Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-19, 00:01
Medlem
Re4listeNs avatar
Hej! Någon som har någon erfarenhet av denna mopeden? Hur är den? Går den bra? Är den stark?

MVH
Citera
2020-11-24, 05:24
Medlem
INTPs avatar
Kinesisk lågkvalitetsmoped. Mina erfarenheter är några år gamla, men jag kan inte rekommendera den eller någon av dess syskon med andra namn.
Citera
2020-11-27, 02:59
Medlem
Re4listeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INTP
Kinesisk lågkvalitetsmoped. Mina erfarenheter är några år gamla, men jag kan inte rekommendera den eller någon av dess syskon med andra namn.

Varför?
Citera
2020-11-27, 03:34
Medlem
INTPs avatar
Det andra ordet i mitt inlägg sammanfattar det på ett ganska bra sätt: "lågkvalitetsmoped". Byggd av dåliga material, med dåliga toleranser, har kort livslängd, högt underhållsbehov, och andrahandsvärde jämförbart med det på begagnat toalettpapper.
Citera
2020-11-28, 14:47
Medlem
Re4listeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INTP
Det andra ordet i mitt inlägg sammanfattar det på ett ganska bra sätt: "lågkvalitetsmoped". Byggd av dåliga material, med dåliga toleranser, har kort livslängd, högt underhållsbehov, och andrahandsvärde jämförbart med det på begagnat toalettpapper.

Vad ska man köpa för Klass 2 moped? Tycker inte den var den billigaste man kunde hitta men medel.
Citera
2020-11-28, 14:53
Medlem
INTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Vad ska man köpa för Klass 2 moped? Tycker inte den var den billigaste man kunde hitta men medel.
Har inte kollat vad som säljs idag, men mycket av klass 2-mopparna är nog kinesiska och bör undvikas. Viarelli må vara ett italienskt märke på pappret, men mopparna är kinesiska budgetgrejer. Leta efter nått med japanskt/europeiskt märke som inte bara säljer kinesiska grejer från tillverkare som sätter det namn på grejerna som köparen vill ha.
Citera
2020-11-28, 20:39
Medlem
Citat:

Honda MT50. Kanske världens hittills bästa moped.
Citera
2020-11-28, 22:39
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Varför?

Reservdelar lagerförs inte vilket innebär att man måste använda generiska delar till andra modeller som tillverkas just nu. Jag har t.ex. varit med om att förgasarnål inte gick att köpa av originaltyp vilket faktiskt innebär att mopeden blir olaglig om man byter den mot en näst intill likadan standardnål. (vissa strypta mopedmotorer har en anpassad nål som förbättrar gången på dem jämfört med den ostrypta originalmotorn)
Citera
2020-12-01, 19:21
Medlem
Re4listeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typ3
Honda MT50. Kanske världens hittills bästa moped.

Verkar inte kunna hitta någon fin MT50. Men ska kika mer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in