2020-12-01, 17:15
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Men skärp dig. Helsingborg har redan varit nere en vända i S1 och Kalmar tvingades kvala sig kvar förra året. Ingen är förvånad över tabellen. Klubbarna mår såklart uselt.
Men nu måste ju hålla med om att det är märkligt att klubbar kan fallera så totalt. Hif har ju t.o.m slagit ut Inter i CL kval och även spöat Galatasaray m.fl i europaspel. Det är lite som om Barcelona skulle åka ur la Liga. Helt ofattbart
Citera
2020-12-01, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Men nu måste ju hålla med om att det är märkligt att klubbar kan fallera så totalt. Hif har ju t.o.m slagit ut Inter i CL kval och även spöat Galatasaray m.fl i europaspel. Det är lite som om Barcelona skulle åka ur la Liga. Helt ofattbart

Om man skall tala stenåldern så är det väl märkligare att Blåvitt inte kryper hem ligan varje år? Dom vann ju dödens grupp i CL och borde ha vunnit hela skiten det året om inte ett orättvist bortamål för Bayern slagit ut dom i kvartsfinalen.

Eller så talar vi nutid och då kan ingen vara förvånad över Helsingborgs och Kalmars placeringar. Om man nu inte har en röv där hjärnan borde sitta vill säga.
Citera
2020-12-02, 08:32
Medlem
kostymnisses avatar
Efter en period där det enda jag hunnit med förutom alla åtaganden varit att se matcherna är jag bara lättad över att vi till slut hängde kvar trots allt.

Till slut blev det inget snack i Östersund men hade dessa fått in 1-0 hade vi garanterat torskat och med tanke på att Kalmar vann hade vi garanterat fått kvala. Vi hade aldrig grejat Sirius och Häcken hade inte direkt slitit ut sig för att ta poäng i Kalmar...
Citera
2020-12-02, 09:01
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Efter en period där det enda jag hunnit med förutom alla åtaganden varit att se matcherna är jag bara lättad över att vi till slut hängde kvar trots allt.

Till slut blev det inget snack i Östersund men hade dessa fått in 1-0 hade vi garanterat torskat och med tanke på att Kalmar vann hade vi garanterat fått kvala. Vi hade aldrig grejat Sirius och Häcken hade inte direkt slitit ut sig för att ta poäng i Kalmar...

Tror jag nog med en medaljplats i sikte
Citera
2020-12-02, 09:26
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jämförde du just Helsingborg med Barcelona!? Utan ironi?
Citera
2020-12-02, 09:43
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Det här måste väl ändå rankas in som det mest korkade någon skrivit i den här tråden, och det säger fan inte lite!
Citera
2020-12-02, 09:52
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det här måste väl ändå rankas in som det mest korkade någon skrivit i den här tråden, och det säger fan inte lite!
Tja, vi hade ju en helsingborgare, som jag inte har sett på ett tag, som slängde sig med såna här grejer också. Verkar vara nått med den klubben.
Citera
2020-12-02, 09:57
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Mata inte trollen.
Citera
2020-12-02, 09:58
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Tja, vi hade ju en helsingborgare, som jag inte har sett på ett tag, som slängde sig med såna här grejer också. Verkar vara nått med den klubben.

Fast han höll ändå på heif, den snubben som skrev ovan håller på Brage
Citera
2020-12-02, 10:56
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Om man skall tala stenåldern så är det väl märkligare att Blåvitt inte kryper hem ligan varje år? Dom vann ju dödens grupp i CL och borde ha vunnit hela skiten det året om inte ett orättvist bortamål för Bayern slagit ut dom i kvartsfinalen.

Eller så talar vi nutid och då kan ingen vara förvånad över Helsingborgs och Kalmars placeringar. Om man nu inte har en röv där hjärnan borde sitta vill säga.

Eller som Pontus Kåmark sa "Vi kunde inte spela ut Brage, hur skulle vi kunna spela ut Bayern?"
Men ja, hade inte Roger tränat ner laget för att formtoppa för semi och final så hade vi vunnit allt.

Och nu 25 år senare så är man "glad" över att slagit Östersund (som inte ens fanns då) i näst sista omgången...
Citera
2020-12-02, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nu känns det som att jag kan förstöra allt här.. Men Mjällby är ju det formstarkaste laget i allsvenskan just nu, 1 förlust på dom 8 senaste matcherna, 4 raka vinster tror jag det är. I normalfallet så skulle Mjällby utan något att spela för vara något av ett drömmotstånd i sista omgången men detta året är ju inte direkt normalt..

Håller med. Tror Mjällby är taggade till tänderna att köra ända in i kaklet denna säsongen.
Citera
2020-12-02, 12:47
Medlem
Korders avatar
Citat:

Vem fan bryr sig om vad Heif gjorde innan någon av dagens spelare ens hade börjat sina karriärer? Heif har varit hejdlöst usla i år och åker därmed föga förvånande ut. Blir intressant att se hur deras brandskattade ekonomi hanterar Superettan. Tur för dem att de fick Gigovic såld i alla fall, så man inte behöver panta burkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in