2020-11-28, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Har idag blivit uppringd 3 ggr av 2 olika nummer. Det är av 08-1210506 2 gånger och 08-8955491 en gång men nunrena finns inte när jag ringer tillbaka? Jag hann svarasist 121-numret ringde men var bara tyst i luren. Jag har googlat men hittar ingenting på dessa 2 nummer, vafan är det som ringer till mig? Är det något dataprogram som genererar random telnummer och ringer upp?
Så är det, mycket skit från främmande nummer, dessa skall man så klart inte ringa upp, kan vara dyra samtalstider typ. Scam.

Hur jag själv löst problemet med skitsamtal med att ha ett oregistrerat mobilnummer från comviq, inte ett samtal av nån försäljare, har ett Telia riktigt mobil abonnemang sen 1996 och ta mig fan är det mest försäljare nummer som ringer och stör...
Citera
2020-11-28, 18:46
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så är det, mycket skit från främmande nummer, dessa skall man så klart inte ringa upp, kan vara dyra samtalstider typ. Scam.

Hur jag själv löst problemet med skitsamtal med att ha ett oregistrerat mobilnummer från comviq, inte ett samtal av nån försäljare, har ett Telia riktigt mobil abonnemang sen 1996 och ta mig fan är det mest försäljare nummer som ringer och stör...

Telia kräver att man skickar ett brev till Luleå för att avsäga sig att persouppgifterna får säljas vidare.

Det är onödigt omständigt, och många missar att läsa Telias villkor när de beställer, så många vet nog inte ens om att uppgifterna får säljas till andra företag.

https://www.telia.se/privat/om/integritetspolicy/data
Citera
2020-11-29, 11:06
Medlem
stelexs avatar
Kanske en block-app kan hjälpa? Har inte själv testat så vet inte om den fungerar.
https://play.google.com/store/apps/details?id=pamiesolutions.blacklistcall
Citera
2020-11-29, 11:58
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Är du go i huvet eller? 😄

Troll!
Ehh va?
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se

Ja, det är jävligt irriterande. Det här är första gången på 22 år som jag har ett privat abonnemang och inte företagsmobil så har aldrig varit med om fenomenet tidigare.

Men tack alla för svar, men känns helt irrelevant att blocka numrena då de bara spoofar ett annat nummer som ringer.
Citera
2020-11-30, 10:13
Medlem
Fina Gubbens avatar
Trådar sammmanfogade.
/Mod
Citera
2020-12-02, 11:11
Medlem
GormDenGamles avatar
+4664842238. Vem är detta?
Ringde mig precis, men ingen som sa något. La på till slut.
Försöker att leta upp vem, men hittar inget. Ringde då upp. Numret finns då inte.
Citera
2020-12-06, 02:18
Medlem
SvartaBjorns avatar
Tråd infogad.
/Moderator
Citera
2020-12-29, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
+4664842238. Vem är detta?
Ringde mig precis, men ingen som sa något. La på till slut.
Försöker att leta upp vem, men hittar inget. Ringde då upp. Numret finns då inte.

Kanskje din ex
Citera
2020-12-29, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Gör en polisanmälan så får de sköta spårningen. Kostnadsfritt för dig.
Vad hade du tänkt göra med numret om du begär spårning?
Ska du ringa o prata med deras förslappade föräldrar som skiter i att deras ungar ringer runt?

Nä, anmäl för sexuellt ofredande då de ställer sexfrågor.
Får du tag på numret så ring socialen o gör en orosanmälan
Det kan ju bli lite roligt.
Ring från olika nummer o lämna tips i olika namn.
Ju fler som anmäler desto bättre. Kanske föräldrarna börjar hålla koll på sina odågor till ungar.

det er bare vanlig skøyringning, ikke noe verre
Citera
2020-12-29, 15:47
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekrus
Kanskje din ex

Trur itj de. Og nummeret er rart.
Citera
2021-03-16, 14:39
Medlem
0751015920 har ringt mej I två dagar. Jag har inte svarat. Varken Eniro, venringde eller Google kan ge mej svar på vem det är som ringer. Jag har true caller installerat på mobilen, men inte den heller vet.
Citera
2021-03-16, 14:43
Medlem
gamlingen66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DannoS
0751015920 har ringt mej I två dagar. Jag har inte svarat. Varken Eniro, venringde eller Google kan ge mej svar på vem det är som ringer. Jag har true caller installerat på mobilen, men inte den heller vet.
Svara vettja å stilla din nyfikenhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in