Citat:
Ursprungligen postat av
Ettsjutretton
Expressen har en artikel om den förstfödde sonen, bakom betalvägg. Är det någon som kan citera ur den? Framgår det dödsorsak?
https://www.expressen.se/nyheter/slaktingen-ingen-skulle-fa-ta-honom-ifran-henne/
Jag vet inte hur mycket jag får citera från Premiumartikeln utan att jag bryter mot citat-regeln, men läs fort innan moderator tar mig i örat... Det verkar inte framgå något om den förstfödde sonens dödsorsak
”Världen utanför lägenheten var ett hot. Alla utomstående människor försökte göra dem illa, bara om mor och son var tillsammans kunde de stå emot.
Enligt uppgift till Expressen var det motivet till att den i dag 70-åriga kvinnan ska ha hållit sin son instängd i snart tre decennier i en lägenhet söder om Stockholm.
Vid bara en kort period i sonens ungdom ska han ha fått bo hos sina morföräldrar, men hela tiden under mammans överinseende.
Bakgrunden ska enligt släktingen vara att mamman förlorade sin förstfödde son. Pojken dog 1978 bara tre år gammal.
Två år senare fick hon en ny son och gav honom samma namn som storebrodern.
Från dag ett ska mamman ha varit överbeskyddande gentemot sonen, enligt släktingen.
– Det var som om hon hade fått tillbaka sin son och nu skulle ingenting ont få hända honom. ”