2020-12-02, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Du har kanske missat att republik är ett statsskick och demokrati en maktursprungsprincip?

Oavsett, det är nog jag som har fel. Snälla, utveckla ditt argument och övertyga mig.

Allt som sker i USA idag och vad Trump & Co pysslar med är 100% i led med vad konstitutionen i USA säger.

Det finns inbakat en massa "fail safes" i själva konstitutionen som möjligör en massa olika avenyer till att kunna bekämpa korruption inom själva regeringen.

2nd amendment är EN av dessa saker. Rätten att bära skjutvapen bygger på principen att folket ska ha en suck i helvete att kunna försvara sig på marken mot en korrumperad regering som skickar snuten på dig på lösa grunder som bryter mot reglerna som stakas upp i själva konstituitionen. T ex 1st amendment som säger säger rätten till yttrandefrihet och om man försöker genom korruption stävja detta så ger det folket att skydda sig själva på marknivå inför detta.

Dessa två saker tror jag nog många faktiskt åtminstone har hör talas om. Detta är skälet till att man är jävligt nogrann med att man INTE tullar på 1st och 2nd amendment som är nerplitad i själva "Declaration of independence".

Men det finns en hel del säkerhetsventiler ytterligare som finns där för att stävja korrouptionen.

Ett exempel:

Ett val genomförs och om det förlorande laget lägger fram en misstanke om att fusk har skett.

1) Först ska detta utredas i en lokal domstol huruvida ett fusk kan ha skett i just denna stat. MEN! Sitter det en demokrat nu som domare i denna domstol som kastar ut stämningen samma dag så har du rätten att kontakta guvenören som har möjlighet att slänga in sitt veto och kräva att en utredning sker trots att domaren i den lokala domstolen klubbat emot det.

2) Guvernören vägrar. Och det är i detta skede USA är i nu. Man håller hearings med senatorerna staterna man hävdar att ett valfusk har skett. Dessa senatorer ÄR folkvalda. Så om det sitter 7 folkvalda senatorer som består utav låt oss säga 4 republikaner och 3 demokrater så sker det sen en omröstning dessa sinsemellan om huruvida det kan finnas en misstanke om fusk.

Nu kan dessa köra över både domstolen och guvernören och sätta igång en utredning.

3) Skulle dessa INTE göra det så är vi tillbaka på ruta 1, men denna gång hamnar denna stämning i en Supreme Court och där är det meningen att jäv inte ska kunna uppstå. Det är här de folkvalda elektorerna röstar igenom vem som intar huset. Antalet elektorer Republikaner har vs Demokrater i kongressen bestämms genom valsedeln och antalet electorer speglar antalet människor som bor i just denna stat.

För att lättast ge en liknelse som träffar sverige: Du kan rösta för Socialdemokraterna i själva huvudvalet vilka du vill ska styra landet, men du har möjlighet att rösta på en moderat lokalt som ska sitta i kommunhuset och föra din talan.

Moderaten i det här fallet är då alltså Senatorn i USA:

4) Skulle det däremot uppstå en situation där det finns en misstanke om att även denna instans är korrumperad så kan Presidenten hävda "state of emergency" - Det är nu det gäller för presidenten att man verkligen har kött på benen.

CIA, FBI och NSA: Detta är tre instanser som verkar i USA. FBI sköter federala uppgifter och det du ser i t ex i amerikanska filmer där den lokala polisen INTE kan haffa någon som tagit sig över statsgränsen tar i sin tur kontakt med FBI som tar det vidare oftast i samarbete med staten flyktingen har tagit sig till. Jurisdiction.

CIA pysslar med spionverksamhet och delikata operationer utrikes där det inte passar sig att man rullar in en massa militär personal etc...

CIA och FBI kan absolut korrumperas, det har historien även visat att det gjort. NSA är National Security Agency som finns där för att skydda den absoluta makten, den makt presidenten representerar och det är dessa som har till exempel som arbetsuppgift att se till att presidenten inte blir mördad. Huruvida denna kropp kan korrumperas är inte jag tillräckligt insatt i att kunna uttala mig om. Men jag har en ganssa logisk förklaring som kan ge en fingervisning åt hållet att huruvida en korruption kan uppstå eller inte.

