2020-12-01, 13:23
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Hur drar du den slutsatsen!?

Jag håller med om att det är konstigt, men jag tycker du uttrycker det på ett sätt som får det lite konspiratoriskt. Jag tror det handlar om fler saker ändå, men jo - givetvis har MSM en agenda. Att prata om storleken på Trumps skrivbord istället för vad han säger är ju typ lågstadie-mobbar-nivå...

Är du verkligen fortfarande tveksam? Känns Bidens valrörelse, Bidens deklarerade kommande politik, alla skumraskaffärer runt Biden mer trovärdigt än Trumps eventuella diton? Trump har i över fyra år nagelfarits med statsapparatens utredare utan man att hittat någonting. Comer hade väl närmst fria händer att med FBI sniffa upp allt tänkbart, till och med planterade lögner om Trump, för att få tiden att gå och kunna misstänkliggöra honom. Man hittade nada.

Trump må ha sina brister. Han kanske haft utomäktenskapliga affärer, vilket för övrigt inte är ovanligt för män med mycket makt. Han har kanske märkt hur kvinnor beter sig och svarar i sin kontakt med honom. Det kan jag tycka är hans ensak så länge han inte sätter sig i komprometterande situationer tex britter/ryssar på 60-talet. Han må ha en grandios självbild. Kanske är det den som tagit honom dit han är idag. Kanske är han en narcissist. Vem är felfri? Som jag förstått det är mycket av hans attityd en fasad, ett spel för MSM som han kört med sedan 80-talet. Som jag vidare förstått det så har han gjort enormt mycket gott för amerikanska folket senaste fyra åren. Alla, inklusive lations och svarta har fått det bättre. Som den företagsledare han är vill han ha ärliga människor och ha folk i arbete. Det är väl något som majoriteten av folket önskar. Han har etablissemanget, MSM, Big Teck, Big Pharma, globalisterna, internationella korrupta politiker och free loaders emot sig och han har dem emot sig för att han månar om amerikanska folket, konservativa värden och tar avstånd från kulturmarxismen.

Läs av tecknen, värdera vittnens och företrädares trovärdighet, lyssna på vad som sägs från de olika lägren och bilda dig en uppfattning om vilken sida som är den goda. När allt är färdigmålat och klart är det ingen konst att säga att "det är gult".

Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Var det skottväxling i Frankfurt, Tyskland? Skottväxling är något som tyska polisen skulle reagerat på och flockas till platsen.

Flynn sa det i intervjun, vill jag minnas.
2020-12-01, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är ju märkvärdigt tyst rent allmänt från alla dessa människor som får grova beskyllningar riktade mot sig. Kan tycka att det är smått uppseendeväckande med tanke på att stämningar och motstämningar är legio i USA, det eviga processandets förlovade land. I stället fortsätter man med business as usual utan att ta synbar notis om det som händer. Det är som att man inte nedlåter sig till att bemöta anklagelserna. Tystnad brukar kunna vara en varningssignal.

Ett vittne har överfallits och ligger på sjukhus. Istället för att säga något, så gör de sig skylldiga till övergrepp i rättssak.

Sidney Powell: Witness in Hospital After Beating

Citat:
Attorney Sidney Powell said on the Sean Hannity show on Fox News Monday night that a witness to election irregularities was beaten up and is in the hospital. Powell spoke about the attack while speaking about witnesses needing protection as a reason some are not going public and signing affidavits. Powell said some are in the government, others are in roles that require confidentiality, and that they need protection by the government.
2020-12-01, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankhelvete
Allt pekar på att Trump och militären övervakat allt och gillrat en fälla.
Ingenting pekar på detta.
2020-12-01, 13:34
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
I en domstol? Nej.

Skrivit under ett "affidivit"? Ja.

Och skriver du under ett "affidivit" så är det = att du med heder och samvete skriver under ditt vittnesmål under ed och är beredd att vittna om det i en domstol.

