2020-12-02, 00:25
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Hittar ingen ens liten notis om detta i Samtiden som är sd vänlig. Märkligt när alla andra "alternativ media" slår upp centerbögpedofiliet.
Kan det bero på att chefredaktör Dick Erixon är bög??

Det är taktik. Samtiden är SDs partiorgan. I det fall Federley hänger sig efter mediadrevet behöver man inte tillhöra dom som anklagas för att ha hetsat fram självmordet.
Citera
2020-12-02, 00:26
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det där tycker jag inte stämmer. Jag tyckte själv en gång i tiden att FF var något av en frisk, liberal fläkt i ett - i ordets mer ursprungliga bemärkelse - faktiskt tämligen liberalt parti. Det gick åratal innan jag ens fick reda på att han var gay, det var inget han gjorde något nummer av.

Sen gled ju Centern och även FF tror jag mer över i nån flumsnäll "grön" socialliberalism med SD-motstånd som huvudnummer och några få och i mitt tycke rätt meningslösa symbolfrågor kvar. Långt innan denna händelse hade jag tappat intresset och sympatin både för honom och hans parti.

Det finns inga liberala partier i Sveriges riksdag. Det enda som har varit i närheten är Ny Demokrati.

Att svenskar inte vet vad frihet är bevisas av att många på allvar kallar centern och "liberalerna" för just liberala partier.

Till ämnet, så visade han att han var en förrädare mot friheten redan genom att rösta för FRA-lagen 2008 och givetvis har han vetat om att hans sambo var dömd för groa sexuella övergrepp.
Citera
2020-12-02, 00:32
Medlem
Federleys politiska karriär är slut nu.
Frågan är om det är han själv som inser det och tar det mogna beslutet eller om partiet kommer behöva göra det åt honom.
Vissa försöker framhålla att han inte gjort något olagligt, vilket ju är sant.
Problemet är att han sitter i partiledningen.
En partiledning som på löpande band uteslutit politiker och kandidater på lägre nivå som inte heller gjort något olagligt.

Det är inte orimligt att en partiledning lever upp till sina egna ideal, även när det i det här fallet innebär att Annies polare faller under yxan.
Det kommer vara ohållbart att försvara detta.
Citera
2020-12-02, 00:43
Medlem
MrsVanity1s avatar
Mitt första inlägg i denna tråd.
Har Federly alltså VETAT om att partnern var pedofil och fortfarande fortsatt vara tillsammans med honom eller gjorde han slut när han fick reda på det ?
Har ej läst tråden erkänner jag.
Senast redigerad av MrsVanity1 2020-12-02 kl. 01:05.
Citera
2020-12-02, 00:46
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Federleys politiska karriär är slut nu.
Frågan är om det är han själv som inser det och tar det mogna beslutet eller om partiet kommer behöva göra det åt honom.
Vissa försöker framhålla att han inte gjort något olagligt, vilket ju är sant.
Problemet är att han sitter i partiledningen.
En partiledning som på löpande band uteslutit politiker och kandidater på lägre nivå som inte heller gjort något olagligt.

Det är inte orimligt att en partiledning lever upp till sina egna ideal, även när det i det här fallet innebär att Annies polare faller under yxan.
Det kommer vara ohållbart att försvara detta.
Cashar han in full lön under den så kallade time-outen? Man får för sig att högt uppsatta politiker och företagsledare går räkmacke-vägen när det gäller ekonomisk ersättning i time-out-fall.
Citera
2020-12-02, 00:50
Medlem
RyanCrockers avatar
Arthursson skriver: “Tids nog får vi diskutera vad detta betyder för hans politiska framtid. Där är vi inte nu.”
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/c-fortroendet-for-federley-ar-skadat

Hur kan C inte vilja gå till botten med det här omgående. Han har utsatt sin egen dotter för stora risker genom att umgås med flertalet dömda pedofiler, vad finns det att vänta på??

Var är följdfrågorna från SVT. Hur kan media inte vilja gå till botten med det här?
Senast redigerad av RyanCrocker 2020-12-02 kl. 00:53.
Citera
2020-12-02, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Arthursson skriver: “Tids nog får vi diskutera vad detta betyder för hans politiska framtid. Där är vi inte nu.”
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/c-fortroendet-for-federley-ar-skadat

Hur kan C inte vilja gå till botten med det här omgående. Han har utsatt sin egen dotter för stora risker genom att umgås med flertalet dömda pedofiler, vad finns det att vänta på??

Var är följdfrågorna från SVT. Hur kan media inte vilja gå till botten med det här?

Som sagt, Vänster vänster vänster, hade en SD/M-politiker varit i liknande situation skulle "journalister" grävt sig trötta...
Citera
2020-12-02, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Cashar han in full lön under den så kallade time-outen? Man får för sig att högt uppsatta politiker och företagsledare går räkmacke-vägen när det gäller ekonomisk ersättning i time-out-fall.

Det kan du kallt räkna med. Kan för sakens skull avslöja att Federley var hemma och var pappaledig med fullt EU-lön också under långa perioder, vilket strider mot reglerna.

Företagsledare har samma regler som övriga arbetsmarknaden vid sjukskrivning.
Citera
2020-12-02, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Som sagt, Vänster vänster vänster, hade en SD/M-politiker varit i liknande situation skulle "journalister" grävt sig trötta...

...och hade det varit en SD:are så hade det varit eld och lågor i huset.
Citera
2020-12-02, 00:59
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Hittar ingen ens liten notis om detta i Samtiden som är sd vänlig. Märkligt när alla andra "alternativ media" slår upp centerbögpedofiliet.
Kan det bero på att chefredaktör Dick Erixon är bög??
Samtiden skrev om det 27 NOVEMBER, 2020
Citera
2020-12-02, 01:04
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Klart man kan bli sjukskriven om man är utom sig av sorg och inte kan arbeta.

Vad sörjer han?
Citera
2020-12-02, 01:04
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det kan du kallt räkna med. Kan för sakens skull avslöja att Federley var hemma och var pappaledig med fullt EU-lön också under långa perioder, vilket strider mot reglerna.

Företagsledare har samma regler som övriga arbetsmarknaden vid sjukskrivning.
Full Eu-lön när han var pappaledig låter hemskt. Hur fan går sådant till? Då utgår jag förstås från att EU-lönen är ohemult hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in