Citat:
Ursprungligen postat av
User30
Hur kan smittan nästan försvunnit till sommaren med de restriktionerna som råder nu? Det dåliga med restriktioner är att det förskjuter spridningen snarare än eliminerar den
Smittan försvann med samma restriktioner i somras och jag TROR den gör det igen.
Dessutom så kommer dom flesta som blir riktigt sjuka och dör dvs folk över 60 till stor del vara vaccinerade om vi nu får ett vaccin.
Jag anser att det är i nästintill ofarligt att smittas för folk under 60 och jag vet att det är många här inne som blir vansinniga när jag påstår det men det står jag för.
Ibland måste man utgå från det man ser och jag bor i en av dom områden med absolut mest utbredd smitta och min fru jobbar på ett stort sjukhus. I mitt jobb måste jag träffa mycket folk och jag känner en herrans massa människor som blivit smittade. Här om dagen satt jag i samma rum som en friskförklarad herre men som fortfarande hostade som fan och jag fick inte dödsångest för det. Samma med min fru, på Sjukhuset har det har varit och är en stor andel av hennes arbetskamrater som är och har varit smittade.
Gemensamt för min familj med två tonåringar är att vi känner tillsammans hundratals människor som genomgått det här och jag vet EN som blev riktigt sjuk och fick IVA-vård (överlevde).
Ni kan kalla mig naiv kanske men jag är uppriktigt inte rädd för att varken jag själv eller min familj ska få smittan. Risken finns att bli allvarligt sjuk eller få långtidssymptom men den är TROR jag jävligt uppblåst pga folk rädsla och tidningars klicksökande artiklar.
Och som sagt jag TROR, jag vet inte och det gör inte någon av av alla narcissister här inne heller även fast dom påstår det.