NSA fyller man med människor som har uppvisat en exceptionel patriotism och förmåga i sitt yrkesverksamma liv.
En sann patriot älskar inte presidenten, en sann patriot älskar själva konstitutionen presidenten representerar.

Så det är bara att lägga ner att det skulle finnas människor inom NSA som är beredda att gå bakom Trumps rygg bara för att han har twittrat något klantigt. Presidenten som person är inte poängen här, utan det är åter igen vad presidenten representerar.

Det här är egentligen hela poängen:

Trump twittrade redan ut 2012 gällande valsystemet Dominion och valfusk. Hur naiv måste man vara om man inte tror att NSA har planerat inför valet, observerat själva valet och vad är det man har hittat?

Trump & Co har varit väldigt ståndfasta i sin ställning att ett valfusk har skett. Att ens föreslå att addvokater som Powel och wood som civila går ut och häver ur sig saker som "ett valfusk har skett och vi kan bevisa det", "We are releasing the Kraken" vilket visade sig hänvisa till ett program som är designat för att samla upp bevis om själva valfusket, att dessa skulle göra det är föga troligt om man inte redan visste att saken redan är avgjord.

Väldigt många rörliga delar i denna soppa.

Varför valde man att bygga ut fängelset på Guantanmo Bay innan valet när det inte finns ett uppenbart direkt hot utifrån mot USA. Det ger en indikation på att man förbereder sig för att rensa upp i själva USA. Står i konstitutionen att en av uppgifterna som folkvald är att skydda folket mot "Foreign and domestic enemies" och man har möjlighet att med hjälp av konstitutionen att utlysa "State of emergency" och det är nu NSA med militär tar över. Och åter igen, patriotism, militören bygger på en stark anda av patriotism och det är så man lyckas rekruitera soldater.

Kan militären korrumperas? Absolut! Men det är så många rörliga delar bara inom detta komplex att det faller på sin egen orimlighet att USA's militär som saluterar flaggan varje morgon med en tår rullandes ner för kinden varje morgon efter man är klar med sina armhävningar skulle köra kniven i ryggen på presidenten som är en REPRESENTANT för det du i princip lever för. Patriotism är stort i USA:

Marshall Law är något helt annat då detta är en liknande funktion men som bara kan utlysas "state wide".

Och skulle du som Guvenör dra igång en sådan cirkus så har presidenten all mööjlighet i världen att gå in och avsluta det med själva konstitutionen i ryggen. Óch sätter du dig emot dig presidenten i ett sånt skede så riskerar du att bli avrättad om du t ex som poliskonstapel vägrar utöva din makt som kommer med Marshall Law.

Man skriver under en order som ger stater runtom i hela USA rätten att återinföra dödstraff som hängning och arkebusering och denna order gäller i 45 dagar (18 dec). Det pekar mot att man behöver lösa ett problem som bottnar i logistik. Hur många är det man räknar med ska avrättas och vilka är dessa?

Jag medger själv att jag inte var speciellt insatt i USA fungerar innan detta val och nu kan jag tycka att jag borde skämmas lite för alla dessa år då jag har trott att USA är en Demokrati när det i själva verket är en Republik som som har folkval.

När man förstår hur detta struktureras upp så är det väldigt många saker man under inte förstått själv iom att jag själv är uppvuxen i en demokrati.

Och inte att förglömma! Konstitutionen fungerar "both ways", man går precis likadant tillväga om man misstänker att Vita Huset är korrumperat. Det var i Supreme Court man konstaterade att Presidenten inte hade fuskat tills sig något val med ryska kopplingar. Och i Supreme Court sitter folkets egna valda representanter och vore jävligt långsökt att tro att Trump skulle ha lyckats korrumpera alla dessa folkvalda som röstade för att något fusk med hjälp av Ryssland inte förekommit.

En demokrati fungerar inte alls likadant..

