2020-12-01, 19:35
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Nu när då partiet börjar ta avstånd och dessutom bekräftar att han känt till det en längre tid så tyder det ju på att det ligger något mer bakom.

Han har nu uppenbarligen umgåtts nära, och på olika sätt sexuellt, med två dömda pedofiler. Han har intervjuat Quick som också är pedofil. Han har på olika sätt påverkat sitt partis inställning till pedofili i bland annat CUF och stått bakom det märkliga idéprogrammet för några år sedan.

Skulle nog säga att det är tämligen sannolikt att han har någon form av intresse för pedofili, om än inte utövar det själv. Kanske går igång på andras berättelser av det.
Vem var den första pedofilen han umgicks med? Den andra är välkänd vid det här laget.
Citera
2020-12-01, 19:46
Medlem
Kan inte ens hitta nyheten på DN.
Citera
2020-12-01, 19:52
Medlem
Det togs upp i Rapports 19:30 sändning.
Citera
2020-12-01, 19:53
Medlem
Zloths avatar
Peddo-Federley och hans peddo-parti är rökta.

Om Centern inte vill hamna under 4% måste de kasta Federley till vargarna.

Frågan är hur HBTQ-rörelsen reagerar då? Det här kan bli kaosartat.
Citera
2020-12-01, 19:59
Medlem
jnilssons avatar
Hehe, centern valde att offra Federley och framställa honom som ett stort undantag. SVT förmedlade pliktskyldigt.
Citera
2020-12-01, 20:03
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vem var den första pedofilen han umgicks med? Den andra är välkänd vid det här laget.
den första som är dokumenterat är Thomas Quick Säters Fasta Paviljong 2013 men detta ligger säkert läöngre bak i tiden
Citera
2020-12-01, 20:07
Medlem
Jasså Federley kände till att hans partner var pedofil? Dvs han är ju i princip själv peddo eller tycker inte det är fel?

Detta är en megaskandal. Federley är toppolitiker.

Lööf måste ju också känt till detta? Var hon också kompis med pedofilerna?

Jag tror hon måste avgå
Citera
2020-12-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Detta är en game changer. Både att en höjdare inom Pedofilpartiet Centern alls kommenterar saken samt förstås att det mest mainstreamiga av alla medier, SVT, skriver om skandalen. Nu tror till och med jag att Fredrick Federley är rökt.

Anden har sluppit ur flaskan, Federley kan hälsa hem.
Det verkar inte helt säkert då de fortfarande inte öppet har stängt den politiska dörren explicit från Cs sida. Gissningsvis väntar de några månader för att se vart opinionen ligger. Om sjuklöveramöborna har glömt bort det kommer han tillbaka.
Citera
2020-12-01, 20:18
Medlem
Merdives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tashkent
Nu är han helt rökt. Finns väl ingen politiker som har gjort comeback efter att partisekreteraren har meddelat att förtroendet är skadat.

Definitivt, en del saker kommer man inte tillbaka efter. Federley är körd både som politiker och i största allmänhet - ingen kommer att vilja ta i honom med tång. Undrar vad han ska leva på då EU-lönen (samt de övriga ersättningar och arvoden vår hjälte med all säkerhet erhåller från diverse olika håll) slutar strömma in på kontot.

Frågan jag nu ställer mig är varför Federley satte i sig i den här situationen från första början. Han måste ju rimligen förstått vilken oerhörd risk det innebar att vara samboende med en dömd pedofil.

En inte alldeles befängd hypotes är att pedofilen hade någon slags hållhake på Federley. Vilket i sin tur leder till frågan vad en sådan hållhake skulle kunnat bestå av.
Citera
2020-12-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Pedofilen kanske var sambo med Ursula Federley? Ursula brukar ju hitta på saker Fredrik inte kan stå för:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e1a8kg/det-var-inte-jag--det-var-ursula

Är det inte lite intressant att den dömde heter J*nas och "Ursulas" pojkvän på resan i artikeln 2010 också heter J*nas? Domen mot J*nas är 2014..
Citera
2020-12-01, 20:25
Medlem
Bryssel calling på Svt1 kl 21.00 Fredde tar på sig kilten och åker till Skottland.*Urk
Citera
2020-12-01, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Vadå spot on..? En "nazist" kan ha kommit bort ifrån många radikala uppfattningar och blivit betydligt mildare politiskt på 30 år, en pedofil är densamma 30 år senare skulle jag säga med stor sannolikhet.

Blev nog en missuppfattning. Det jag menar och det är min personliga åsikt är att det kan finnas olagliga saker som jag tycker är helt ok och det kan finnas saker som inte är olagliga som jag både fördömer och äcklas av. Ett exempel på det sistnämna är detta ämne och då syftar jag på FF. Vet ju i dagsläget inte om han har gjort något olagligt, men det innebär inte att jag inte fördömer det och att jag tycker att det är osmakligt, korkat och allt möjligt det han gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in