2020-12-02, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Ja, det låter helt rätt.

Citat:
Absolut. Ingen tvekan.

Jag har en högskoleexamen och ett bra jobb. Tycker det ser rätt bra ut för mig.
Är du sarkastisk med ingen tvekan?

Om inte... då säger jag bara tjooooooooooo HOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!

Jodå... det ser bra ut för dig! så länge du inte va sarkastisk med ditt svar!
Citera
2020-12-02, 03:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av darkpurple
Är du sarkastisk med ingen tvekan?

Om inte... då säger jag bara tjooooooooooo HOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!

Jodå... det ser bra ut för dig! så länge du inte va sarkastisk med ditt svar!
Om du börjar leta efter svar på frågor själv istället för att fråga andra så fort du undrar något kommer du behöva utstå betydligt mindre sarkasm.
Citera
2020-12-02, 03:19
Medlem
2442245335352s avatar
Citat:
Om jag omformulerar frågeställningen och frågar så här...

Om en normalbegåvad råpluggar i ett helt år inför Högskoleprovet, vad kan man förvänta sig på ett ungefär för resultat av stackaren? åtminstone 1.6 skulle jag gissa... vad sägs?

Testet kräver ändå en del kreativitet och logiskt tänkande, förutom bara kunskap. Att kunna utesluta möjligheter i hög hastighet, veta hur man ska disponera sin tid på olika frågor, etc.

Svårt att avgöra vad som går att lära sig och vilken ursprunglig förmåga du måste besitta. Är inte säker på att om du tar den mest genomsnittliga svensken skulle nå 1.6 på ett år. Fast kanske det hade gått om den fått bra undervisning.

Själv fick jag 1.5 utan att plugga något. Om jag hade pluggat så tror jag att jag kunnat nå 1.8-1.9.
Citera
2020-12-02, 03:20
Medlem
Citat:
Om du börjar leta efter svar på frågor själv istället för att fråga andra så fort du undrar något kommer du behöva utstå betydligt mindre sarkasm.
Men va du sarkastisk eller inte????!!!

ATTANS JÄRNSPIKAR, DUNDER O GRANATER, LASTBILAR O SKOTTKÄRROR!
Citera
2020-12-02, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2442245335352
Testet kräver ändå en del kreativitet och logiskt tänkande, förutom bara kunskap. Att kunna utesluta möjligheter i hög hastighet, veta hur man ska disponera sin tid på olika frågor, etc.

Svårt att avgöra vad som går att lära sig och vilken ursprunglig förmåga du måste besitta. Är inte säker på att om du tar den mest genomsnittliga svensken skulle nå 1.6 på ett år. Fast kanske det hade gått om den fått bra undervisning.

Själv fick jag 1.5 utan att plugga något. Om jag hade pluggat så tror jag att jag kunnat nå 1.8-1.9.
Då låter det som om det inte råder någon tvekan alls om att vilken normalbegåvade stackare som helst skulle slå 1.6 på ärslet med ett års råplugg!
Citera
2020-12-02, 03:23
Avslutad
Citat:
Men va du sarkastisk eller inte????!!!

ATTANS JÄRNSPIKAR, DUNDER O GRANATER, LASTBILAR O SKOTTKÄRROR!
Det är fullt möjligt ja, men du verkar tolka det som någon form av garanti och som att du kommer posta en arg tråd efter provet där du är skitsur för att vi "lurade" dig. Ingen vet hur det kommer gå för dig, och att du är normalbegåvad har vi bara ditt ord på. Du har inte demonstrerat den färdigheten än.
Citera
2020-12-02, 03:28
Medlem
Citat:
Det är fullt möjligt ja, men du verkar tolka det som någon form av garanti och som att du kommer posta en arg tråd efter provet där du är skitsur för att vi "lurade" dig. Ingen vet hur det kommer gå för dig, och att du är normalbegåvad har vi bara ditt ord på. Du har inte demonstrerat den färdigheten än.
Du... jag är mer än normalbegåvad och det har jag demonstrerat för folket så det bara skriker om det...

Vem tror du annars är så smart som tänker göra Högskoleprovet? JUST DET!

PASSA DIG!

................................... pappskallejäkel
Citera
2020-12-02, 03:29
Medlem
Herregud vilken lekstuga. Är det här folk som är/ska bli akademiker??

Finns det gamla prov man kan göra på nätet där man också får fram vilka poäng man skulle fått?

Någon som kan länka i så fall?
Citera
2020-12-02, 03:30
Avslutad
Citat:
Du... jag är mer än normalbegåvad och det har jag demonstrerat för folket så det bara skriker om det...

Vem tror du annars är så smart som tänker göra Högskoleprovet? JUST DET!

PASSA DIG!

................................... pappskallejäkel
Osäker på om du trollar eller bara är patetisk just nu. Du är alltså lika smart som 75000 studenter varje år. Imponerande.
Citera
2020-12-02, 03:34
Medlem
Citat:
Osäker på om du trollar eller bara är patetisk just nu. Du är alltså lika smart som 75000 studenter varje år. Imponerande.
Jag försökte bara va lite småpatetisk faktiskt...

Du måste lära dig förstå!
Citera
2020-12-02, 03:36
Avslutad
Citat:
Jag försökte bara va lite småpatetisk faktiskt...

Du måste lära dig förstå!
Lära mig förstå vadå? Hur man får 1.6 på högskoleprovet? Ledsen. Det är kunskap jag inte längre har nytta av.
Citera
2020-12-02, 03:37
Medlem
Citat:
Lära mig förstå vadå? Hur man får 1.6 på högskoleprovet? Ledsen. Det är kunskap jag inte längre har nytta av.
Du måste lära dig förstå hur man får 1.6 på Högskoleprovet...

Annars.... ööh... alltså.... de blir inte bra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in