Jag har tidigare hävdat att JAG är en globalist och pekade på USA och hur det ser ut där med reservationen att det vi ser med EU och "The New World Order" är korruption och inte representerar den sanna "andan" av globalism.

Men har insett i efterhand att jag är ingen globalist, jag är någon som gärna ser att hela detta klot struktureras om till en republik. Kartan till hur denna republik skulle se ut ser du i USA idag. Behöver bara expandera denna konstitution världen runt.

Staterna har väldigt mycket att säga till om och själva presidentskapet finns där för att se till att konstituitionen efterföljs.

Privatpersoner i Texas har för bövelen laglig rätt att hålla med Tigrar i sin bakgård....det säger en hel del hur mycket staten har rätt att forma din egen stat efter eget bevåg i United States of America då du åker i fängelse om du försöker dig på något liknande i övriga stater.

Jag har säkert fuckat upp ett och annat i denna text. Folk som anser sig vara betydligt mer insatta och kan se att jag missuppfattat eller missat något välkomnar jag mer än gärna att upplysa mig om det.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-02 kl. 11:03.
2020-12-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Men suck. Inte ens i texten från självaste AP framstod det som Barr säger att det är fastslaget att inget fusk förekommit. Tror att jag skrivit detta tre gånger nu. Det står att DHS, DOJ samt 1) FBI-agenter och 2) US attorneys jobbat med att följa upp specifika tips men att man inte hittat något än så länge som tyder på valfusk i den omfattning att det skulle förändra utgången i valet. De har alltså inte tillsatt någon egen jätteutredning som nu är klar. De utgår från tips, och då är ändå mycket sådant som inte riktigt är DOJ:s bord.

Men bra att ha detta svart på vitt. De fortsätter helt enkelt med sina insatser. Gott så.
Ja, du anser förstås att DOJ och FBI genast skulle ha *förutsatt* att det har förekommit stort och systematiskt valfusk och sedan envist och med tunnelseende jobbat på att konstruera cases för detta, utan normal prövning av värdet av s k bevis eller framkastade, delvis anonyma stories.
2020-12-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
För att det officiella valresultatet gäller som "sanning" tills motsatsen är bevisad.
Det är inte svårt att förstå om du anstränger dig lite.

Eller tycker du att Twitter ska flagga inlägg om att jorden är rund som "disputed" också?
Bara för att några inte håller med.
Påståenden om att jorden är platt är inte "disputed", det är falska, och det faktum att man omnämner valresultatet som !disputed" betyder att det itne föreligger någon "sanning". Lär dig skillnaden mellan "falska" påstående om "omstridda" påståenden!
2020-12-02, 11:16
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Demokraterna spelade ut sina kort perfekt tillsammans med MSM och big tech. Det är bara och gratulera dem för att de lyckades få igenom sitt valfusk.

Vittnesmålen i Michigan var verkligen sorgliga att bevittna. Hela delstaten borde ogiltigförklaras.

Ett par exempel som observerades:

Ett par av vittnena sa hur de anmälde sig på Michigans officiella hemsida som valobservatörer, men fick inget svar tillbaka. När de inte fick svar på sina mejl, så ringde de på de tre telefonnumren som fanns på hemsidan, utan svar. De lämnade även meddelanden på telefonsvararen till alla tre numren. Givetvis fick de inget svar eftersom de var GOP (man var tvungen att ange om man var D, R eller Independent). Istället visade det sig att man hade handplockat ungdomar med ”rätt åsikt.” De flesta av de fåtal republikaner som väl var plats i vallokalerna blev utskickade under sina pass p.g.a. en massa påhittade skäl.

En vittnade om hur han under två utbildningsdagar (Pollworker training), fick instruktioner om att han som valobservatör skulle hålla sig ”6 ft away” (knappt 2 meter). Någon frågade då om det inte skulle bli svårt och se rösterna. ”exactly” sa utbildningsledaren glatt. COVID-19 användes som en ursäkt för att inte de republikanska valobservatörerna skulle kunna göra sitt jobb, medans de demokratiska valobservatörerna glatt skuttade omkring helt obehindrat, vissa satt t.o.m. vid borden hos de som höll på med rösterna.

