2020-12-01, 21:18
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Kineserna fick ner smittan för att man svetsade igen dörrarna och fängslade in smittade. Skapade särskilda sjukhus som bara var förvaringsplatser i väntan på att folk skulle dö utan att sprida smittan vidare. Dom gjorde karantän av stora regioner.

Och Tegnell tolkade det som flockimmunitet? Kan det verkligen vara sant?
Ja, han hade en magkänsla att alla åtgärder som kineserna vidtog var helt onödiga.

Tänk vilken fjäder i hatten det hade varit för honom om den magkänslan hade varit korrekt.

Han är inte bara dum i huvudet. Han är även vårdslös och riskbenägen på precis samma sätt som en spelmissbrukare.
Citera
2020-12-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det är ganska intressant att du drar slutsatsen att ingen vårdbehövande lämnats utan vård baserat på att endast 1 person över 90 år fick intensivvård i våras

Det du inte verkar förstå är att det betyder att det var väldigt många som blev utan.

Den saken försöker du samtidigt att rättfärdiga med att personer över 80 år inte överlever intensivvård.

Att den enda personen över 90 år överlevde bevisar hur verklighetsfrånvänt det påståendet är.

Att du inte kan förstå dessa enkla samband kan rimligen bara förklaras med att du inte vill förstå eller att du bara låtsas.
Haha, du verkar inte ha alla indianer i kanoten. Du skämmer bara ut dig själv när du sitter och fantiserar om vad jag rättfärdigar, vad jag påstår och vilka slutsatser jag gjort utifrån din statistik, men en person i dataunderlaget. Jag har inte skrivit något av det du påstår ovan, kan man inte anmäla idoter som dig för förtal här på FB 😉.

Däremot är andelen äldre som dör nu under våg nr2 signifikant högre än våg nr1 vilket inte stärker din tes om att äldre med covid avrättades i våras. Från och med Coronans utbrott i våras tom. den 15/6 dog totalt 4891 personer med C19 varav 3273 var äldre än 80 år dvs 66.9%. Notera att det enligt dig samtidigt under denna period avrättades gamlingar med C19 och allt gjordes för att rädda yngre. Under perioden from den 15/6 till idag har 1907 personer dött med Corona varav 1394 var äldre än 80år dvs 73.1%. Så trots att man avlivade gamlingar i våras och nu under våg nr 2 tom. lägger in Sven Wolter på IVA så är andelen äldre som dör nu 6.2% högre än i våras.
Senast redigerad av jerka11 2020-12-01 kl. 21:28.
Citera
2020-12-01, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Det kan nog bli rekommendation om munskydd så småningom. Utan att FHM tappar hakan. Idag fick vi ju se hur FHM "rekommenderar" något de inte tror på, för att inte skapa oro bland högljudda lärare. Det kan nog bli samma sak med munskydden. Att de även då rekommenderar något som de bedömer "inte kommer ha någon som helst effekt", enbart för att att lugna en tredjepart som man kan skylla på. Frågan är bara vem den där tredjeparten kommer bli.

Sverige. Landet där folkhälsomyndigheten rekommenderar saker som de inte tror på, för att lugna högljudda.
Tror gör man i kyrkan.
FHM ska jobba evidensbaserad och det finns gott om evidens att munskydd minskar C19 smittspridningen.
Senast redigerad av Lars48. 2020-12-01 kl. 21:40.
Citera
2020-12-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Sonen Thomas Andersson uppger att han den 7 april ringde och bad om att pappan skulle få dropp med vätska och näring – och då informerades om att pappan befann sig i livets slutskede. Han uppmanades komma till boendet och ta ett sista farväl.

– Pappa var alldeles borta av morfin. Det var först när jag kontaktat media och alla ansvariga som pappa istället sattes på dropp och fick sina vanliga mediciner, som blodförtunnande, genom injektion. Ganska omgående repade han sig och i dag är han frisk.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/covidsjuka-jan-81-fick-palliativ-vard-blev-frisk-nar-familjen-satte-stopp/

Men fortsätt gärna att ljuga om den fantastiska palliativvården ifall du nu gillar det. Jag tvivlar på att du kommer att omvända en enda person utanför sekten.
Finns inget som säger att han inte hade repat sig annars också.
Citera
2020-12-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alasar
Uppskattar verkligen dessa inläggen, baserade på fakta och inte något annat. Tack!
Haha den pajasen.som hittar på nya siffror när han blir motbevisad.
Citera
2020-12-01, 21:38
Avslutad
Meanwhile in Norway and Finland....

Längst ned på listan av alla länder i Europa på dödsfall/inv.

