2020-12-01, 19:16
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ylno
Har vi hört något från grannarna, deras vittnesmål? Vad vet vi än så länge?
Väntar med spänning på FUP.
/ylno

Finns i Aftonbladet.
Enligt grannarna har de setts ute både ensamma och vandrandes tillsammans. En granne hade bara reagerat på att de haft samma adventsstjärna uppe i 20 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nimbra
Det finns två systrar födda 76 och 78
Det där var systern född 76.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaddarenIRoven
Var arbetade modern?

Undrar jag med. Hon har nog haft något jobb, svart eller vitt.
Citera
2020-12-01, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Finns i Aftonbladet.
Enligt grannarna har de setts ute både ensamma och vandrandes tillsammans. En granne hade bara reagerat på att de haft samma adventsstjärna uppe i 20 år.

Passivitet har drabbat sonen. Klart att någon larmat någon gång under alla år. Minst en.
Citera
2020-12-01, 19:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det verkar försvinna folk ur rullorna hela tiden iofs, inget du har hört talas om kan jag tänka mig.

I kaotiska situationer som 90-talskrisen ändå var i gamla flumsverige så var det en hel del som drabbades av olycka, försvann från skola och liknande utan att socialtjänsten mäktade med.
Har bara anekdotisk bevisföring att komma med och eftersom jag känner dig som högst ludermässig och allmänt raljant så avstår jag nog från att nämna annat än exemplet i denna tråden.

Nej det var ju därför jag frågade. Men det du påstår är alltså i princip dina fantasier. Alright.
Citera
2020-12-01, 19:19
Medlem
mjohan84s avatar
Varför dog förresten det första barnet ? Hoppas det blir utrett nu om det råder minsta lilla misstanke... helt horribelt att samhället låter såna här människor ha kvar sina barn
Citera
2020-12-01, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Stor chans att sonen är en flashbackare med en enorm posthistorik. Om det vart en husvagn killen vart inlåst i så hade jag haft mina misstankar mot en viss användare här på FB. Eller den här killen som har panpizza som bästa maten.

Killen lär ju vara fet som ett jävla svin.

Han var bara skinn och ben. Stod i en pöl med var. Så du kan glömma allt.
Citera
2020-12-01, 19:20
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisoprolol
Ett barn som växer upp med förälder med störd verklighetsuppfattning och som hjärntvättar och manipulerar barnet vet ju inte att det är vad som sker. Den verklighet han levt i är den hon skapat åt honom. Det är ju först när han kan jämföra den med någon annans verklighet som han kan förstå att något är fel. Och har hon hållit honom från sociala kontakter har han ju inte kunnat jämföra. Det är fullt möjligt att han kunnat gå fritt och ÄNDÅ ha varit hennes fånge. Har han varit övertygad om att världen är så farlig som hon sagt, och att hon är den enda som kan rädda honom, har han förmodligen haft hög ångest utanför lägenheten och känt en trygghet i att vara hemma. Även om hemma varit ett lidande.

Tack för klokt inlägg! Själv växt upp med dysfunktionell.mor. Lyckades ta mig ut och bort från det "sjuka". Men känner mycket med mannen.Kunde varit jag..eller någon annan med uppväxt i psykisk ohälsa.
Frånvaron av "samhället" är overklig men sann..
Citera
2020-12-01, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Varför dog förresten det första barnet ? Hoppas det blir utrett nu om det råder minsta lilla misstanke... helt horribelt att samhället låter såna här människor ha kvar sina barn

Undrar jag med. Undrar även när systern flyttade eller om hon vuxit upp i en annan familj. Kanske inte är hennes mamma som är knäpp.
Citera
2020-12-01, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Tack för klokt inlägg! Själv växt upp med dysfunktionell.mor. Lyckades ta mig ut och bort från det "sjuka". Men känner mycket med mannen.Kunde varit jag..eller någon annan med uppväxt i psykisk ohälsa.
Frånvaron av "samhället" är overklig men sann..

Psykisk misshandel är svårare att komma åt tyvärr, är det städat och barnen inte är hungriga blir det ännu svårare.
Citera
2020-12-01, 19:22
Medlem
Kommer modern att bli häktad?
Citera
2020-12-01, 19:23
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Stor chans att sonen är en flashbackare med en enorm posthistorik. Om det vart en husvagn killen vart inlåst i så hade jag haft mina misstankar mot en viss användare här på FB. Eller den här killen som har panpizza som bästa maten.

Killen lär ju vara fet som ett jävla svin.
Nej han var mager och undernärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in