2020-12-01, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Linn wood länkar följande.

https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1827586/000182758620000001/xslFormDX01/primary_doc.xml

Det ut som någon form av överlåtelse.

Vad menar du överlåts?
2020-12-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ska bli intressant att se vad FOX gör med diGenova nu. Att denne oftast är uppe i röven på Trump och särskilt nu med valfuskfantasierna är ju klart, men han tog det väl långt här. Att uppmuntra till att folk ska skjutas borde ju rendera honom sparken som expert i FOX-kanalen. Kan man tycka!
Dessutom risker ju denna IQ-befriade lille man att anmälas för sitt hotfulla uttalande och då om något ryker nog jobbet.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Starka ledare omger sig med starka medarbetare. Du kan inte nå Trump nivå utan att ha en stab starka ledare under dig. I en koncern blir det snabbt kaos om det bara är veklingar.*

Trump är ingen lismande karriärpolitiker med smörtunga. Han säger vad han tycker eller snarare han får fram vad han vill ha sagt på stående fot. Det är inget "jag vet inte" och "jag måste titta på det där och återkomma". Militärer vill ha snabba, klara, tydliga, raka besked. Jag är övertygad om att de kan fungera. Om sedan DJT är en vulgär narcissist så är väl inte det precis en klassiskt drag hos en högre militär. Lyssnar man på intervjuer med DJT från 80-talet så framstår han som oerhört sympatisk. Jag tror mycket av dagens DJT är en jargong för att sälja in ett varumärke eller ta fokus från annat. Se till fotbollstränaren Mourinho som ofta skapade rubriker runt sig själv inför avgörande matcher. Det gjorde att pressen fokuserade på honom och spelarna lämnades i fred att fokusera på matchen. Chefen tar uppmärksamheten för att de andra ska få arbetsro eller bara flytta fokus. Under dessa fyra år tycker jag det verkar som om Trump trollat MSM hur mycket som helst.

*Att Trump anställt och sparkat åtskilliga i sin stab tror jag har att göra med att hålla sina vänner nära men fienderna ännu närmare. När han bedömt en person får de gå. När han inte har nytta av personen får de gå. POTUS har mycket makt men han är ingen diktator. Konstitutionen förhindrar det. Flynn 2017 var garanterat ett sanktionerat Bondeoffer och Flynn var helt med på det, oavsett om det handlade om hans son eller lätta på hans tystnadsplikt.
Ska bara ge dig ett "+1" här, trots att ämnet kanske tangerar OT.

Ska jag vara ärlig tycker jag att Trump fortfarande är en charmig typ på det stora hela. Han kan stå och skrika och peka med fingret, men det är teater. Han har som du skriver trollat massmedia maximalt de sista åren, och jag respekterar honom för det. Oerhört uppfriskande med en politiker som inte låter som, tja, en politiker.

Man ska inte låta sig luras av den mediala bilden av Trump som blådåren nummer ett. Han är fastighetsmiljardär och lever sitt liv uppe bland molnen relativt industriarbetarna i the Rust Belt, men han är en höjdare som småfolket kan relatera till.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-12-01 kl. 18:37.
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Före detta överste, nuvarande cybersäkerhetsexpert enligt gårdagens möte

Man behåller sin titel resten av livet eller menar du att han blivit degraderad? Dessutom vill minnas att militärer kan ställas inför militärdomstol även när de övergår och jobbar civilt dvs man är militär livet ut om man är militär. Vill minnas att det samtalet vara uppe för diskussison för McCain.

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://mobile.twitter.com/LLinWood/status/1333815984390610945

Om det här är sant kommer hela valet ifrågasättas. Kan bli århundradets nyhet. Motivet finns ju från kineserna sida, så kaos i USA och se dom äta upp sig själva medan Kineserna tar över som den dominerande globala supermakten.

Inga direkt små anklagelser. Dock kan hända att han vill locka ut dominion att gå till rätten med advokaten över anklagelserna och det öppnar upp dominion för undersökningar.

Det lär ju förändra en hel del. Inga rapporter om det i MSM?

Citat:
Ursprungligen postat av grodballe
Tyskland, Danmark, Frankrike, Italien, England har jag för mig var de länder som någon från US army nämnde som kandidater 🙂
Edit: Kanada också

Tyskland - check
Frankrike - check
Kanada - check

Gissar att det kommer börja röra på sig i dessa länder också, framför allt Frankrike och Tyskland. Kom ihåg att det vid ett par tillfällen varit tillslag mot tyska specialmilitärer och specialpoliser som organiserat sig för att eventuellt göra statskupp. Skulle gissa att CIA ligger bakom flera av dessa avslöjanden. Försvinner CIA, tyska folket börjar ifrågasätta dominion och röstsäkerheten i kommande valen kanske tyskarna kan ta sig samman och röstar bort vansinnet.

Har för mig att chefen för tyska motsvarande MUST fick gå på dagen pga ett obetydligt icke-PK uttalande för ett par år sedan. Han hade suttit i åratal. Det kändes som man ville få bort honom och egentligen hittade på vad som helst - gå mot röd gubbe nivån ungefär.

