2020-12-02, 11:18
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Det var under ett antal år inte ens allmän VPL..under dessa år var det inte allmän mönstring, folk kallades inte ens till mönstring... Har för mig att detta började mitten nittiotal

Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Alla i min klass var tvungna att mönstra (född 84)
Det som hände början av 90 cirka var inte att folk slutade mönstra, men att väldigt många, som klarade proven, ändå hamnade i utbildningsreserven, vilket i stort betydde att OM det blir krig har du ändå en placering, du fick bara ingen utbildning...
Citera
2020-12-02, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -nickname-
Tack för intressanta uppgifter. Pappan alltså dömd till straffarbete 1958 efter rån eller våldtäkt, dömd för rån 1971. Undrar hur hans 60-tal såg ut?

Jag kan verkligen inte hitta det nu, men någonstans i tråden har jag sett en uppgift att Johnny skulle haft två barn i ett tidigare förhållande, innan rånet och de tre åren på kåken alltså. Han satt väl och kurade hos nån dam, antingen i Dalarna eller i Haningetrakten, tills hon slängde ut honom, kanske just för att han åkte fast.

Man undrar ju lite hur M*ait, som av allt att döma kom från ordnade familjeförhållanden, lyckades få ihop det med den här karln. På diskotek? Det måste ju gått undan efter hans muck från kåken, inflytt i den famösa fyran på studs och sen nedkom hon med förstfödde sonen redan året efter.
Citera
2020-12-02, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Så...det som har hänt är alltså att en vuxen man har bott hemma hos mamma?

Ja och så har han haft en enorm fixering vid porrtidningar, enligt vittnesrapporter från grannar var det meter höga berg av blaskor på balkongen. Kan bara gissa hur mycket porrfilm och dylikt det finns i lägenheten? Sexleksaker lär vara staplade till taket, en vild gissning bara.
Senast redigerad av Suckdorffsvapnet 2020-12-02 kl. 11:28.
Citera
2020-12-02, 11:26
Medlem
Överbeskyddande minsann? Är det skälet till att hon svalt honom och tog hans pengar? Räpa.
Citera
2020-12-02, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woldemortdarski
Det var något av barnen som de kallade för Boosie. Vilket av barnen kommer jag inte ihåg, inte heller hur det smeknamnet uppstod.
Stort tack, du gav familjen ett ansikte att begrunda utifrån och framför allt pappan som verkade cool samt följde sin tradition vi importerade!

Vi är som vanligt alla skyldiga eller oskyldiga då allt hänger ihop. Bra exempel på detta och tror nu familjen får den hjälp de kan behöva om de vill ha den. Vem vet, kanske bara lite?
Citera
2020-12-02, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckdorffsvapnet
Ja och så har han haft en enorm fixering vid porrtidningar, enligt vittnesrapporter från grannar var det meter höga berg av blaskor på balkongen. Kan bara gissa hur mycket porrfilm och dylikt det finns i lägenheten?
Och din källa för det du skriver är...? Varför skvaller som inte har nån bäring, när verkligheten för killen redan är tillräckligt grym?

F ö fanns en tjock-tv i bostaden. Några filmer i vilket genre som helst lär inte ha funnits.
Citera
2020-12-02, 11:30
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Var han handikappad då? Han verkar ju ha gått i normal skola fram till högstadiet, läraren, iofs i detta rätt speciella sammanhang, uttalar att hon trodde att "det skulle gå bra för honom". Det verkar ju inte ha varit en grönsak från början iaf.

Jag får läsa på mer. Det är möjligt att det går skitbra för en i skolan och alla tror man ska bli något men så är man ett socialt UFO och det går åt helvete.

Iallafall så hände rnog inlåsning oftare än vi tror. Av olika anledningar.
Citera
2020-12-02, 11:31
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Jag får läsa på mer. Det är möjligt att det går skitbra för en i skolan och alla tror man ska bli något men så är man ett socialt UFO och det går åt helvete.

Iallafall så hände rnog inlåsning oftare än vi tror. Av olika anledningar.

Ja eller så blir man ett ufo av att bli psykiskt och kanske fysiskt misshandlad och leva med en psykstörd förälder hemma?
Citera
2020-12-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckdorffsvapnet
Ja och så har han haft en enorm fixering vid porrtidningar, enligt vittnesrapporter från grannar var det meter höga berg av blaskor på balkongen. Kan bara gissa hur mycket porrfilm och dylikt det finns i lägenheten? Sexleksaker inköpta till tänderna är ingen skräll om polisen hittar?

Porrtidningar? Var framkommer det?
Citera
2020-12-02, 11:36
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ja eller så blir man ett ufo av att bli psykiskt och kanske fysiskt misshandlad och leva med en psykstörd förälder hemma?

Ja precis. Mamman skulle visst skydda honom från samhället så hon kan varit vad som helst, narcissist och psykotisk, ingen lyckad kombination, vet en som hade en sådan mamma, utan dock att bli inlåst, men helvete vilka vansinneshistorier jag hört, de kan verkligen skada unga människor för hela deras liv.
Citera
2020-12-02, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Porrtidningar? Var framkommer det?
Ingenstans. Lögn och dikt, skvaller
Stackars kille.
Läser i media att hans fröken noterade att han alltid var hungrig. Och när barnen skulle baka till nån skoldag så bakade fröken hans bullar så inte de andra eleverna skulle se att han kom tomhänt.

Mamman blev uppenbart tokig när hon förlorade sin förstfödde. Och tänkte INTE förlora honom igen. Kanske trodde hon på fullt allvar att den döde sonen var återfödd.
Citera
2020-12-02, 11:38
Medlem
Mightybitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Jag kan verkligen inte hitta det nu, men någonstans i tråden har jag sett en uppgift att Johnny skulle haft två barn i ett tidigare förhållande, innan rånet och de tre åren på kåken alltså. Han satt väl och kurade hos nån dam, antingen i Dalarna eller i Haningetrakten, tills hon slängde ut honom, kanske just för att han åkte fast.

Man undrar ju lite hur M*ait, som av allt att döma kom från ordnade familjeförhållanden, lyckades få ihop det med den här karln. På diskotek? Det måste ju gått undan efter hans muck från kåken, inflytt i den famösa fyran på studs och sen nedkom hon med förstfödde sonen redan året efter.
Ja det står tidigare i tråden att han hade 2 barn med en annan kvinna födda 1960 och 1962
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in