2020-12-01, 16:17
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
LIVE: Michigan State Senate Committee on Oversight Holds Hearing on Election Issues 12/1/20

Vad menas?

https://www.youtube.com/watch?v=X0-vyw9qbdw
2020-12-01, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Vad exakt tror du ska hända?

Vad tycker du om att Trump har samlat in 150 miljoner dollars till sina advokatkostnader till nästa år?

Vad exakt kommer han bli åtalad för??
2020-12-01, 16:22
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du investerar hårt i "inget valfusk", "hata Trump", "Biden/Harris bäst". Återigen, vi befinner oss på olika sidor politiken, men man kan hysa en viss respekt för en meningsmotståndare om denne är intelligent och fångar verkligheten. Jag tycker du verkar sitta med huvudet ner i kartan medan bilen är på väg ut över stupet.

För att spinna vidare på den liknelsen: Den som inte kör bilen kan ju göra helt rätt i att kolla kartan - särskilt om man är på väg någonstans.

Min poäng i detta är att man inte skall ta lösryckta excerpter som sanning, inte utan att granska dem. Att lämna en uppgift i tron att det är sanning är tillåtet, men implikationerna av uppgiften skall man ta det försiktigt med. Därav illustrationen.
2020-12-01, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Haha. Ja, vad säger man... Du gör återigen ett påstående: Rudy förlorar med flit! - det här hittar du på ur tomma luften, utan att kunna visa på att Rudy eller Powell eller Jenna sagt något som stödjer det. Som argument använder du att de vill överklaga till SCOTUS. Jag påpekar för dig tre punkter som vi kan vara överens om:
1. Du kan överklaga till en högre instans även om du vinner.
2. Om du förlorar och överklagar finns en hög risk att du är fast med de bevis du lagt fram i den lägre instansen.
3. Du ser ut som ett fån när du lägger fram bevismaterial som smulas sönder i de lägre instanserna.

Punkt tre är min åsikt, det håller jag med om, den första och den andra kan du läsa mer om här t ex: https://www.findlaw.com/litigation/filing-a-lawsuit/appealing-a-court-decision-or-judgment.html. Så kvar är du utan argument för varför de skulle vilja förlora, och utan ens någonting som visar på att de vill förlora. Det är faktan vi delar just nu. Men du har ju trumfkortet - du vill ju jättejättejättegärna att det ska vara så så du fortsätter tro det. Och det är fine, jag önskar dig lycka till!

Slutsatsen i punkt 2 är egentligen inte nånting jag ställer mig emot iom att du lägger fram den lite generellt med ordvalet "du" men nu pratar vi om ett specifikt fall och de som är ansvariga där kanske sitter på lite mer insyn än dig och därför bättre kan avgöra vilken strategi man ska köra på och vad som är mest riskfyllt.

För en fakta delar vi ju tyvärr inte och det är den där jag anser att vi inte har samma insyn som dessa personer och ska därför vara försiktiga med att dra massa slutsatser och berätta hur det ligger till.

jag säger att det kan vara så för att det kan vara så. Jag låtsas inte att det är så för att jag "jättejättejättegärna" vill att det ska vara så. Den ända som låtsas veta hur det ligger till och kommer med slutsatser är du (trots att du inte har insyn) och om du då tittar på ifall den slutsatsen faller ihop med din syn på verkligheten så kanske du är smart nog och förstå ifall det blev sanning för att du vill att det ska vara så eller för att du kan bevisa att det är så...
Senast redigerad av smultronkungen2 2020-12-01 kl. 16:24.
2020-12-01, 16:24
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det fetade kanske förklarar varför vissa fastnar i en loop av valfusk/djupa staten/big reset?
Tänk om det inte ens existerar ett samordnat valfusk från team Biden? Det kan du lättare få ett hum om om du vågar ta av skygglapparna och smaka på omvärlden.

Förresten, hört nåt mer om skottlossningen i Frankfurt mellan CIA och GI Joe?

Oj håll i hatten, Dofterna citerar mig. Du har väl näsa för både det ena och det andra, vad tror du själv.

Tror du själv att team Biden med den halvt demente The Big Guy kan hålla i det här? Det är så klart orkestrerat av Deep State och utfört av CIA/Mossad eller liknande.