Nästa steg för att få bort republikanska valobservatörer var när de gick ut för att äta lunch. Då såg man sonika till att de inte fick komma in igen. Man körde en fuling och talade inte om att man behövde ”skriva ut sig” för att få komma in igen. Och detta gällde givetvis endast republikanska valobservatörer.

I vissa vallokaler fanns det endast en republikansk valobservatör gentemot en massa demokratiska. En kvinna berättade att hon var den enda republikanen i hela vallokalen, medans det samtidigt fanns fem gånger fler demokratiska advokater !!! där. (och då räknas inte alla övriga demokrater i lokalen). Flera vittnade om att de var så få republikanska valobservatörer i lokalerna att det var omöjligt att hålla koll på om det skedde något valfusk. (en delförklaring är att de republikaner som anmälde sig aldrig blev kontaktade av den officiella hemsidan)

Många bar givetvis BLM tröjor och masker, trots att det var förbjudet med politiska budskap. Som ett motexempel hade någon en tröja med någon sorts ”jesus text” och fick sen inte komma in i vallokalen p.g.a. det var en ”olämplig klädsel.”. Med andra ord var vissa politiska/personliga ställningstaganden ok, men inte andra.

De republikanska valobservatörerna (i ett av valdistrikten, tror det var i Detroit) fick äta sina luncher en våning upp ovanför vallokalen, medans de demokratiska fick äta sin lunch i samma lokal där rösterna räknades, och fick sin mat inskickad dit via en cateringfirma. Poängen är att republikanerna var tvungna att äta sin lunch där man inte hade någon insyn i vallokalen, medans demokraterna inte behövde flytta på sig och hade full insyn.

Flera nämnde skåpbilar som kom någon gång mellan 03:30-04:30 på morgonen med röster (efter valdagen). Enligt vittnen var det den enda ”laddningen” med röster som var avvikande i sättet de kom dit på.

Flera vittnade om att ett antal röster knappades in manuellt med ett födelsedatum 1/1/1900 (minst tre vittnen sa det, kanske fyra).

Det togs också upp hur vissa ”batches” av militärröster var i princip endast för Biden, vilket vittnena tyckte var mycket konstigt med tanke på att de var just militärröster.

Kvinnan som anlitades av en underleverantör till Dominion (som hade hand om valmaskinerna), proklamerade att det var 100% fraud, där t.o.m. en av delägarna var med och fipplade med datorerna.

Senator MacDonald frågade minst två gånger, var i helvete Department of Justice höll på med. Ja, det kan man ju undra.

Den svarta kvinnan Dr. Tarver var verkligen spot on. Detroit borde verkligen ha en sådan kvinna i toppen. Hon var den enda som fick kommitten på kroken, och fick svara på ett antal frågor, eftersom hon var väldigt insatt.

Totalt sett kan man konstatera att ett stort antal aktivister kopplade till demokraterna, såg till att styra hela valröstningen i Michigan, särskilt då Wayne County (bl.a. Detroit). Ett riktigt Kalle-Anka val i Michigan, styrt av vänsteraktivister. De flesta vittnena tycker jag nog kan uppfattas som trovärdiga, och alla hade redan lämnat sina redogörelser under ed, så de riskerar kännbara fängelsestraff ifall det visar sig att de ljuger.

Intressant att notera var att ett tag var endast hälften av kommitten närvarande för att lyssna på vittnesmålen, vilket vittnar om en total nonchalans och hur man totalt bortser från dessa vittnen. Den svarta D-kärringen schappade efter halva förhöret, djävligt respektlöst.

I slutändan spelar det ingen roll, big tech, MSM och den amerikanska vänsterfalangen vann på fusk 2020. Vi får se hur det går om fyra år. Har ”the Swamp” stärkt sina aktier då, eller kommer någon ha lyckats blottlägga deras fulspel och försvaga dem? Tillåt mig tvivla.
Ja det finns massor att ta del av för den som verkligen vill diskutera seriöst.