Så om någon av dessa vittnen skulle ljuga under dessa hearings trots dessa underskrifter så vet jag faktiskt inte om det finns en straffskala för detta i USA.

Men det är banalt att påstå att alla dessa vittnen skulle ljuga inför världen. Det var en dam som vittnade under hearingen inatt och uppenbart var väldigt besvärad av detta, scenskräck och en senator gjorde henne påmind om att det är dom hon ska fokusera på och "we are all just humans just like you".

Nu kan inte jag bevisa detta, men jag är en väldigt empatisk person som blir väldigt lätt besvärad när människor upplever rädsla etc.. och hon gav inte mig några som helst vibbar om att hon skulle ljuga om hennes obekvämhet att tala inför en grupp. Så alltså inte en "attention seeking whore" vilket är ett epitet många verkar vilja slänga på dessa vittnen.

Sluta larva er.
Det kan tänkas att vittnen har sett något. (Det vore å andra sidan konstigt om ingen hade sett NÅGOT.)
Men har de sett ett storskaligt fusk med röster, som inte kan bevisas vid kontroller och omräkningar? Knappast.
2020-12-01, 13:35
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Varför har det inte stämt Powell och Wood isf?
The Washington Times: Dominion Voting slams Sidney Powell for alleging 'physically impossible' claims of election fraud
https://www.washingtontimes.com/news/2020/nov/27/dominion-voting-slams-sidney-powell-for-alleging-p/
Citat:
Sidney Powell’s wild and reckless allegations are not only demonstrably false, they have led to stalking, harassment and death threats to Dominion employees. This criminal activity has been duly reported to the appropriate law enforcement agencies, and we intend to hold Ms. Powell, and those aiding and abetting her fraudulent actions, accountable for any harm that may occur as a result
Dominion har hotat att stämma Powell. Men det verkar inte vara över falska anklagelser, utan istället verkar det handla om att Dominion tycker att hennes uttalanden kan sätta deras anställda i fara.

Citat:
Ursprungligen postat av RonnyWood
Därför att Powell sitter med algoritmen och kanske även servrar från Europa.
Jag spekulerar här. Men jag tror inte att det är för att Powell sitter på några starka bevis. Powells avsikt kan vara att bli stämd. Det skulle öppna upp Dominion för en "discovery processes". Powell får då i sitt försvar rätt att ta del av handlingar och kan förhöra folk som är av vikt i tvisten. Powell var duktig att använda sig av "discovery processes" när hon försvarade Michael Flynn och lyckades ta fram handlingar som visade hur Flynn var utsatt för ett justitiemord.
2020-12-01, 13:36
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Som vanligt så är det vinnaren som skriver historien.
Den svans av troll som invaderar den här tråden i stötar vill förhindra en liknande opinionsbildning här i Sverige.
Äntrar militären scenen så kommer globalisternas vänner i Europa ropa statskupp, när det i själva verket är ett omfattande valfusk som ligger till grund för militärens agerande.
Det är intressant hur målstolparna flyttats under resans gång, från det säkraste valet i mänsklighetens historia via inget omfattande fusk till nu då certifieringar skulle hindra vad som komma skall.

Flashback är det enda alternativet för oss svenskar som vill bilda oss en egen uppfattning, då media sviker och förmedlar en hårt vinklad bild om vad som sker där borta.
Ta tillfället i akt och berätta för släkt vänner och arbetskamrater vad som försiggåtts i vallokalerna så dem inte står oförberedda om åskan slår ner.
Vi kan inte tillåta Aftonbladet m.fl. att ensidigt förmedla händelseförloppet.

Årets val är ett av de smutsigaste som genomförts i en modern demokrati.

