2020-12-01, 15:45
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covidexpert666
Vad tror ni restriktionerna blir över jul pch nyår?

Spelar väldigt liten roll då majoriteten uppenbart inte bryr sig.
Citera
2020-12-01, 15:48
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66

Majoriteten tror jag bryr sig, men inte tillräckligt många ändå..
Citera
2020-12-01, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Du förstår vad han menar.
Eller skall vi fira 0 dödsfall lördag till måndag varje vecka?
Folk har helt slutat dö på helgerna efter sommaren! Fantastiskt..

So every day should be divided and every weekend should be celebrated?

Deaths are climbing, no way to twist and turn your way out of that just because it’s the convenient option.
Citera
2020-12-01, 15:55
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Fattar inte heller varför folk låtsas vänta på detta? Antingen så firar du väl med släkt och familj och riskerar dra in eller dra ut smitta till andra eller inte
Citera
2020-12-01, 16:00
Medlem
Citat:
Klart vi förstår att Tegnell vill jämföra med Belgien när det gäller antalet döda. Men alla andra jämför med grannländerna....

Klart det är mer skillnad mellan Skåne o Belgien än mellan Skåne o Danmark tex.

Sverige ska jämföras med Belgien, Spanien, Italien, Storbritannien, Frankrike och Tjeckien och inte Norge, Finland, Island, Estland, Lettland och Litauen.
Citera
2020-12-01, 16:04
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Sverige ska jämföras med Belgien, Spanien, Italien, Storbritannien, Frankrike och Tjeckien och inte Norge, Finland, Island, Estland, Lettland och Litauen.

Sverige ska jämföras med Taiwan, Nya Zeeland, Australien mm
Citera
2020-12-01, 16:15
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
I’m not a psychic, I just suffer from success.
Success of predicting tomorrow's reported number of deaths? Congratulations! Do you expect three digits, and if so, why? The average number of deaths a day is currently much less than any three digit number. In fact, it was barely three digits (was it 99?) as 7 day average at the very peak last spring! I'll wait till tomorrow for tomorrow's number.
Citera
2020-12-01, 16:17
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Tegnell har sagt att det är mer rättvist att jämföra med länder som Belgien Holland Frankrike Spanien Italien etc. De andra nordiska länderna har annorlunda demografi.

Helt sjukt uttalande.

Norge har en befolkningstäthet på 14 invånare per kvadratkilometer. Finland har 16, Sverige 23.

Bland de länder som som Anders Tegnell jämför Sverige med har Belgien 369 invånare per kvadratkilometer, Nederländerna 419 och Storbritannien 267

Snacka om sjuk man som inte vet vad han pratar om
Citera
2020-12-01, 16:18
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Tegnell har sagt att det är mer rättvist att jämföra med länder som Belgien Holland Frankrike Spanien Italien etc. De andra nordiska länderna har annorlunda demografi.
Men Sverige har den yngsta befolkningen i norden och borde ha minst döda. Man har under 2000talet tagit in en och en halv miljon invandrare, varav nästan alla har varit unga. Finland och Norge har mer föråldrad befolkning än Sverige.
Citera
2020-12-01, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Skickligt av Tegnell att endast peka på eget ansvar.

Ja, hur tusan menar han att min hälsa är mitt ansvar. Det är ju staten som ska se till att jag mår bra! Avgå Tegnell!
Citera
2020-12-01, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Men Sverige har den yngsta befolkningen i norden och borde ha minst döda. Man har under 2000talet tagit in en och en halv miljon invandrare, varav nästan alla har varit unga. Finland och Norge har mer föråldrad befolkning än Sverige.

Det är väldigt många med invandrarbakgrund som dör i detta
Citera
2020-12-01, 16:21
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Ligger inte Danmark i Norden längre? Varför utelämnar du dessa?
Tycker du på riktigt att du måste försöka få saker att se värre ut än de egentligen är?
Jag tycker att det ser jävligt illa ut även om om man jämför med ett icke cherrypickat urval..

Du framstår bara som oseriös med den typen av inlägg. Iaf av oss med kritiskt tänkande..

Vet att du inte har någon större koll. Men när jag jämförde dagens döda emot två länder senaste månaderna och Sverige har högre på en dag en flera månader så är det jobbigt för dig att jag inte nämner ett tredje land Hur du än letar så är det fakta jag lägger fram. Och jag kan ta med Danmark och säga hela norden har inte haft så många döda som Sverige hade de senast månaden totalt. Det borde väl tala för okunnig du är i frågan

Ta hela norden, Baltikum tillsammans så är de inte nära Sveriges dödstal. Blundar du för det också?
Senast redigerad av Waji 2020-12-01 kl. 16:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in