Vill minnas att Flynn talade om detta i sin intervju. Osäker på om översten tog upp det också. Vi får säkert veta mera längre fram.

Man kan väl säga att vad jag tittar på och inte tittar på just nu är lite som att du lägger näsan i blöt.

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det vore praktiskt i så fall om någon gren av underrättelsetjänsten kunde slå larm i tid och koppla in Pentagon. Så slipper Trump ge order om detta, menar jag. Och om man slår till får man gärna göra det innan den 21/1. Blir så pinsamt om secret service ska behöva släpa ut Biden från Vita huset efter någon vecka.

Enligt översten var mer eller mindre USAs samtliga 17 IC-grenar inkopplade med hundratals team som alla hade som uppgift redan innan valet att granska valfusket. Stämmer det och det förekommit valfusk så har de garanterat fångat allting och har allting under kontroll. Det finns ingen anledning för oss att misströsta eller oroa oss. Första stoppet verkar bli att hålla ut till 18/12 när EO löper ut. Därefter får vi se. Man kanske vill hålla folk på sträckbänken över helgerna?

https://www.dni.gov/index.php/what-we-do/members-of-the-ic
2020-12-01, 16:27
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Bortsett från bakgrunden på en officer och Trump så tror jag att tex generaler och Trump kan ha ganska mycket gemensamt. Båda extremt målinriktade och leder koncerner/bataljoner. Man talar inte med fotfolket utan delegerar ansvar och uppgifter. Man gör inte skitjobbet själv längre utan ser till att andra tillser att det blir utfört. Resultaten är det enda som räknas osv.
Vem vet — kanske har du rätt. På pappret ser det bra ut.

Det vi vet är ju att gamla oldschoolofficerer ofta vigt sitt liv åt sitt yrke. De är konservativa och gillar inte upp-/nykomlingar som sticker ut hakan för mycket. Men Trump är å andra sidan inte helt färsk han heller. Det med honom som kunde tänkas gå hem är hans no-nonsense-attityd. Att sila snacket är militärer bra på. Så på ett personlighetsmässigt plan finns det förutsättningar. Det jag tänker ligger Trump i fatet är hans tendenser att vilja bestämma olika saker själv. Kan föreställa mig att Pentagon har svårt att övertala honom att ge sin välsignelse till olika militära insatser. Med Bush d.y. var detta inget problem, t.ex.
2020-12-01, 16:32
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
För att spinna vidare på den liknelsen: Den som inte kör bilen kan ju göra helt rätt i att kolla kartan - särskilt om man är på väg någonstans.

Min poäng i detta är att man inte skall ta lösryckta excerpter som sanning, inte utan att granska dem. Att lämna en uppgift i tron att det är sanning är tillåtet, men implikationerna av uppgiften skall man ta det försiktigt med. Därav illustrationen.

Finns det anledning att misstro tex överstens vittnesmål? Hundratals förtrogna team från alla IC-områden under strikt sekretess som redan innan valet har till uppgift att granska valet och dokumentera valfusk. Att han kan plocka fram all historik även om de raderar hårddiskarna. Skulle han sitta som huvudvittne för team Trump om han inte var övertygad om och kunde bevisa att omfattande valfusk var begånget. Vad sa han, över 30 års erfarenhet av detta i bla främmande länder?

Det var det jag menade tidigare, bedöm trovärdigheten på vem som säger något och vad de säger. Vad skulle en överste med den bakgrunden ha att vinna på att blotta sig om han saknar täckning för det han påstår?
2020-12-01, 16:37
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Oj håll i hatten, Dofterna citerar mig. Du har väl näsa för både det ena och det andra, vad tror du själv.

Tror du själv att team Biden med den halvt demente The Big Guy kan hålla i det här? Det är så klart orkestrerat av Deep State och utfört av CIA/Mossad eller liknande.

Vill minnas att Flynn talade om detta i sin intervju. Osäker på om översten tog upp det också. Vi får säkert veta mera längre fram.

Man kan väl säga att vad jag tittar på och inte tittar på just nu är lite som att du lägger näsan i blöt.