Fast i det här fallet är det förloraren som försöker skriva en alternativ historia.
Ja, det är normalt att kalla ett militärt övertagande för statskupp. Dock har militären redan klart deklarerat att dom inte stödjer en diktator, utan konstitutionen, så fortsätt dröm bara.
Målstolparna har flyttats i form av Trump kommer vinna stort, Trump kommer vinna efter omräkning till att nu ropa FUSK
2020-12-01, 13:43
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Riktigt bra skrivet. Håller med dig i allt. Det är avgörande för hela västs framtid att Trump vinner och att globalisterna med alla dess tentaklar krossas. Det kommer vara helt avgörande för Sverige och för våra barn och barnbarns framtid.

Ja, så är det. Bidens webbsida heter buildbackbetter.gov; Första meddelandet är "Build back American Leardership". Detta Leadership har vi sett från 2001 och framåt. Det som införts av Bush och Obama men som fått stå tillbaka nu under Trump är vad PNAC kallade "Pax Americana". Att amerikanskt globalt ledarskap skulle sträckas så långt in i framtiden som möjligt. Vi har sett namn som Albright och Kissinger och många andra som nu håller på att sparka från DoD.

Så en Biden-administration är en direkt återgång till Bush Jr/Obama och han dammar av gamla krigshökar, som i stor grad består av samma folk som var med under PNAC-eran som startade iom. 9/11. Vi kan dra oss till minnes att PNAC-dokumentet skrev om att man skulle sikta på att ta fram bilogiska vapen som

"advanced forms of biological warfare that can “target” specific genotypes may transform biological warfare from the realm of terror to a politically useful tool."

Riktigt roliga snubbar. Glöm inte munskydden, boys...

Citat:
Jag är övertygad om att de sitter på tillräckligt med bevis, men att man avvktar för att hämta in folkets förståelse och stöd. BLM, AFA, övriga vänstergalningar, andra gangsters osv kommer plundra, råna, misshandla, förstöra städerna när Trump sitter kvar. Trump lär sätta militär på gatorna för att säkra dem. För att folk inte ska få bilden av att Trump gjort en statskupp med militären behövs det kunskap och förståelse för var landet befinner sig och vad som står på spel.

Jag är övertygad om det också - bevisen kommer att komma fram när tiden och opinionen tillåter det. Miltären i USA spelar på rätt sida den här gången. Och som slutkläm kan vi ju fråga oss, det här med "Rebuild better", det har jag hört andra än Biden sagt också.

Stefan Löfvén tillexempel.

Så frågan är bättre för vem? Det har garanterat varit i säck innan det kom i påse.
2020-12-01, 13:44
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Fast i det här fallet är det förloraren som försöker skriva en alternativ historia.

Njae, vi ser en president som håller på bygga opinion för att kunna få med sig folket. Historieskrivningen kommer sen när någon kandidat faktiskt har vunnit
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-12-01 kl. 13:48.
2020-12-01, 13:45
Medlem
Jag har väldigt svårt att se hur Demokraterna ska styra kommande 4 åren...

Samtliga argument MOT ett eventuellt valfusk baserar man på anekdoter och hur saker känns. Man vill samtidigt hävda att dessa "såkallade vittnen" ljuger och det är därför stämningarna kastas ut samma dag. Dessa hearings sker just pga detta och därför man så noggrann med mot slutet av varje hearing att man är övertydlig med att om det finns en MISSTANKE om att "Secretary of the state" och Guvenören agerar godtyckligt och det kan finnas en misstanke om korruption så har senatorerna i varje stat all rätt att kringå dessa.

Viktigt i Arizona är att det är inte 100% säkert att man lyckas rösta igenom något sådant bland elektorerna då ett par republikaner har gått ut med att man stöder Biden i detta val och inte Trump. Dessa republikaner kallas för "Anti-trumpers" och jag tror att förhoppningen ligger hos demokrater bland senatorerna förhoppningsvis blivit "anti-bidens" med tanke på alla vittnesmål.

Många kristna demokrater i USA och och kristna tron i USA är gränsöverskridande.

