2020-11-30, 22:44
Medlem
Groggnaks avatar
Läst igenom FUP nu och det enda jag har att säga är TRASH TRASH TRASH
Citera
2020-12-01, 02:46
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Läst igenom FUP nu och det enda jag har att säga är TRASH TRASH TRASH

VK = Smått efterbliven, enkel att manipulera, följeslagare, white-trash som inte hittat rätt i livet.

CÖ = Narcissistisk, manodepressiv white-trash med storhetsvansinne som målar upp en falsk bild kring sig själv med bilar, pengar, kriminalitet, droger etc. Lockar in VK med sina falska påhitt eftersom han är manipulerbar. Rädd för att vara ensam.
Citera
2020-12-01, 06:12
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Efter att ha läst största delen av FUP:en går det bara att konstatera: lågbegåvde gärningsmän som inte har alla hästar hemma.
Citera
2020-12-01, 06:44
Avslutad
Hittar ej fupen, finns den med docdroid?
Citera
2020-12-01, 06:57
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
Hittar ej fupen, finns den med docdroid?
Kolla första inlägget i tråden. Intressant läsning.
Citera
2020-12-01, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Min tes är att man behöver ljuga för att ha vettiga sätt att försvara sig i sitt hem. Om du menar att man kan försvara sig själv utan ljuga får du gärna elaborera hur man kan göra det

Ljuga? Du kan ha ett rakbladsvasst svärd på väggen hemma om du vill, helt lagligt, som du kan plocka ner och drämma i huvudet på en inkräktare beväpnad med tex pistol.

Graden av våld vid självförsvar ska vara försvarligt i förhållande till hotet, men det finns även undantag i vissa situationer där "för mkt" våld vid en självförsvarssituation ändå inte är straffbart, sk nödvärnsexcess.
Citera
2020-12-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Hur kommer dessa tas emot på anstalterna av de övriga? Blir de hackkycklingar och hånade för sina klantigheter och behöva smöra för att bli accepterade eller kommer dom smälta in?
(För de hamnar väl inte på samma ställe?!)

Tror knappast att de kommer få det så lätt där inne när det uppdagas vad de gjort
Citera
2020-12-01, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Blev äntligen klar med FUP. Så ja..vad tror ni andra har VK gjort något eller talar han sanning om vad som hände i huset? Han känns många gånger ganska efterbliven. Just hur han blivit lurad och itutad allt och bara hängt på. Ger ett efterblivet intryck. CÖ däremot får man ju bilden av att vara ett monster och praktarsel av rang.

Hur fick de reda på att offren hade de pengarna?
Citera
2020-12-02, 00:50
Medlem
Vart finner jag förhör med CÖ:s dåvarande tjej? I vilken skala omnämns hon? Verkar hon haft koll på vad han gjort?
Citera
2020-12-02, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abiat
Vart finner jag förhör med CÖ:s dåvarande tjej? I vilken skala omnämns hon? Verkar hon haft koll på vad han gjort?
I FUP finns förhör med alla tjejerna.
Citera
2020-12-02, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsForbes
Hur fick de reda på att offren hade de pengarna?

En nära vän till CÖ´s familj hyrde övervåningen på huset som Lars sålde, blev besviken att behöva flytta och beklagade sig över detta till CÖ´s familj, varpå CÖ blev arg plus att han fick reda på försäljningsumman och trodde att dessa pengar fanns lätt-tillgängliga hos Lars.
Citera
2020-12-02, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
En nära vän till CÖ´s familj hyrde övervåningen på huset som Lars sålde, blev besviken att behöva flytta och beklagade sig över detta till CÖ´s familj, varpå CÖ blev arg plus att han fick reda på försäljningsumman och trodde att dessa pengar fanns lätt-tillgängliga hos Lars.

Nu var det ju inte bara ett hus som såldes, det var en hel fastighet med mycket tillhörande marker. Helt offentlig försäljning via mäklare. Inbringade ca 14 miljoner. Jag har för mig att det finns förhör med både mäklaren och köparen i FUP:en.

Men nog var det så att CÖ fick reda på det genom den "nära vännen", eller kanske snarare genom sin egen morsa. Man tror ju knappast att CÖ tillhör den kategorin som lusläser mäklarannonser.

Det redogörs ju också i FUP:en för ett långt tel.samtal som CÖ har med den "nära vännen", för att pejla läget. Och detta efter morden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in