2020-12-01, 14:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhane
Okej, om vi bortser att knulla.
Ändå, skillnaden mellan 20 och 30 år är 150%.

Det är ändå jävligt svårt att bortse från knullandet. Att bara ligga oknullad i en lägenhet i 30 år kan ju vilken tjomme som helst göra.
Citera
2020-12-01, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhane
Det är ju inte svårt att knulla en person. Svårare att hålla en person instängd och det lyckades kvinnan göra 10 år längre.

Jag gissar men jag tror inte att personen nödvändigtvis varit inlåst rent fysiskt i 28 års tid. Det behövs nog inte..

Det handlar om en hjärntvätt och en manipulation som pågått under lång tid.

En granne säger ju i pressen att hen sprungit på människan ute på affären i somras.
Senast redigerad av Macke85 2020-12-01 kl. 14:45.
Citera
2020-12-01, 14:41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Skulle tippa på att den handlar om grav funktionsstörning. En normal unge skulle aldrig stanna hemma så länge.
Nästan så man börjar undra om inte sterilisering av gravt förståndshandikappade inte var en så tokig idé.. .
Citera
2020-12-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullangero
Kan du inte lista ut det själv eller? 🤦🏻‍♂️🔫

Hur svårt kan det vara om dem heter Karlsson i efternamn.
Har du tagit din medicin idag?

Nej då hade jag inte frågat. Bo förnamn tycker inte jag är solklara? Inte heller mammans första namn och pappans namn?
Citera
2020-12-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jo fast han hade väl fyllt 2 bara någon vecka innan han dog?

Men vafan, har det blivit kollektiv härdsmälta härinne eller? Förstfödde sonen ser dagens ljus den 29 december 1975. Sonen dör den 1 maj 1978 i en ålder av 2 år, 4 månader och 2 dagar.
Citera
2020-12-01, 14:43
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Expressen har en artikel om den förstfödde sonen, bakom betalvägg. Är det någon som kan citera ur den? Framgår det dödsorsak?

https://www.expressen.se/nyheter/slaktingen-ingen-skulle-fa-ta-honom-ifran-henne/

”Världen utanför lägenheten var ett hot. Alla utomstående människor försökte göra dem illa, bara om mor och son var tillsammans kunde de stå emot.

Enligt uppgift till Expressen var det motivet till att den i dag 70-åriga kvinnan ska ha hållit sin son instängd i snart tre decennier i en lägenhet söder om Stockholm.

Vid bara en kort period i sonens ungdom ska han ha fått bo hos sina morföräldrar, men hela tiden under mammans överinseende.

Bakgrunden ska enligt släktingen vara att mamman förlorade sin förstfödde son. Pojken dog 1978 bara tre år gammal.

Två år senare fick hon en ny son och gav honom samma namn som storebrodern.”
Citera
2020-12-01, 14:44
Medlem
När jag växte upp (gården bredvid) kallade vi barn henne för häxan.
Hennes väldigt speciella klädval samt tuperade gråa hår satte skräck på våran gata.
Fick en rysning när jag läste ABs artikel om hur hon i över 30 år haft samma julstjärna/adventsstake i fönsterna. Insåg att det är hennes fönster man titta upp på och undrat varför i hela friden hur dom har tänkt som har julpynt i fönsterna dag in och dag ut oavsett årstid. Än idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är en sak att bo hemma som vuxen av ren bekvämlighet eller annan orsak, en heeelt annan sak att vara totalisolerad av sin mor från barnsben och inte få ha utomstående kontakter eller ens gå i skolan. Misären i bostaden, samt hans tillstånd, talar sitt tydliga språk kan jag tycka.

Ja absolut, och det är inte lätt för myndigheterna att avgöra i fall till fall om det är värt att lägga sig i när det med 99% säkerhet är frivilligt. Kan va svårt att dra gränsen..

Även bland de som av bekvämlighet bor hemma hos sina överåriga föräldrar när de är 48 år gamla (jo jag vet minst ett sånt fall IRL) så kan det ju finnas eller ha funnits en osund beroendeproblematik nån gång längre bak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuseht
Menar du på fullt allvar att mamman orsakade cancer hos sin son och dennes far? Det var inte det mest idiotiska i tråden idag men nära på. Läs lite om hur otroligt ovanligt barncancer är: https://www.barncancerfonden.se/for-drabbade/om-barncancer/

Jag gissar på att om det stämmer att första sonen dog i cancer så kan pappans död rivit upp gamla sår/förvärrat trauman som ledde till att hon tog sonen ur skolan. Visa cancer är ärftlig, men vad spelar det för roll.
Jag menar att det bör kollas upp! Just med tanke på att ifall hela 2 personer i familjen fått det. Och att dessa var i olika åldrar. Och att barncancer är ovanligt! Därav även min undran om det var samma typ av cancer.

Som du vet, finns det exempel på kvinnor, som tar livet av sina män, för att få ekonomisk ersättning. I vissa fall har det upptäckts tack vare försäkringsbolaget. Polisen har då återupptagit ärendet efter att först ha lagt ned det.

Du har ingen anledning att vara otrevlig!
Senast redigerad av DEF1 2020-12-01 kl. 15:11.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nej.. tror inte det. Fredrik har inte hållit nån inlåst.

Jag tror mannen som vart inlåst är gravt efterbliven/handikappad, så han har nog inte fattat bättre än bara joinat.
Modern var orolig för honom.

En dysfunktionell familj.
Mammans beteende som en "baglady" och sonen gravt efterbliven har jag fått veta.
Citera
Avslutad
Det rapporteras om detta i en del internationell media nu:

https://www.leparisien.fr/faits-divers/une-mere-arretee-en-suede-pour-avoir-enferme-son-fils-28-ans-01-12-2020-8411572.php

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9005067/Man-held-captive-Swedish-apartment-mother-freed-28-years.html

https://www.demorgen.be/nieuws/zweedse-politie-pakt-moeder-op-die-haar-zoon-meer-dan-30-jaar-opsloot-in-appartement~b6788189/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.se%2F

https://www.rtl.de/cms/schweden-mutter-70-soll-sohn-28-jahre-eingesperrt-haben-festnahme-4660069.html
Citera
2020-12-01, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -nickname-
Har lästa alla inlägg tror jag, och jag finner det väldigt märkligt att ingen som gått i skola med honom har kommit med någon info (om än utåt i alla fall.) Detta skulle kunna tyda på att han gick i någon form av särklass, men samtidigt är det motsägelsefullt till "släktingens" uttalande om att han var normal som barn. Jag är själv 39 och jag kommer ihåg varenda en av mina klasskompisar från ettan till sexan. Och är i en peak Flashback-ålder. Någon klasskamrat borde hängt på detta forum?

Helt enig med dig och f ö i exakt samma ålder. Var är klasskamraterna? Eller någon av systrarnas skolkompisar? De gick väl inte i religiös skola, eller för den delen i ett så otroligt sunkigt plugg att samtliga elever dött med kanylen kvar i armvecket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in