Globalister, marxister och kommunister har alla en sak gemensamt: Ateism

Ateister menar på att moralen grundar sig i människan och kristna (mfl) hävdar att den moralen finns att läsa sig till i bibeln och djävulens mål är att korrumpera dig som människa.

Så vad tror ni? Finns det en chans att man lyckas flippa några demokratiska senatorer för att täcka upp quislingarna bland anti-trumparna?

Är demokraterna själva "anti-christ" i USA och kommer samtliga demokratiska electorer att följa globalismens agenda?

Hänger ni med min frågeställning?

Globalism = Ateism = Anti-kristus = Djävulen.

Så hur många kristna demokratiska elektorer är beredda att ge sitt egentliga stöd till den globalistiska ateistiska agendan? Är man beredd att svika sin egen tro?

Jag kan skjuta till att jag är en agnostiker själv och är mer intresserad av det antropologiska värdet dessa "guds skrifter" kan tänkas ha. Väldigt spännande saker.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-01 kl. 13:55.
2020-12-01, 13:47
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Ja, det är normalt att kalla ett militärt övertagande för statskupp. Dock har militären redan klart deklarerat att dom inte stödjer en diktator, utan konstitutionen, så fortsätt dröm bara.
Målstolparna har flyttats i form av Trump kommer vinna stort, Trump kommer vinna efter omräkning till att nu ropa FUSK

Militären har mycket riktigt sagt att de stödjer konstitutionen. Vilket är precis vad de gör också när de skyddar landet ifrån fiender "both foreign and DOMESTIC".

Enligt konstitutionen har Trump vunnit vilket över hundratals grupper inom militären har bevittnat enligt översten som igår avlade vittnesmål inför Arizonas legislatorer, vilket också bekräftar vad Q sagt.

Genom att följa konstitutionen kommer de därför göra allt som krävs för att få bort dessa förrädare som infiltrerat landet i väldigt hög grad, både MSM, Big-tech och congressen. Även FBI och CIA är infiltrerade BTW, samt i viss grad DOJ. Detta är elfte timmen, sätter Joe Biden foten i vita huset så är det för att bli arresterad, militären kommer aldrig tillåta att de tar över det vore att bryta sin ed till Konstitutionen.
2020-12-01, 13:49
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
The Washington Times: Dominion Voting slams Sidney Powell for alleging 'physically impossible' claims of election fraud
https://www.washingtontimes.com/news/2020/nov/27/dominion-voting-slams-sidney-powell-for-alleging-p/

Dominion har hotat att stämma Powell. Men det verkar inte vara över falska anklagelser, utan istället verkar det handla om att Dominion tycker att hennes uttalanden kan sätta deras anställda i fara.

Jag spekulerar här. Men jag tror inte att det är för att Powell sitter på några starka bevis. Powells avsikt kan vara att bli stämd. Det skulle öppna upp Dominion för en "discovery processes". Powell får då i sitt försvar rätt att ta del av handlingar och kan förhöra folk som är av vikt i tvisten. Powell var duktig att använda sig av "discovery processes" när hon försvarade Michael Flynn och lyckades ta fram handlingar som visade hur Flynn var utsatt för ett justitiemord.
Det här var något nytt — låter inte osannolikt att det skulle vara så. En stämning mot Powell skulle kunna öppna dörrar som hittills varit stängda och ge en direktlinje till Dominion. Inte dumt alls, faktiskt. Det skulle även kunna vara därför de anklagade ligger lågt. Inte ge Powell fingret.
2020-12-01, 13:50
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Njae, vi ser en president som håller på bygga opinion för att kunna få med sig folket. Historieskrivningen kommer sen när någon kandidat faktiskt har vunnit

Njae, vi ser en avgående president som håller på bygga opinion för att kunna få med sig folkets pengar. Historieskrivningen kommer sen när någon kandidat faktiskt har vunnit , dvs 8 dec (Biden vann)Fixt it for you!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in