2020-12-01, 12:41
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
De har åtminstone svurit på att de inte ljuger om det de menar sig ha sett. Om en domstol skulle anse att uppgifterna är falska tror jag inte att det räcker för att döma dessa vittnen till fängelse. Om det inte faller på uppsåtet, eller något sådant — att man bidragit till att sprida "falsk information". Svårt att bevisa. Jag tror att de vittnen vi talar om handlar i god tro.

Det är precis det som är grejen. Affidavits från folk som "sett något som skulle kunna betyda att". Det är ingenting som a) tar dig nånvart i domstol, eller b) är grund för att straffa dig för om du har fel.

Det finns affidavits från vittnen i JFK-mordet som påstår sig ha hört ett skott. Eller 6. Eller 4. Vilken av dessa affidavits berättar sanningen om mordet? Och vad blir straffet för dom som hade fel?
2020-12-01, 12:43
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Trump har inte militären på sin sida. Soldater röstar mer Biden än Trump, och generalerna har Trump själv sagt ogillar honom.

För att just nu blir de så rökta i de lägre instanserna att de högre inte ens vill röra i deras case med tång. Titta på när Rudy efter mycket om och men lyckades överklaga en detaljfråga till PA-SCOTUS, tyckte du att det gick bra då? Om de hade haft bevis någonstans hade de lagt fram den i någon av de 30+ fall som slagits ner redan. Det finns verkligen ingen garanti att de kommer hela vägen till SCOTUS och då kommer säkert ni bli sura för att de "aldrig fick en chans att visa vad de hade"

Då kan ju demokraterna och ni vänsterliberala fortsätta sova sött.

Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Intressant teori, det kan vara så som du skriver.

Det fetade har jag också reagerat på. Var är demokraterna och var är Dominion? Varför hör man nästan inget om Biden?

Det kan ju vara ett slags motstrategi av demokraterna att tänka "vi tänker inte ens ta i det här, för det är så uppenbart tramsigt." Men det kan likväl vara "vi tänker inte ta i det här för då smäller bomben"!?

Som en reporter sa, team Trump släpper en bit i taget och låter globalisterna glufsa i sig det och sedan släpper man en bit till osv. Biden vet inte vad Trump sitter på. Tex efter att Trump godkände att Biden skall genomgå transition så har det sedan blivit väldigt tyst. Biden skulle redovisa jäv mot främmande intressen. Har han gjort det?

Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Jag spekulerar i att han vet om att det fuskats massor men ger upp med motiveringen plötsligt sviktande hälsa. Det kommer i vilket fall bli väldigt tufft att vara president om halva befolkningen tror att man har fuskat sig dit.

Ser det inte som helt omöjligt att nån fimpar han heller och skyller på covid.

Det skulle oxå kunna vara så att han inte har en aning om att det fuskats men misstänker det och det är därför han är tyst. Skulle kunna vara BLM/antifa som står bakom fusket.

Han förefaller lite senildement, men han sa under valkampanjen "ni behöver inte rösta på mig, jag vinner ändå" och "vi har installerat det mest sofistikerade och omfattande valfusksystemet". Det är möjligt att han är lite senildement som sagt, men han är helt på det klara med fusket. Det är min tro, han har ju varit korrupt i decennier.

Med covid kan man lägga sig utan att det väcker alltför mycket uppmärksamhet. Med covid kan folk också försvinna utan att det väcker alltför mycket uppmärksamhet.

Biden hade tydligen stukat foten och varit på sjukhuset. Undrar om han fick en sådan där fotortos som Clinton och McCain hade på sig samtidigt ett tag? Gick inte Obama med det också, eller minns jag fel?

Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Verkar vara kutym hos människor att tro att det bara sker en sak i taget...

Jag tolkar inte det som att dessa "hearings" har som syfte att "bevisa" något valfusk, det sker i domstolen och är inget electorer kan besluta om. Vad som däremot är sant är att man gärna ser att varje "swing state" tar sig i kragen och sparkar ut demokrater och republikaner som sätter käppar i hjulet för rättvisan. Samtidigt så får MSM, Big Tech och demokraterna det allt svårare att sopa detta under mattan för gemene man och det folkliga stödet är minst lika viktigt som att husera Vita Huset nästkommande 4 åren.

