Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Det har vårdats 25000+ på sjukhus för covid19, hade dessa varit med i listan på iVA-vård i dina grafer så hade det sett för jävligt ut kan jag lova dig. Utan den vården hade de troligen avlidit.
Jag får uppfattningen att du stödjer en strategi som är åt helvete fel, men det är kanske bara jag. Både du och jag vet att det är ingenting som är normalt i dagsläget. Att förminska och förringa gör bara saken värre. Läste precis i Aftonbladet att de hade gjort en liten studie av 10 personer som hade kvarvarande besvär efter covid-19 infektion. 8 av 10 hade lungskador. Står i Aftonbladets flöde.
Att förminska och förringa är inte ok det håller jag med om men att förstora och överdriva det har du inga problem med tydligen.
Varför opponerar du dig om allt som eventuellt kan vara positivt men har inga problem med att köpa alla uppblåsta överdrivna och alarmerande inlägg som folk skriver oavsett obefintliga eller väldigt suspekta källor.
Det är det som är problemet här inne, det är två läger.
Det ena sidan är "alarmisterna" "sverigehatarna" "dödategnell" som är enligt mig flest och värst. Allt är fel precis allt och man förkastar precis allt positivt som skitprat.
Den andra sidan är "förnekarna" där du har ett gäng som tycker att allt är en stor lögn och tjatar om konspirationer och annat trams.
Sen finns det några som jag som försöker vara lite balanserade, som inser att visst vi har inte varit bäst i klassen men inte sämst heller.
Det har blivit någon jävla löjlig prestigetävling för många och har man valt "sida" då jävlar ger man sig INTE.