Citat:
Ursprungligen postat av
kurrekotte
Det är ganska intressant att du drar slutsatsen att ingen vårdbehövande lämnats utan vård baserat på att endast 1 person över 90 år fick intensivvård i våras
Det du inte verkar förstå är att det betyder att det var väldigt många som blev utan.
Den saken försöker du samtidigt att rättfärdiga med att personer över 80 år inte överlever intensivvård.
Att den enda personen över 90 år överlevde bevisar hur verklighetsfrånvänt det påståendet är.
Att du inte kan förstå dessa enkla samband kan rimligen bara förklaras med att du inte vill förstå eller att du bara låtsas.
Haha, du verkar inte ha alla indianer i kanoten. Du skämmer bara ut dig själv när du sitter och fantiserar om vad jag rättfärdigar, vad jag påstår och vilka slutsatser jag gjort utifrån din statistik, men en person i dataunderlaget. Jag har inte skrivit något av det du påstår ovan, kan man inte anmäla idoter som dig för förtal här på FB 😉.
Däremot är andelen äldre som dör nu under våg nr2 signifikant högre än våg nr1 vilket inte stärker din tes om att äldre med covid avrättades i våras. Från och med Coronans utbrott i våras tom. den 15/6 dog totalt 4891 personer med C19 varav 3273 var äldre än 80 år dvs
66.9%. Notera att det enligt dig samtidigt under denna period avrättades gamlingar med C19 och allt gjordes för att rädda yngre. Under perioden from den 15/6 till idag har 1907 personer dött med Corona varav 1394 var äldre än 80år dvs
73.1%. Så trots att man avlivade gamlingar i våras och nu under våg nr 2 tom. lägger in Sven Wolter på IVA så är andelen äldre som dör nu 6.2% högre än i våras.