45 Finland

Deaths/1M: 72
Deaths total - Mars - 1 Dec: 399

Total cases: 25 462
Total cases/1M: 4592

46 Norway

Deaths/1M: 61

Deaths total - Mars - 1 Dec: 332

Total cases
36 150

Total cases/1M:
6647

Deras dödstal tillsammans sedan mars motsvarar 30 dagar i November för oss, en månad som mer eller mindre ses som en månad med "få" dödsfall. (Runt 700. Snälla be mig inte räkna per inv. även på detta)

13. Sweden

Deaths/1M: 660

Deaths total: 6681

Total cases: 243 000
Total cases/1M: 24 012

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Senast redigerad av sjelvefan 2020-12-01 kl. 21:40.
Citera
2020-12-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
https://medium.com/@david.rydn/covid-19-f%C3%B6rlorade-%C3%A5r-i-sverige-ce660a9e5a6c:

"Vi vet att COVID-19 drabbar de allra sköraste. Om vi tar hänsyn till att avlidna på särskilt boende lever kortare innebär det:
6,6 förlorade år i genomsnitt för avliden
7,6 förlorade år för avlidna män
5,5 år förlorade år för avlidna kvinnor"
Det är ingen expert du länkar till, utan en blogg på medium, och han har överskattat livslängden på SÄBO till två år. Mina siffror är de korrekta. Din länk funkar inte, men jag Googlade ditt citat och fick upp den.

Givetvis har personen gjort samma överskattning för resten av befolkningen. Han har utgått att de som avlider i covid har lika bra hälsa som snittet, lika många underliggande sjukdomar, samma BMI osv.
Citera
2020-12-01, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det finns hur många såna historier som helst. Det är dokumenterad svart på vitt att vården av de äldre i våras var katastrofalt enligt senaste rapporten av IVO.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3448410548552432&id=137441419 649378&fs=60&focus_composer=0&m_entstream_source=v ideo_home&player_suborigin=entry_point&player_form at=permalink
Citera
2020-12-01, 21:47
Medlem
11000 smittade och ca 100 dödsfall.
Det går åt min prognos 30000 / 200 till julafton.
Citera
2020-12-01, 21:48
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Meanwhile in Norway and Finland....

Längst ned på listan av alla länder i Europa på dödsfall/inv.

45 Finland

Deaths/1M: 72
Deaths total - Mars - 1 Dec: 399

Total cases: 25 462
Total cases/1M: 4592

46 Norway

Deaths/1M: 61

Deaths total - Mars - 1 Dec: 332

Total cases
36 150

Total cases/1M:
6647

Deras dödstal tillsammans sedan mars motsvarar 30 dagar i November för oss, en månad som mer eller mindre ses som en månad med "få" dödsfall. (Runt 700. Snälla be mig inte räkna per inv. även på detta)

13. Sweden

Deaths/1M: 660

Deaths total: 6681

Total cases: 243 000
Total cases/1M: 24 012

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Norrbotten har 400 döda per miljon. Tycker Tegnell att Norrbotten är mer likt Belgien än Finland o Norge?
Citera
2020-12-01, 21:51
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tänkte jag skulle ge dig en liten lektion om fakta. Vi tar den fakta som finns

Norden förutom Sverige

Island 27
Norge 334
Finland 339
Danmark 846

Totalt antal döda 1546

Baltikum

Estland 121
Lettland 210
Litauen 519

850

Total ger det 2396 döda

Sverige 6798 st

Skillnaden är att de andra länderna rapporterar enstaka döda per dag. Deras kurvor pekar inte som Sverige. För varje dag så sticker Sverige iväg och de andra länderna är inte ens nära. Och ska det exempelvis vara en liten rapportering en enstaka dag då brukar komma med dina IQ-inlägg.

Skrivet av dig 15 oktober 15.27

Du förstår inte statistik och fakta och du varje chans att försöka jämföra oss med andra länder men bara när är på dina Tegnell villkor. Det är fakta vi pratar om denna tråd tack

Men din imbecill!

Jag försöker inte sätta Sverige i bättre dager!

Jag försökte förklara för dig att man kan inte prata om Norden som referens, och sedan bara välja två av nordens alla länder. Du utelämnade Danmark medvetet för att du vet att det inte ser riktigt lika illa ut då.
Jag försökte då förklara för dig att det är så in i helvete dåligt för Sveriges del ändå, även med Danmarks siffror inräknade.
Det var ett tips från min sida för att du inte skall framstå som en cherrypicker som trixar med siffrorna likt TonyDR.
Det behövs nämligen inte i detta fallet. Poängen är tydlig ändå, och ingen normal person kommer förneka det.
Vill du fortsätta tjafsa om detta mot mig, so be my guest. Men jag är klar med denna diskussion..
Citera
2020-12-01, 21:52
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Palliativvård med morfin, utan vätska, näring och mediciner slutar inte i att man repar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in