2020-12-02, 02:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av darkpurple
Berätta... låt oss alla här sitta och lyssna på MR.... I.... KNOW.... EVERYTHING....

Nå.... låt oss höra...
Den kommentaren hade passat om det faktiskt var något komplext jag pratade om och inte något som nästan varenda högskolestudent har koll på. Tycker du även att jag är skrytsam för att jag kan multiplikationstabellen?

Man tittar på vilka råpoäng alla som gjorde provet hade och sätter resultatet efter det på så sätt att det blir samma fördelning som för tidigare prov. Lite förenklat skulle man kunna säga att det alltid är en på tusen som får 2.0
Citera
2020-12-02, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Den kommentaren hade passat om det faktiskt var något komplext jag pratade om och inte något som nästan varenda högskolestudent har koll på. Tycker du även att jag är skrytsam för att jag kan multiplikationstabellen?

Man tittar på vilka råpoäng alla som gjorde provet hade och sätter resultatet efter det på så sätt att det blir samma fördelning som för tidigare prov. Lite förenklat skulle man kunna säga att det alltid är en på tusen som får 2.0
Jag förstår men skitsamma...

Har du gjort Högskoleprovet? i så fall... hur gick det till? hur många gånger? hur mycket plugg inför det?

Citera
2020-12-02, 02:55
Avslutad
Citat:
Jag förstår men skitsamma...

Har du gjort Högskoleprovet? i så fall... hur gick det till? hur många gånger? hur mycket plugg inför det?

Det gick till som så att jag satt vid en bänk och fyllde i ett papper.
Citera
2020-12-02, 02:58
Medlem
Citat:
Det gick till som så att jag satt vid en bänk och fyllde i ett papper.
Du.... SITT FINT och svara på alla mina frågor på ett fint och ansvarsfullt sätt!
Citera
2020-12-02, 03:01
Avslutad
Citat:
Du.... SITT FINT och svara på alla mina frågor på ett fint och ansvarsfullt sätt!
Fan ska jag säga då? Det gick till precis som varenda annat prov jag gjort. Största skillnaden är väl egentligen bara att det är flera olika delprov med paus emellan.
Citera
2020-12-02, 03:02
Medlem
Citat:
Fan ska jag säga då? Det gick till precis som varenda annat prov jag gjort. Största skillnaden är väl egentligen bara att det är flera olika delprov med paus emellan.
Du fattar ju vad jag är ute efter för svar......

Vad fick du för poäng? hur många gånger gjorde du provet? hur mycket plugga du inför det? etc. etc.
Citera
2020-12-02, 03:04
Medlem
2442245335352s avatar
Beror sig på hur bra du är, men för gemene man så är 1.6 svårt utan övning. Om du har kapacitet att klara en av de tuffare utbildningarna (typ civilingenjör), så bör du kunna få 1.6 antingen direkt eller med 1-3 månaders råplugg.
Citera
2020-12-02, 03:05
Avslutad
Citat:
Du fattar ju vad jag är ute efter för svar......

Vad fick du för poäng? hur många gånger gjorde du provet? hur mycket plugga du inför det? etc. etc.
Så du tror att det är svårt att dra slutsatser från hur du själv presterat på tidigare prov, men att du får ut något av att veta hur en för dig helt okänd flashbackare presterat?

Gjort det en gång. Fick 1.6 tror jag. Pluggade inget.
Citera
2020-12-02, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2442245335352
Beror sig på hur bra du är, men för gemene man så är 1.6 svårt utan övning. Om du har kapacitet att klara en av de tuffare utbildningarna (typ civilingenjör), så bör du kunna få 1.6 antingen direkt eller med 1-3 månaders råplugg.
Om jag omformulerar frågeställningen och frågar så här...

Om en normalbegåvad råpluggar i ett helt år inför Högskoleprovet, vad kan man förvänta sig på ett ungefär för resultat av stackaren? åtminstone 1.6 skulle jag gissa... vad sägs?
Citera
2020-12-02, 03:10
Avslutad
Citat:
Om jag omformulerar frågeställningen och frågar så här...

Om en normalbegåvad råpluggar i ett helt år inför Högskoleprovet, vad kan man förvänta sig på ett ungefär för resultat av stackaren? åtminstone 1.6 skulle jag gissa... vad sägs?
Ja, det låter helt rätt.
Citera
2020-12-02, 03:10
Medlem
Citat:
Så du tror att det är svårt att dra slutsatser från hur du själv presterat på tidigare prov, men att du får ut något av att veta hur en för dig helt okänd flashbackare presterat?

Gjort det en gång. Fick 1.6 tror jag. Pluggade inget.
Sluta hacka nu och va saklig istället! jäkla hackspett

Alltså skulle vilken normalbegåvade stackare som helst få till minst 1.6 med en del plugg?

Du försvårar livet för dig själv! ser inte bra ut för dig ska jag säga!
Citera
2020-12-02, 03:12
Avslutad
Citat:
Sluta hacka nu och va saklig istället! jäkla hackspett

Alltså skulle vilken normalbegåvade stackare som helst få till minst 1.6 med en del plugg?
Absolut. Ingen tvekan.

Citat:
Du försvårar livet för dig själv! ser inte bra ut för dig ska jag säga!
Jag har en högskoleexamen och ett bra jobb. Tycker det ser rätt bra ut för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in