Varit mycket prat om "bevis". Bevisen som presenteras på dessa hearings är inte dom kvalificerade gissningarna som experter delar med sig, bevisen är människorna som under ED vittnar om oegentligheter som skett under valet och det är upp till domstolen att räkna ut om dessa bevis har någon legitimitet eller inte. Experterna kan inte och ska inte bevisa sin sak på dessa hearings, det är något man måste ro i land i själva domstolen. Nu gäller visserligen samma sak för dessa vittnen, men med tanke på att man är beredd att göra sig skyldig till ett allvarligt brott genom att ljuga trots tagen ED är det närmaste du kan komma till ett faktiskt bevis i dessa hearings.

Det är en del användare i denna tråd som verkar sakna ett moraliskt kompass, alltså magkänslan för vad som verkar rätt eller fel och kan medge under hela november månad som jag varit avstängd pga ohörsamhet så har jag följt denna tråd med ett leende på läpparna.

Gapa om trumps mentala hälsa, idiotförklara människor som anar ugglor i mossen ska tas på minsta möjliga allvar och även raljeringar bland användare som blint även försöker med känslor förklara vad som är fel ska tas med en nypa salt.

1) Har det skett ett valfusk eller inte?

Dessa hearings vi får ta del om handlar egentligen bara om korruptionen runt oviljan att ta reda på det, inte huruvida ett valfusk skett eller inte. Fel instans för detta och det är synnerligen anmärkningsvärt att oviljan finns att finna ut detta år 2020 är så prevalent i ett land som USA.

Frågan handlar inte ett dugg om Trumps mentala hälsa....

2) Detta kommer landa hos SCOTUS vare sig du vill det eller inte. Stämningen som piskas upp hos det amerikanska folket kommer sluta med att om Biden tar över Vita Huset och folket inte är övertygade om att man har utforskat alla avenyer huruvida ett fusk eller inte har skett så kan inte demokraterna styra landet. Då tittar vi på en samhällsbild i USA som liknar ett Nord-Korea eller Kina.

3) Varför denna ovilja att utreda valfusk och varför censurerar Big Tech människor som med all rätt ifrågasätter valresultatet? Bara att vi här i Sverige inte diskuterar inom media huruvida ett valfusk har skett är synnerligen oroande. Håller ni inte med om detta?

DJT började twittra om dominion och valfusk redan 2012, det är löjeväckande att tro att man inte var VÄL förberred inför detta val och du måste vara jävligt spånig om du tror att man är det minsta intresserad av att räcka över någon "smoking gun" som håller i rätten till mediaprofiler eller att det är något som tas upp i dessa hearings.

Såg hela sändningen igår och 2 vittnen markerade att det fanns några punkter man inte var villig att prata om på denna hearing samtidigt som man ville markera att dessa saker existerade.

Så kom igen nu för fan! Självklart så sker det massa saker i bakgrunden. Det har varit t ex jävligt tyst från Biden själv och Soros. Biden borde köra på för fulla muggar med att dement(:P)era allt som sägs vid dessa hearings och varför hör man inte ett knyst från självaste George Soros? Den där gubben som alltid är så pratglad i vanliga fall?

Teorier: Är det så att Biden kampanen redan sitter häktade och förhandlingar sker bakom lås och bom om hur mycket man är villig att erkänna?

Har man "nypit" George Soros och den herren befinner sig på Guantanamo Bay?

Varför investerade Vita Huset massa pengar på att bygga ut fängelsestrukturen på Guantanamo Bay innan valet? Vilka ska huseras i detta fängelse och varför var det så viktigt att få ordning på detta innan valet när det inte finns någon uppenbar hotbild mot USA utifrån?

Hur kommer det sig att man också nu har öppnat upp för stater hur en avrättning kan ske?

Fire Squads: Radda upp en massa människor och avrätta ett dussin eller fler i ett enda svep. Handlar det om logistik?

Vilka är det man ämnar avrätta och varför är dom så många?

Frågorna blir bara fler och fler. Men att tro att Vita Huset fumlar runt är naivt att tro. Många rörliga delar i denna soppa och ännu mer naivt är det att tro att det är Trump enkom som ska ro i land allt detta. Räkna med "the best and the brightest" + ett gäng superdatorer jobbar på för fulla muggar med att få ordning på allt detta.

Hillary Clinton quote: "We came, we saw and he died LOL" - Muammar al-Gaddafi, ledare i Libyen, diktator eller inte så förtjänade han sin dag i domstolen precis som alla andra människor på detta klot. Ihjälslagen av en mob på väg till häktet kan väl aldrig anses vara ok. Och detta firar man och skrattar åt. Äckligt!

