Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Det är ju exakt det dom har gjort. Nu får du ta och komma in i matchen eller lämna tråden.
Det här är inte en film, det är verkligheten. Nej vi har ingen förståelse för människor som ger aktiv dödshjälp under en pandemi, som inte gör det under vanliga förhållanden. Antingen har vi aktiv dödshjälp eller så har vi det inte! Jag är för aktiv dödshjälp, om vi ska driva diskussionen framåt, även om jag tycker det är en annan diskussion.
Presentera dina uppgifter med länk i så fall, jag är inte omöjlig.
Men jag har sett nästan alla presskonferenser, och jag minns inte att jag hört Socialstyrelen eller FoHM uttrycka åsikter om när en människas vanliga medicinska behandling ska
avbrytas, eller att man ska förvägra personen vätska eller näring, någonsin. Tvärtom har de tjatat om "det ska göras en individuell bedömning", gång på gång.
Det är ett väldigt långt steg från "får inte en plats på IVA på SöS" och "får inte sina normala blodförtunnande, som ligger i en ask på bordet".
Sen har jag full förståelse för att man förbereder för att en människa
kan dö, genom att ringa anhöriga och eventuellt be dem ta sina farväl, gör fint på rummet, m.m.