Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Jag tycker det är konstigt och får inte ihop det. Nog för att MSM rapporterar lite ensidigt kring detta, men jag tycker också det börjar gå så långt att man kan ifrågasätt Trumps mentala hälsa. Vi hört ganska länge nu att "nu kommer bomben," men jag tycker inte riktigt den har kommit ännu.
Det handlar om att hinna bygga opinion hos det amerikanska folket så att dom är med och stödjer det som händer. Man kan inte kasta fram en stor bomb och sen när det har smällt så förstod ingen vad som egentligen hände. Därför kör man dessa hearings för att bygga opinion hos befolkningen.
I hearingen i Arizona pratade nån hög militär om att dom hade jobbat i åratal med att kartlägga det här som nu har hänt. Många tycker att det tar för lång tid, men det här är som sagt ett sätt att få stöd för det som skall komma hos befolkningen. Jag skulle inte bli förvånad om militären håller på med något som vi inte ser heller.
Varje dag byggs mer och mer opinion och folkligt stöd för att valet inte gått rätt till. Det jag tycker är konstigt är att Demokraterna inte säger ett skit för att bemöta de "sinnessjuka konspirationsteorier" man säger att det här består av. Dominion är också inne på "det här är bisarra konspirationsteorier".
För samtidigt som opinionen växer för att det förekommit oegentligheter minskar manövreringsutrymmet för Demokraterna.