Dessa hearings har om inte annat fört med sig att månniskor får problemen belysta. Otroligt vad det slarvas och fuskas i stort och smått.

Dr L Lee Tarver (den färgade damen i röda kläder från hearingen i senaten i Michigan igår) påpekade å det skarpaste hur det fuskas särskilt i de urbana områdena på alla möjliga sätt, man struntar i klara regler osv.

Det jag tyckte var mest anmärkningsvärt var att hon sa att vid en recount kan endast 29% av rösterna räknas. 71% ligger i lådor som ej får öppnas utan en domstolsorder om forensisk audit. "Open them boxes!"
Hon har lång erfarenhet och hon och andra har påtalat brister i åratal och det finns lagar och regler tillräckligt men de följs inte säger hon.

1.13h från slutet dyker hon upp.
https://youtu.be/X0-vyw9qbdw
2020-12-02, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
And the reason for why they won't do this in a Court of Law, is?

Läs mitt tidigare inlägg. Där finner du svaret.
2020-12-02, 11:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ja det finns massor att ta del av för den som verkligen vill diskutera seriöst.

Dessa hearings har om inte annat fört med sig att månniskor får problemen belysta. Otroligt vad det slarvas och fuskas i stort och smått.

Dr L Lee Tarver (den färgade damen i röda kläder från hearingen i senaten i Michigan igår) påpekade å det skarpaste hur det fuskas särskilt i de urbana områdena på alla möjliga sätt, man struntar i klara regler osv.

Det jag tyckte var mest anmärkningsvärt var att hon sa att vid en recount kan endast 29% av rösterna räknas. 71% ligger i lådor som ej får öppnas utan en domstolsorder om forensisk audit. "Open them boxes!"
Hon har lång erfarenhet och hon och andra har påtalat brister i åratal och det finns lagar och regler tillräckligt men de följs inte säger hon.

1.13h från slutet dyker hon upp.
Hon fick även frågan om hon kunde svara på varför man inte gjort något åt detta den senaste mandatperioden. "De lagar som finns är tydliga och tillräckliga", svarar hon. Något åt det hållet. Demokraten som ställde frågan försöker sig på att inget händer för att delstatsparlamentet domineras av republikaner. Vittnet protesterar och upprepar sitt tidigare svar. Det finns lagar. Demokraten undrar om de inte är överens om att lagarna måste skrivas om till nästa gång. Osv.
2020-12-02, 11:39
Medlem
Två stycken modiga vittnen har nu framträtt hos Hannity. Det ska tilläggas att dessa vittnen dessutom är opolitiska som inte röstat på vare sig R eller D, och är därmed trovärdiga bortom rimligt tvivel då det inte finns någon agenda här utöver att berätta sanningen. De har dessutom avlagt sina vittnesmål under ed och riskerar åtal för meded ifall de ljuger. De vittnar om att de kört in förifyllda röstsedlar från New York till Pennsylvania. Ytterligare ett kvinnligt vittne framträder också.

https://www.youtube.com/watch?v=GyUgVjpsdiE
Senast redigerad av scrollock 2020-12-02 kl. 11:42.
2020-12-02, 11:43
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Ok, tycker jag hänger med rätt bra, och inte sett något mer om att den har påbörjats formellt.
Kan du hitta en enda färsk artikel om det du kan länka kanske?
Har Biden lämnat in ansökan? Har GSA släppt på pengarna?

Eller är det något oklart eftersom Biden fortfarande tigger om pengar för övergången fast GSA har sagt att de är redo att påbörja övergång om Biden lämnar in ansökan?

Postar länken igen "Donate to the Biden-Harris Transition":
https://secure.actblue.com/donate/20201120_email

GSA har godkänt övergången. Det var någon vecka sedan.