Och helvetet brakar löst på riktigt i mellanöstern... Vad säger er magkänlsa om detta och är detta någon som du har förtroende för? För mig så finns det inte på kartan att ta något som ormen Hillary Clinton med sin kluvna tunga säger på riktigt allvar.

Biden + Clinton = Sant

Grymt bra skrivet. Precis, Trump har påtalat detta sedan 2012 och att komma och tro att han inte har förberett sig när han sitter på världens mest kompetenta underrättelseorganisation är fullständigt hjärndött. Ska man kanske gissa att Pence inte alls befinner sig på Sanibel Island utan sitter på hemlig ort väl skyddad om något gud bevare skulle ske DJT?

Utökade platser på Guantanamo, utökade sätt att verkställa capital punishment, mer tal om treason... att Trump inte sitter kvar som POTUS 21/1 2021 håller jag för osannolikt. Powell, Wood, Flynn, Pompeo osv osv är på tok för självsäkra för att Trump skulle hänga på trekvart. Trots en usel julhelg pga distanseringar till familjen kan julen 2020 komma att bli väldigt angenäm.
2020-12-01, 12:44
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Nu sket det sig för Demokraterna att ens komma till makten; och dom har inget intresse om att prata om folkligt nationellt självstyre, och konstitionella rättigheter. Dom är ju trots allt ärkeglobalister. Jag ser samma sak i Sverige. Politiken här är också en globalismkuliss. Därför, om nu Trump reder ut det här och sitter kvar så kommer inverkan på Sverige också att bli stor.

Hur drar du den slutsatsen!?

Citat:
Allting sitter ihop globalt, och tappar globalisterna taget och faller i USA så kommer dom att tappa fotfästet i Europa och Sverige också. Även i Sverige håller media käften om det som är viktigt på riktigt och dundrar på med covid och munskydd och "konspirationsteorier". Fråga dig varför svensk media inte kan skriva på ett objektivt sätt om vad som händer borta i USA? ... Vi är ju inte ens samma land.

Det är därför det är fullt med troll i trollskogen som är den här tråden.

Jag håller med om att det är konstigt, men jag tycker du uttrycker det på ett sätt som får det lite konspiratoriskt. Jag tror det handlar om fler saker ändå, men jo - givetvis har MSM en agenda. Att prata om storleken på Trumps skrivbord istället för vad han säger är ju typ lågstadie-mobbar-nivå...
2020-12-01, 12:45
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Servrarna från Europa tillhörde ju CIA och var en del av ett internt och varmt (skottväxling med dödsfall, djupa världsomspännande konspirationer och förräderi på högsta nivå) inbördeskrig mellan CIA och US Army som pågår i det tysta. Det är inget som Dominion har med att göra.

Var det skottväxling i Frankfurt, Tyskland? Skottväxling är något som tyska polisen skulle reagerat på och flockas till platsen.
Senast redigerad av HipToBeSquare 2020-12-01 kl. 12:50.
2020-12-01, 12:49
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Var det skottväxling i Frunkfurt, Tyskland?

Det är vad Trumpsters i tråden påstod igår.

Citat:
Skottväxling är något som tyska polisen skulle reagerat på och flockas till platsen.

Man kan tycka det..

Givetvis är hela storyn fake från början till slut, men Trumpsters tar den på fullt allvar varpå vi får ta och diskutera den utifrån de premisserna.
2020-12-01, 12:49
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Jag tror det är enklare och mer grundläggande än så. Grunden i det vi nu ser är en strid om nationalism eller globalism. Vi ser hur Trump-sidan pratar om demokratisk självständighet och konstitutionen. Det är en fråga att få en regering of, by and for we the people. Valfusket är en möjlighet att ta tillbaka USA så att dess befolkning igen får sin rättmätiga regering och rättmätigt styre för sin republik.

Globalisterna pratar inte om sånt. Man tänkte använda Covid som skydd för att stjäla det här valet, och hade man lyckats med det så hade man börjat prata om vaccin, lockdowns, munskydd och covid-19. Globalisternas modus operandi är att överlämna allt viktigt i samhället till privata särintressen så att dom kan berika sig. Monetära systemet sköts av privata banker, big Pharma, big Tech och försvarsindustriella komplexet får pengar pumpade till sig och konsumtionen upprätthålls med offentlig konsumtion genom eviga krig.

För globalisterna är politiken både i USA och även här i Sverige en kuliss. Ekonomi, demokrati och sådana grundläggande frågor är alldeles för viktigt för att släppa till någon kontroll från befolkningarna. Alltså bedrivs globalistisk nationspolitik med skitfrågor som covid-19, minoritetsrättigheter, identitetspolitik, eviga lockdowns "for your safety" osv.

