Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Och som jag visat av grafen så verkar det inte längre vara lika långa vårdtider på IVA jämfört med i våras.
Ja jag hävdar att den är så pass mild att strikta restriktioner inte är motiverat eftersom det ändå inte verkar hjälpa.
Vi kommer lixom inte längre än såhär. Du kommer gasta fake news mot mig oavsett. Du kan hacka på någon annan som har en avvikande åsikt från dig. Det blir bara tröttsamt och hålla på fram och tillbaka.
*Ursprungligen postat av*Hexen666
50 000? Det förutsätter väl ett ganska högt IFR och att hela populationen är mottaglig och att det inte finns naturlig korsimmunitet? En vanlig influensa får väl ca 2 milj under en säsong om jag inte missminner mig. Om man nu drar till med att 2 milj har smittats sedan i våras så ligger IFR på lite drygt 0,3%. Själv tror jag att fler än så blivit exponerade. Egentligen så är det väl mest intressant att jämföra hur den här vintersäsongen kommer bli jämfört med tidigare. En influensasäsong räknas från v.40 - v.20 året efter.
Då måste du lägga t din beräkning om vi hade dessa rekommendationer under tidigare influensa säsonger?
Hade vi max 8 förra vintern?
Ingen publik?
1.5 m avstånd?
Stanna hemma vid minsta symptom?
Så om du svarar ja på dessa frågor kan du jämföra!
Du är slut i denna tråd.