Utöver det jobbar väl Biden med att utse sin stab och jobba på coronastrategin. Finns gott om artiklar på fox, nbc, CNN, politico men också svenska medier.
2020-12-02, 11:44
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Två stycken modiga vittnen har nu framträtt hos Hannity. Det ska tilläggas att dessa vittnen dessutom är opolitiska som inte röstat på vare sig R eller D, och är därmed trovärdiga bortom rimligt tvivel då det inte finns någon agenda här utöver att berätta sanningen. De har dessutom avlagt sina vittnesmål under ed och riskerar åtal för meded ifall de ljuger. De vittnar om att de kört in förifyllda röstsedlar från New York till Pennsylvania. Ytterligare ett kvinnligt vittne framträder också.

https://www.youtube.com/watch?v=GyUgVjpsdiE

Här är mer om USPS vittnen

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/watch-live-usps-whistleblowers-come-forward-driver-delivered-hundreds-thousands-completed-ballots-ac ross-three-state-lines/

Citat:
Evidence provided by the whistleblowers is being used in litigation by the Amistad Project to ensure election integrity and to uphold election laws in key battleground states, including Arizona, Georgia, Michigan, Pennsylvania, and Wisconsin.
2020-12-02, 11:48
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Antingen är du riktigt jävla korkad eller så behöver du läsa om vad jag efterfrågar.

Jag efterfrågar inte journalism jag efterfrågar genuina bevis som har presenterats.
Varför inte lyssna på de hearings i olika form som har varit och bedöma själv? Mer direkt än så blir det väl inte. Lyssna och bedöm (efteråt).
Michigan (lång)
Arizona (lång)
https://youtu.be/rri6flxaXww
Pennsylvania (inte så lång)
https://youtu.be/DSDZkXxFVEU

Sedan finns det en hel del intervjuer att ta del av, där man hör direkt vad som sägs och sedan kan ta egen ställning till sanningshalt, trovärdighet osv osv.
2020-12-02, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Här är mer om USPS vittnen

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/watch-live-usps-whistleblowers-come-forward-driver-delivered-hundreds-thousands-completed-ballots-ac ross-three-state-lines/
Var det inte processer igång i Nevada och Virginia också?
2020-12-02, 11:53
Medlem
Bara för att klargöra en sak till er Trumpfans som jämför "Russiagate", Muellers underökning osv med ert eget moln av anklagelser om valfusk:

Jag har inte sett speciellt många Dems-sympatisörer under de här fyra åren som hävdat att tipsen/hjälpen från ryssarna ensamt säkrade Trumps valseger, eller ens att det var den viktigaste orsaken. Själv har jag aldrig gjort det. Hjälpen med desinformation från Moskva var en av flera orsaker under en från Trumps sida ovanligt smutsig valkampanj, och ändå blev det endast en smal valseger. Väldigt få sympatisörer jag känner eller har sett i debatten hävdar att ryssarna var den avgörande orsaken, men att ta emot aktiv hjälp från en främmande regering och dess medarbetare under en valkampanj är ett brott enligt amerikansk lag. Redan försök från den främmande makten att ge hjälp av det här slaget skall egentligen anmälas till FBI, precis som försök att värva spioner i Sverige.

Som sagt, de flesta som är upprörda över Russiagate ser det bara som en bidragande orsak, en av många. Ni som tjoar om "massivt valfusk" osv menar däremot ganska uppenbart att fusket tillsammans med stödet från "Fake News Media" var den helt dominerande orsaken till att Biden kunde få till sådana röstsiffror och vinna så många tunga stater: utan fusk, miljoner falska röster och smickrande tv-bolag hade han varit helt chanslös och utspelad långt före valet: vem vill rösta på Biden när man kan få en som Trump? Jag förmodar att det här ofta är samma personer som anser att vi har haft massivt valfusk även i Sverige "annars hade ju SD garanterat varit det ledande partiet för flera år sedan".

Därmed är ert case mycket svagare: det är så mycket mer ni har påtagit er att bevisa, eftersom fusket beskrivs som den helt avgörande orsaken till att Trump inte vann. Dessutom förutsätter ert narrativ en helsikes massa personer inblandade, i en mängd olika positioner, medan Rysslandsspåret aldrig behövde omfatta mer än ett litet antal personer.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-12-02 kl. 12:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in