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://thedonald.win/p/11Ql1fmQ8e/lin-wood-calls-for-martial-law-s/c/

Också väldigt allvarligt om han tror det går mot inbördeskrig.

Som sagt, fler och fler tar ordet inbördeskrig i sin dagliga vokabulär. Helt otänkbart fram till för 10 år sedan. Vi har bland annat en West Point officer stationerad i Schweiz, en dansk journalist, en norsk militär, fransk inrikesminister, en svensk terrorexpert, en svensk chefsanalytiker på försvarshögskolan i Sverige som nämner inbördeskrig i sina respektive länder samt Europa generellt.
2020-12-01, 18:33
Medlem
Citat:
Linn wood länkar följande.

https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1827586/000182758620000001/xslFormDX01/primary_doc.xml

Det ut som någon form av överlåtelse.
Är nog det här
https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/china-connection-parent-company-dominion-voting-systems-received-400-million-ubs-bank-switzerland-75 -owned-chinese-government/

Verkar som om Kinesiska staten äger Dominio
Medlem
En lastbil från ett återvinningsföretag med hårddiskförstöring som specialitet stannade precis utanför vallokalen.

Det står "Gwinnett Voter Registration & Elections" på byggnaden. De struntar uppenbarligen i domstolsordern.

https://twitter.com/CrystalCarterL/status/1333776639667412993
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Kommunisten från Östtyskland. Samma sak med Rothschildbankiren Macron och Trudeau vars biologiske far verkar vara Castro. Det är nog precis vad det handlar om, inte en "barnslig" president som vägrar avgå utan ett riggat val att kuppa in en marionett, ändra USAs lagar och sedan bakvägen göra USA kommunistiskt, förstört för all framtid. När den polletten trillar ner hos folket kommer Trump sitta säkert i 4 eller 8 år till.

Det finns ingen koppling mellan kommunism och Demokraterna för utom identitetshögerns ogrundade fake news-påståenden. Trumps intresse är Trump; de fåfänga hävdandena om valfusk handlar verkligen inte om att rädda USA från kommunism.

Nej, det finns ingen bekräftelse rörande att Fidel Castro skulle vara Trudeaus far. Återigen rykten som spritts på nätet i destabiliserande syfte.
2020-12-01, 18:36
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Vad menar du överlåts?

Man överlåter något i utbyte mot pengar.
2020-12-01, 18:39
Medlem
Citat:
Man överlåter något i utbyte mot pengar.

Ja men vad är det du menar ska ha överlåtits, enligt dokumentet?
2020-12-01, 18:40
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:

Det lär ju förändra en hel del. Inga rapporter om det i MSM?

.

Follow the money. Vilka äger MSM?
2020-12-01, 18:41
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tack! Känner mig mer virrig än vanligt, men med febern kommer också en viss kreativitet. Den får utlopp på FB.

Jag skulle hur som helst säga att översten i Arizona är den viktigaste personen i detta på bra länge. Han är knappast en sådan person som är in it for the money, vilket ett antal typer här gjort till sport att beskylla hela Trump-gänget för.
Hoppsan. Bra svar på detta tweet:
We Pledged Allegiance
@WePledged
·
18m
Svarar
@LLinWood
If our elected officials can send our sons and daughters to fight and die on foreign soil in the name of freedom and democracy, all with a single vote, they can damn well fight this one fight for us that we can’t fight ourselves.
Lin Wood är på krigsstigen över huvud taget. Faktiskt rent bokstavligt talat.
Lin Wood
@LLinWood
·
2h
Good morning.

Our country is headed to civil war. A war created by 3rd party bad actors for their benefit - not for We The People.

Communist China is leading the nefarious efforts to take away our freedom.

@realDonaldTrump
should declare martial law.

Det känns som hela läget i USA steppat upp ett par nivåer. Nu är inte utökade möjligheter för capital punishment med arkebusering, hängning och anklagelserna om treason längre så långt bort från kartan. Det ska bli alldeles förbannat spännande att se hur det här utvecklar sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Helt riktigt. Förstår inte att man tror att militärer älskar krig. Däremot är de utbildade att försvara oss andra och sitt land, vid behov bistå andra nationer (och kan även gå till attack om det skulle visa sig absolut nödvändigt).

Det hör man också amerikanska militärer nu uttrycka; de är trogna konstitutionen och federationen, det är detta de försvarar. Inte så konstigt att de känner så starkt för sitt land.

Militärer älskar att döda. Poliser gillar när det rånas, misshandlas och våldtas, läkare och sjuksköterskor älskar att se sjuka människor lida, brandmän mår som bäst när saker brinner ner, sprider sig och förstör ännu mera, livräddare vill helst se människor drunkna...
2020-12-01, 18:41
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Ja men vad är det du menar ska ha överlåtits, enligt dokumentet?

Vi får vänta och se. 🍿👍

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in