2020-12-02, 03:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av darkpurple
Du måste lära dig förstå hur man får 1.6 på Högskoleprovet...

Annars.... ööh... alltså.... de blir inte bra...
Det blir kanonbra. Nu ska jag sova. Lycka till.
Citera
2020-12-02, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Det blir kanonbra. Nu ska jag sova. Lycka till.
Det blir nog bra ska du se... det blir nog... b...r...aAAaaaAAAaaaaaaaAAAaaaaaa......
Citera
2020-12-02, 04:12
Medlem
Citat:
Hur svårt är det att få 1.6 på Högskoleprovet?

Nu förstår jag att det är individuellt... men på något tror jag ändå man kan förklara svårighetsgraden!

Sen... ungefär hur många fel "får" man ha om man vill få 1.6?

Gjort högskoleprovet 1 gång och fick 1,2. Pluggade inget inför det. Så det är högst indivuduellt. Sedan så variarar det hur många poäng det krävs och hur många fel för att nå respektive betyg för varje år/tillfälle.

Maxpoäng är 160 poäng. Det krävs runt 150 poäng för att man ska få 2.0. Så man får ha 10 fel poäng för att fortfarande få 2.0.

Runt 140 poäng krävs för att få 1.8, så runt 20 st fel för att få 1.8.

Runt 130 poäng krävs för att få 1.6, så runt 30 fel får man ha.
Senast redigerad av Gredsson 2020-12-02 kl. 04:15.
Citera
2020-12-02, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gredsson
Gjort högskoleprovet 1 gång och fick 1,2. Pluggade inget inför det. Så det är högst indivuduellt. Sedan så variarar det hur många poäng det krävs och hur många fel för att nå respektive betyg för varje år/tillfälle.

Maxpoäng är 160 poäng. Det krävs runt 150 poäng för att man ska få 2.0. Så man får ha 10 fel poäng för att fortfarande få 2.0.

Runt 140 poäng krävs för att få 1.8, så runt 20 st fel för att få 1.8.

Runt 130 poäng krävs för att få 1.6, så runt 30 fel får man ha.
Vad tror du om att slå 1.6 om man pluggat en del och är normalbegåvad? och kanske gör om provet tre gånger?
Citera
2020-12-02, 04:53
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Jag känner att folk inte tar sin tid och förklarar vad man har att förvänta sig ungefär...

Det finns en sak som alla som skriver över 1.5 på Högskoleprovet har gemensamt: Dom behöver inte mycket information, för att komma fram till rätt slutsats/alternativ.
Citera
2020-12-02, 04:58
Medlem
Det är svårt
Citera
2020-12-02, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Det är svårt
Utveckla! vill ha en mycket längre text!
Citera
2020-12-02, 05:40
Medlem
Rospigg1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Helt och hållet fel.

Trodde nästan det
Citera
2020-12-02, 06:33
Medlem
Om vi utgår från hur du skriver i denna tråd och hur effektivt du tar till dig information så har du ganska exakt 0% chans att nå 1.6 oavsett hur mycket du studerar.

Som andra, flera gånger, har skrivit så bör du skriva gamla prov. Dessa kommer ge en väldigt bra fingervisning om vilket resultat du kan förvänta dig när det är skarpt läge. Glöm bara inte att skriva gamla prov på tid, precis som om det vore på riktigt.

Frågorna på HP är inte direkt svåra, utan kluriga och i slutändan är det hur man hanterar att skriva under tidspress som är viktigt.

Det finns dock en hel tråd om just HP, där svar till alla fina frågor är med. Finns tom en guide på första sidan...
Citera
2020-12-02, 06:38
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Vad tror du om att slå 1.6 om man pluggat en del och är normalbegåvad? och kanske gör om provet tre gånger?

Om du är normalbegåvad, så är tanken att du ska skriva runt 1.0. Högskoleprovet är ju noga uttestat och normerat, så att den som har allmän-intelligens/allmän-förstånd ska få ett rättvist resultat.
För att få 1.6 - utan att fuska - så måste du vara högbegåvad. Det är det som är vitsen med att läkare som ska rädda liv måste ha gott förstånd.
Citera
2020-12-02, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syndikat1
Om vi utgår från hur du skriver i denna tråd och hur effektivt du tar till dig information så har du ganska exakt 0% chans att nå 1.6 oavsett hur mycket du studerar.

Som andra, flera gånger, har skrivit så bör du skriva gamla prov. Dessa kommer ge en väldigt bra fingervisning om vilket resultat du kan förvänta dig när det är skarpt läge. Glöm bara inte att skriva gamla prov på tid, precis som om det vore på riktigt.

Frågorna på HP är inte direkt svåra, utan kluriga och i slutändan är det hur man hanterar att skriva under tidspress som är viktigt.

Det finns dock en hel tråd om just HP, där svar till alla fina frågor är med. Finns tom en guide på första sidan...
Varför måste du vara ful och snacka skit om mig?

Du vet inte hur intelligent jag är...

Jag försöker bara mata ut som mycket information jag kan genom att ställa en massa frågor...

Har du själv gjort provet? hur många gånger? vad fick du för resultat?
Citera
2020-12-02, 07:09
Medlem
magpests avatar
Citat:
Hur svårt är det att få 1.6 på Högskoleprovet?

Nu förstår jag att det är individuellt... men på något tror jag ändå man kan förklara svårighetsgraden!

Sen... ungefär hur många fel "får" man ha om man vill få 1.6?

Det är inte svårt. Provet är mycket enkelt utformat med lätta uppgifter (basal kunskap). Tidspressen kan påverka väldigt mycket om man inte tål stress. Det kan låsa sig i hjärnan hos dessa svaga människor ganska rejält.

Givetvis finns det även efterblivna människor (som knappt kan läsa och räkna) som skriver provet - dessa drar givetvis ned medelvärdet och påverkar normeringen (gör det "lättare" att få högt resultat). De som rättar och normerar provet anser nämligen att om många fått en låg råpoäng var provet "svårt" (ingen hänsyn tas till hur många efterblivna som skrev provet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in