Biden kommer aldrig att prata om sånt som amerika nu pratar om, för han är en del av den globalistiska partipolitiska kulissen.

Nu sket det sig för Demokraterna att ens komma till makten; och dom har inget intresse om att prata om folkligt nationellt självstyre, och konstitionella rättigheter. Dom är ju trots allt ärkeglobalister. Jag ser samma sak i Sverige. Politiken här är också en globalismkuliss. Därför, om nu Trump reder ut det här och sitter kvar så kommer inverkan på Sverige också att bli stor.

Allting sitter ihop globalt, och tappar globalisterna taget och faller i USA så kommer dom att tappa fotfästet i Europa och Sverige också. Även i Sverige håller media käften om det som är viktigt på riktigt och dundrar på med covid och munskydd och "konspirationsteorier". Fråga dig varför svensk media inte kan skriva på ett objektivt sätt om vad som händer borta i USA? ... Vi är ju inte ens samma land.

Det är därför det är fullt med troll i trollskogen som är den här tråden.

Riktigt bra skrivet. Håller med dig i allt. Det är avgörande för hela västs framtid att Trump vinner och att globalisterna med alla dess tentaklar krossas. Det kommer vara helt avgörande för Sverige och för våra barn och barnbarns framtid.

Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
Det räcker väl med att peta ett litet hål så smäller hela ballongen? OM det nu visar sig att Powell/Wood/Team trump faktiskt kan komma med riktig bevisning i form av övervakningsvideo, hårddiskar, dokument som visar mutor eller liknande, som visar att det är omfattade fusk som har flippat minst en delstat åt ena hållet, så kan väl SCOTUS aldrig godta valresultatet? Tror ni på allvar att demokratin skulle fungera om det visar sig att det fuskats och flippats en hel delstat, men man argumenterar att "det hade ändå inte räckt för trump om han vann den ändå"?

Jag tror att så fort man har ett tekniskt bevis på plats (som är 100% bensäkert) så har team trump vunnit.

Jag är övertygad om att de sitter på tillräckligt med bevis, men att man avvktar för att hämta in folkets förståelse och stöd. BLM, AFA, övriga vänstergalningar, andra gangsters osv kommer plundra, råna, misshandla, förstöra städerna när Trump sitter kvar. Trump lär sätta militär på gatorna för att säkra dem. För att folk inte ska få bilden av att Trump gjort en statskupp med militären behövs det kunskap och förståelse för var landet befinner sig och vad som står på spel.

Ingen sann republikan eller demokrat vill leva i ett land där valfusk förekommer. Amerikaner är först och främst amerikaner innan de är republikaner eller demokrater och innan de är sitt ursprung. När Trump säger att MSM är folkets fiender så har han 100% rätt.
2020-12-01, 12:59
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Var det skottväxling i Frankfurt, Tyskland? Skottväxling är något som tyska polisen skulle reagerat på och flockas till platsen.

Det som det pratats om är att detta är ett sk safebuilding där servrarna funnits för CIA´s räkning, man har från US Army äntrat och en CIA person blivit skottskadad samt 5 i USA Army dödats i byggnaden. Att detta skulle behöva göra att Tyska polisen flockas hpåller jag för osannolikt, utöver detta om platsen är känd av Tysk säkkerhetspolis lär man kunna beodra polis eller ej att anlända platsen.

Värre saker har skett än att Tysk polis skulle välja att inte åka på detta efter att man kontstaterat vem som huserar där.

Med detta sagt är det nu ett antal relativt framstående personer som bekräftar räden, färre som bekräftar döda och vi har ju inte "bevis" för att det skett innan man börjar presentera serverdata. Ex att Trump vunnit 400 elektorer i det "Verkliga" valet.

Beskrivningen av räden framgår i denna video:
https://youtu.be/FZB6oNm_-Xc
2020-12-01, 13:02
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det är precis det som är grejen. Affidavits från folk som "sett något som skulle kunna betyda att". Det är ingenting som a) tar dig nånvart i domstol, eller b) är grund för att straffa dig för om du har fel.

