2020-12-01, 23:39
Medlem
Frihet2010s avatar
Att mannen kände igen sin syster och sa dennes namn gång på gång tycker jag tyder på att de setts iallafall någon gång senaste åren.

Finns ju de som säger att han setts ute om nätterna, hållt på med löv och skottat snö. En hade mött honom i en butik där han skall ha varit iförd shorts och bandagerade ben. Mannen skall då även ha sagt att han känner igen (eller vet vem han är) honom att det är hans granne.

Så att han har varit utanför lägenheten finns ju tecken på.

Kanske är det HAN som terroriserat sin mor från att ha blivit tonåring och psykiskt instabil av hennes tidigare beteende mot honom.

Att han hittats utan tänder och skador på benen kan hänga ihop med de bådas psykiska åkommor och hans mor kanske inte vågade söka hjälp för honom.
Citera
2020-12-01, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Inte när han själv är 40 har hon inget ansvar. Och dörren är olåst och det är fritt fram för honom att bara kliva ut och söka hjälp.

Du har inte riktigt förstått situationen va?
Nej, det var inte bara att "kliva ut".
Än mindre svårt undernärd med infekterade bensår.

Och även om man bortser från föräldraansvaret som upphört och det juridiska ansvaret så hade ingen normalt funtad människa lämnat någon slags inneboende i det skicket. Släktskap eller ej. För mig spelar det ingen roll hur psykiskt sjuk hon var, om det var så att hon var kapabel att själv söka vård för sina egna besvär men struntade i sonens.

Vidrigt.
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattugglat02
https://imgur.com/gallery/3bEECIN

Här har vi fanskapet

Sjukt grym frilla den damen har. Helvete vilket fågelbo.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Speciellt då dörren var OLÅST när han hittades

Och? Det var den ju även i fallet med den rika Uppsalakillen som kidnappades till norra delen av landet. Han var så rädd att han kollade aldrig ifall dörren eller om det var fönstret var stängda i rummet han var i. Han hade kunnat gå rakt ut, men han gjorde aldrig det.

Har man blivit manipulerad sen barndomen till att lyda, så gör man det.

Citat:
(FB) Alexander Åhman kidnappad i Uppsala. Skärpta straff i hovrätt 2012-08-31
Citera
2020-12-01, 23:41
Medlem
Citat:
Håller helt med. Hon verkar till och med ha varit en rätt bra morsa som gått och handlat energidricka åt sin son och sagt i affären att det enda hennes som gör är spelar dataspel och dricker energidricka, vilket är exakt vad varje incel gör ändå.
Vad ska hon straffas för? För att hon inte tog sin 40-åring i handen och drog med honom till tandläkaren? Han fick bo hos henne och hon köpte grejer till honom. Hon är 70 för guds skull, det är snarare HAN som borde tagit hand om HENNE.
Ang skolan så var han väl obegåvad hemmasittare, det kanske var helt på hans initiativ. Speciellt om han hamnade i en svacka när fadern dog.

Detta med energidrycken - har du källa? 😊
Svårt att hänga med i allt!
Citera
2020-12-01, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag hade inte drömt det. Blev orolig för det ett tag, för det var inte lätt att hitta.

JA, MANNEN HAR SJÄLV SAGT TILL POLISEN ATT MAMMAN LÅST IN HONOM UNDER EN LÄNGRE TID.

Kan du inte isåfall visa var han säger att han varit inlåst? Skrik lagom..
Citera
2020-12-01, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Haha ja, jag "är med". Tycker dock att det jag citerar med den gamla klasskompisen verkar vara i dåtid. Att mamman snackar om att sonen gillar att hålla på med datorn låter inte som något hon skulle säga i nutid. Tror inte heller att den gamla morfadern född på 20-talet skulle yttrat sig nu de senaste åren. Man får tolka som man vill såklart, men jag uppfattar det som att detta är ett antal år sedan.

Jo, förvisso. Jag tror att det är ganska mycket i den här soppan som man får ta med en grävskopa salt, speciellt vittnen, gamla vänner, grannar och andra presskåta individer. Man vill gärna komma med något matnyttigt.

Precis som modern kanske känner sig lugnast med att hävda att sonen sitter framför datorn, det är ju inte ovanligt med vuxna människor i hans ålder som spelar spel (och hon kan ju ha inspirerats av "centrumväninnor" som även de lider av outflyttad son i vuxen ålder). Grannar och andra har kanske heller inte en skäggig 41-åring framför ögonen om de senast såg honom i tonårsåldern. Huruvida det faktiskt finns en dator eller inte är det ju hittills ingen som vet.
Citera
2020-12-01, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Detta med energidrycken - har du källa? 😊

Står tidigt i tråden att ett affärsbiträde pratade med henne när hon handlade energidricka åt honom. Hon handlar energidricka åt sin 40-åriga incel till son som sitter hemma och spelar dataspel. Vilken lyx, det är mer än vad andra föräldrar gör.
Senast redigerad av Macca2013 2020-12-01 kl. 23:46.
Citera
2020-12-01, 23:44
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Min gissning är att modern lider av antisocial-, narcissistisk- och paranoid personlighetsstörning. Mer eller mindre mitt i prick baserat på den information som till dags dato framkommit.

Sonen lider gissningsvis av något i autismspektrat.
Citera
2020-12-01, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solstaden
Vart är politikerna i Haninge nu, inga kommentarer?
Vad säger socialtjänsten?

Typiskt nu är dom som råttor... Sitter säkert Miljöpartister och lägger ut, om att dom måste bry sig om skäggbarn betydligt mycket mer.. Falska godhets idioter..

Så fungerar det Svenska samhället när sanningen uppdagas....

På Kvällsnyheterna på 4:an läste de upp ett utdrag från ett brev de fått av någon på socialtjänsten. De nämnde namn men minns ej.
Citera
2020-12-01, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Du har inte riktigt förstått situationen va?
Nej, det var inte bara att "kliva ut".
Än mindre svårt undernärd med infekterade bensår.

Och även om man bortser från föräldraansvaret som upphört och det juridiska ansvaret så hade ingen normalt funtad människa lämnat någon slags inneboende i det skicket. Släktskap eller ej. För mig spelar det ingen roll hur psykiskt sjuk hon var, om det var så att hon var kapabel att själv söka vård för sina egna besvär men struntade i sonens.

Vidrigt.

Ja vidrigt.
Kan inte så allvarliga infektioner också ge feber? Har en släkting som har ett litet svartaktigt sår han ständigt besöker läkare för. Det lilla såret är extremt smärtsamt.
Den här mannen var sårig från knä till fotled och det varade och var svart. Detta måste ha pågått under lång tid men jag har inte medicinsk kompetens.
Citera
2020-12-01, 23:46
Medlem
Håller med.
Samt lägger till skörbjugg och tandlossning på sonen.

Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Min gissning är att modern lider av antisocial-, narcissistisk- och paranoid personlighetsstörning. Mer eller mindre mitt i prick baserat på den information som till dags dato framkommit.

Sonen lider gissningsvis av något i autismspektrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in