att det mamman gjort faktiskt var/är ett brott.

3. Vill man slutligen få detta till Skyddande av brottsling måste man kunna visa att "de anhöriga" gjort aktiva handlingar för att mamman skall undkomma straff och/eller undanröja bevis.

Så svaret är nog att ingen kommer att lagföras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in