Det finns affidavits från vittnen i JFK-mordet som påstår sig ha hört ett skott. Eller 6. Eller 4. Vilken av dessa affidavits berättar sanningen om mordet? Och vad blir straffet för dom som hade fel?
Visst är det så. Det domstolarna kan välja att ta fasta på är detaljerade beskrivningar av hur fusket gått till. Sådant man kan verifiera i skarpt läge.
Jag skulle därför säga att bevisvärdet är högre i det material IT-folket samlat in än i vittnesmål från ögonvittnen. Hur högt det är kan jag inte uttala mig om, men en del grejer borde man låta t.ex. NSA titta på — om de inte redan känner till det. Dock piptyst även från US Intelligence. Än så länge.
2020-12-01, 13:03
Medlem
Håller med om att Trump verkar sitta på alla bevisen men nu för en strid för att få folkligt stöd.
Militären verkar sitta på teknisk bevisning.

Varför tror ni att Trump hade sitt War Room den 3/11 i Eisenhower Building i en SCIF?

https://www.nbcnews.com/politics/politics-news/what-scif-who-uses-it-n743991
"A SCIF, or Sensitive Compartmented Information Facility, is a secure place where sensitive information can be viewed and discussed to prevent outside surveillance or spying."

Allt pekar på att Trump och militären övervakat allt och gillrat en fälla. Men som sagt, inget går att göra utan att ha folket bakom sig. Det får absolut inte se ut som en militärkupp.
2020-12-01, 13:03
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
De är flera vitten som avlagt edsvurna vittnesmål. Är inte bara i en rättegångssal man kan svära ed.

Det som presenterades i hearings var till stor del att vittnen berättade samma sak som i deras edsvurna vittnesmål, men inte allt. Vill du läsa det som faktiskt är edsvuret får du läsa i Powell och Woods stämningsansökningar.

Jag svarade på inlägget "Har du hearings i både PA och Arizona?? Det är trovärdiga vittnen. Inget hittepå." Det handlade inte om några hearings.

Powell har lämnat in stämningsansökningar i Georgia och Michigan, Wood också i Georgia va? Mötet i går ägde rum i Arizona. Vilka personer som skrivit under affidavits från stämningar i andra städer var där? Och bara för att någon intygar att saker dom säger är sanna innebär inte det att dom sitter på några bevis. Eller att dom har rätt över huvud taget, som exempelvis den som förväxlade Minnesota och Michigan i en av Woods affidavits

Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
Jo, de har givit skriftliga redogörelser (affidavits) som kan ge fem års fängelse om de visas vara falska.
2020-12-01, 13:18
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankhelvete
Håller med om att Trump verkar sitta på alla bevisen men nu för en strid för att få folkligt stöd.
Militären verkar sitta på teknisk bevisning.

Varför tror ni att Trump hade sitt War Room den 3/11 i Eisenhower Building i en SCIF?

https://www.nbcnews.com/politics/politics-news/what-scif-who-uses-it-n743991
"A SCIF, or Sensitive Compartmented Information Facility, is a secure place where sensitive information can be viewed and discussed to prevent outside surveillance or spying."

Allt pekar på att Trump och militären övervakat allt och gillrat en fälla. Men som sagt, inget går att göra utan att ha folket bakom sig. Det får absolut inte se ut som en militärkupp.
En fantasieggande tes. Om det skulle vara så behöver man inte gå ut med detta innan det sas. smäller till. Varför break the news i förväg och låta folk i knipa förbereda sig? MEN — det börjar bli sent.

Jag kan förstå att man inväntar rätt läge och att man vill ha folket med sig, osv. När det drar ut på tiden riskerar man dock att tappa stöd när folk börjar skaka på huvudet och tänka att, fan, det kanske inte blir något med detta trots allt. Själv slutar jag inte hoppas i första taget, men alla har väl inte samma tålamod.
2020-12-01, 13:20
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Hur drar du den slutsatsen!?

Enkelt. Jag litar mer på information som kommer från exempelvis han militären igår i Arizona, och generaler som uttalar sig. Exempelvis som general Flynn. Många höga militärer som är lojala mot USA har givit uttryck för att Biden aldrig kommer att sväras in, utan Trump kommer att sitta kvar efter 20 januari.

Så trots alla MSM-länkar i den här tråden som säger emot generalernas uppgifter litar jag mer på företrädare för USAs militär än företrädare för MSM. Därför drar jag den slutsatsen.

Citat:
Jag håller med om att det är konstigt, men jag tycker du uttrycker det på ett sätt som får det lite konspiratoriskt. Jag tror det handlar om fler saker ändå, men jo - givetvis har MSM en agenda. Att prata om storleken på Trumps skrivbord istället för vad han säger är ju typ lågstadie-mobbar-nivå...

Ja där har vi samsyn. MSM är ingenting att bry sig om längre. Någonsin mer.
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-12-01 kl. 13:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in