Enligt översten var mer eller mindre USAs samtliga 17 IC-grenar inkopplade med hundratals team som alla hade som uppgift redan innan valet att granska valfusket. Stämmer det och det förekommit valfusk så har de garanterat fångat allting och har allting under kontroll. Det finns ingen anledning för oss att misströsta eller oroa oss. Första stoppet verkar bli att hålla ut till 18/12 när EO löper ut. Därefter får vi se. Man kanske vill hålla folk på sträckbänken över helgerna?

https://www.dni.gov/index.php/what-we-do/members-of-the-ic

Som det ser ut just nu, utgår från bevisläget, är det för mig fullständigt otänkbart att Biden inte äntrar tronen i januari.
Fullständigt otänkbart, och jag har näsa för makt.
2020-12-01, 16:41
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Som det ser ut just nu, utgår från bevisläget, är det för mig fullständigt otänkbart att Biden inte äntrar tronen i januari.
Fullständigt otänkbart, och jag har näsa för makt.

Det har jag redan listat ut beroende på hur du svara i olika trådar.
2020-12-01, 16:48
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Vem vet — kanske har du rätt. På pappret ser det bra ut.

Det vi vet är ju att gamla oldschoolofficerer ofta vigt sitt liv åt sitt yrke. De är konservativa och gillar inte upp-/nykomlingar som sticker ut hakan för mycket. Men Trump är å andra sidan inte helt färsk han heller. Det med honom som kunde tänkas gå hem är hans no-nonsense-attityd. Att sila snacket är militärer bra på. Så på ett personlighetsmässigt plan finns det förutsättningar. Det jag tänker ligger Trump i fatet är hans tendenser att vilja bestämma olika saker själv. Kan föreställa mig att Pentagon har svårt att övertala honom att ge sin välsignelse till olika militära insatser. Med Bush d.y. var detta inget problem, t.ex.

Starka ledare omger sig med starka medarbetare. Du kan inte nå Trump nivå utan att ha en stab starka ledare under dig. I en koncern blir det snabbt kaos om det bara är veklingar.*

Trump är ingen lismande karriärpolitiker med smörtunga. Han säger vad han tycker eller snarare han får fram vad han vill ha sagt på stående fot. Det är inget "jag vet inte" och "jag måste titta på det där och återkomma". Militärer vill ha snabba, klara, tydliga, raka besked. Jag är övertygad om att de kan fungera. Om sedan DJT är en vulgär narcissist så är väl inte det precis en klassiskt drag hos en högre militär. Lyssnar man på intervjuer med DJT från 80-talet så framstår han som oerhört sympatisk. Jag tror mycket av dagens DJT är en jargong för att sälja in ett varumärke eller ta fokus från annat. Se till fotbollstränaren Mourinho som ofta skapade rubriker runt sig själv inför avgörande matcher. Det gjorde att pressen fokuserade på honom och spelarna lämnades i fred att fokusera på matchen. Chefen tar uppmärksamheten för att de andra ska få arbetsro eller bara flytta fokus. Under dessa fyra år tycker jag det verkar som om Trump trollat MSM hur mycket som helst.

*Att Trump anställt och sparkat åtskilliga i sin stab tror jag har att göra med att hålla sina vänner nära men fienderna ännu närmare. När han bedömt en person får de gå. När han inte har nytta av personen får de gå. POTUS har mycket makt men han är ingen diktator. Konstitutionen förhindrar det. Flynn 2017 var garanterat ett sanktionerat Bondeoffer och Flynn var helt med på det, oavsett om det handlade om hans son eller lätta på hans tystnadsplikt.
2020-12-01, 16:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Sammanfattning:

I MI så anklagas det för att Dominion var uppkopplad på internet och därmed så kan det förekomma valfusk.
Senaten i MI frågar nu om det har funnits ett valfusk, trots att Dominion var uppkopplad på internet.

https://www.youtube.com/watch?v=X0-vyw9qbdw
2020-12-01, 16:50
Medlem
Ett tweet som borde få vissa här att tänka efter lite.
Jim Sciutto
Watch the parallels between Trump’s election fraud claims and his years-long push of birtherism: the riveting new evidence that never comes, the “many people are saying” falsehoods, and the underlying lie that he’s just trying to uncover the truth.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in