Citat:
Ursprungligen postat av
siister
Före detta överste, nuvarande cybersäkerhetsexpert enligt gårdagens möte
Man behåller sin titel resten av livet eller menar du att han blivit degraderad? Dessutom vill minnas att militärer kan ställas inför militärdomstol även när de övergår och jobbar civilt dvs man är militär livet ut om man är militär. Vill minnas att det samtalet vara uppe för diskussison för McCain.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
https://mobile.twitter.com/LLinWood/status/1333815984390610945
Om det här är sant kommer hela valet ifrågasättas. Kan bli århundradets nyhet. Motivet finns ju från kineserna sida, så kaos i USA och se dom äta upp sig själva medan Kineserna tar över som den dominerande globala supermakten.
Inga direkt små anklagelser. Dock kan hända att han vill locka ut dominion att gå till rätten med advokaten över anklagelserna och det öppnar upp dominion för undersökningar.
Det lär ju förändra en hel del. Inga rapporter om det i MSM?
Citat:
Ursprungligen postat av
grodballe
Tyskland, Danmark, Frankrike, Italien, England har jag för mig var de länder som någon från US army nämnde som kandidater 🙂
Edit: Kanada också
Tyskland - check
Frankrike - check
Kanada - check
Gissar att det kommer börja röra på sig i dessa länder också, framför allt Frankrike och Tyskland. Kom ihåg att det vid ett par tillfällen varit tillslag mot tyska specialmilitärer och specialpoliser som organiserat sig för att eventuellt göra statskupp. Skulle gissa att CIA ligger bakom flera av dessa avslöjanden. Försvinner CIA, tyska folket börjar ifrågasätta dominion och röstsäkerheten i kommande valen kanske tyskarna kan ta sig samman och röstar bort vansinnet.
Har för mig att chefen för tyska motsvarande MUST fick gå på dagen pga ett obetydligt icke-PK uttalande för ett par år sedan. Han hade suttit i åratal. Det kändes som man ville få bort honom och egentligen hittade på vad som helst - gå mot röd gubbe nivån ungefär.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Som sagt, fler och fler tar ordet inbördeskrig i sin dagliga vokabulär. Helt otänkbart fram till för 10 år sedan. Vi har bland annat en West Point officer stationerad i Schweiz, en dansk journalist, en norsk militär, fransk inrikesminister, en svensk terrorexpert, en svensk chefsanalytiker på försvarshögskolan i Sverige som nämner inbördeskrig i sina respektive länder samt Europa generellt.