2020-12-01, 08:49
Medlem
humanlifes avatar
Trump rasar över att Arizona och Wisconsin certifierade Bidens vinst. Hans mentala hälsa rasar helt nu.

Trump phones into Arizona 'fraud' hearing to call election the 'greatest scam in our history' and claims the 'whole world is laughing at us' after state joined Wisconsin in certifying Biden's win

US Election 2020: Arizona and Wisconsin certify results despite Giuliani claims | Daily Mail Online

Men det stämmer ju att världen skrattar, vi skrattar och skakar på huvudet åt Trumps dumheter.
Senast redigerad av humanlife 2020-12-01 kl. 08:51.
2020-12-01, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoNews
US MILITARY har bevisen sedan länge eftersom man var väl förberedda.

MSM inkl. TWITTER & FB m.fl. kommer vi inte känna igen efter detta är uppklarat.

Visst vore det härligt om det är sant. Däremot måste man ju vara öppen med att vi inte vet om det är sant eller inte.

Det som talar emot tycker jag är att det snart gått en månad. Var de välförberedda och samlade in bevis på valnatten borde det åtminstone börja komma arresteringsorder vid det här laget. Det man möjligtvis kan tro på är att en mindre grupp på DoD eller NSA satt och övervakade lite halvhjärtat för säkerhetsskull och blev chockade över omfattningen och att utredningen därefter är lite yrvaken men att bevis kommer "snart".

Vi får helt enkelt vänta och se. Har man hållit uppe hoppet för Team-Trump så här långt kan man lika gärna hålla humöret uppe ett par veckor till
2020-12-01, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.PowellQAnon
På fredag igen?

#hugochavezstoletheelection

Enorma mängder bevis har tyvärr redan framkommit, men vänta du till SCOTUS så får du se.
Är du så naiv att du tror man visar hela sin hand i media?

Det väller in erkännande nu. Så på med munskyddet och kryp under filten och enjoy the show, det blir bara roligare från och med nu
2020-12-01, 09:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Trump rasar över att Arizona och Wisconsin certifierade Bidens vinst. Hans mentala hälsa rasar helt nu.

Trump phones into Arizona 'fraud' hearing to call election the 'greatest scam in our history' and claims the 'whole world is laughing at us' after state joined Wisconsin in certifying Biden's win

US Election 2020: Arizona and Wisconsin certify results despite Giuliani claims | Daily Mail Online

Men det stämmer ju att världen skrattar, vi skrattar och skakar på huvudet åt Trumps dumheter.

Satt och såg det live. Inga som helst konstigheter med det samtalet. Snarare ganska uppmuntrande och ledarskapsmässigt.

Men alla förhör däremot var ganska skrämmande att lyssna på. Det verkar vara värre än befarat. Så många oberoende vittnen kan inte sitta och hitta på och ljuga om samma observationer.

3 veckor att skrapa fram solida bevis är ingen lätt sak, men med tanke på hit omfattande det verkar vara så borde det inte vara några problem tids nog.

Alla ser att det inte var rent mjöl i påsen i det här valet. Det går inte att förneka.
2020-12-01, 09:16
Medlem
Citat:
Enorma mängder bevis har tyvärr redan framkommit, men vänta du till SCOTUS så får du se.
Är du så naiv att du tror man visar hela sin hand i media?

Det väller in erkännande nu. Så på med munskyddet och kryp under filten och enjoy the show, det blir bara roligare från och med nu

När? På fredag? Onsdag? Lördag?

Enorma hörsägen, fabricerade bevis och en Kraken som inte var något annat än en Braxen.
Det kommer aldrig att tas upp av SCOTUS.
2020-12-01, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Satt och såg det live. Inga som helst konstigheter med det samtalet. Snarare ganska uppmuntrande och ledarskapsmässigt.

Men alla förhör däremot var ganska skrämmande att lyssna på. Det verkar vara värre än befarat. Så många oberoende vittnen kan inte sitta och hitta på och ljuga om samma observationer.

3 veckor att skrapa fram solida bevis är ingen lätt sak, men med tanke på hit omfattande det verkar vara så borde det inte vara några problem tids nog.

Alla ser att det inte var rent mjöl i påsen i det här valet. Det går inte att förneka.

Men att demokraterna satte igång en valfusk operation med hela världen inblandad , lastbilar som körde tvärs och kors mellan staterna med falska röster etc etc är en helt normal sak jämfört med ett hundratal så kallade vittnen med observationer de TROR är valfusk?
2020-12-01, 09:24
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife

Jag tycker det är konstigt och får inte ihop det. Nog för att MSM rapporterar lite ensidigt kring detta, men jag tycker också det börjar gå så långt att man kan ifrågasätt Trumps mentala hälsa. Vi hört ganska länge nu att "nu kommer bomben," men jag tycker inte riktigt den har kommit ännu. Det verkar finnas en hel del konstigheter, men jag tror man hade hittat det varje val egentligen, och jag tror att problemet ligger i att USA har en kass valprocess egentligen. Sedan försöker Trump utnyttja det faktumet för att slippa avgå!?

Samtidigt är det inte så enkelt som att Trump, Giuliani, Powell, Ellis, Pompeo, Flynn m. fl. är korkade och att ingen av dem vet vad de snackar om. Så frågan är vad som egentligen pågår just nu!?
2020-12-01, 09:25
Medlem
Citat:
Republikanerna håller sig till processen och bevis kommer i samband med SCOTUS, varför innan?

Därför att SCOTUS inte kommer att efterfråga konkreta bevis om valfusk. De kan på eget initiativ titta på frågan om valen hållits i enlighet med konstitutionen och kanske underkänna ett delstatsval på de grunderna men de kommer inte att efterfråga bevis för att någon levererat falska röstsedlar mitt i natten; eller på att Dominion maskinerna kunde hackas. De kommer möjligtvis att efterfråga bevis på att det aldrig skedde någon signatur-verifiering eller att olika instruktioner gavs till olika county's inom samma delstat när det gäller vilka poströster som skulle accepteras men inte mer än så.

När det gäller frågan om uppenbaret valfusk gäller det i första hand att övertyga den politiska ledningen i respektive delstat. Är allt inte ett spel för galleriet (eller mer precist de republikanska väljarna i delstaterna) så tycker jag att de public hearings som varit i Pennsylvania och Arizona visar på en viss beredskap att faktisakt ogiltigförklara delar av valet. Det finns både tid och möjlighet att göra detta men det gäller att politikerna vågar ta risken att gå emot motståndarsidan och öppet anklaga dem för valfusk.

Det är samma sak i sverige egentligen. Det är inte en domstol som ogiltigförklarar ett val. Det är Riksdagen via valprövningsnämnden. En domstol kan döremot dömma en enskild fuskare...
2020-12-01, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.PowellQAnon
När? På fredag? Onsdag? Lördag?

Enorma hörsägen, fabricerade bevis och en Kraken som inte var något annat än en Braxen.
Det kommer aldrig att tas upp av SCOTUS.

Du har inte sett mycket av Kraken än.
Trycket på domare ökar, rättliga prövningar trillar in allt eftersom.
Allt leder GIVETVIS till högsta instans och 70-80 miljoner #WeThePeople kommer inte acceptera något annat
I SCOTUS får du se dina bevis. Inte så bråttom min vän. Det lär inte bli på onsdag. Och blir en långdragen process, som republikanerna vinner med 100% tvärsäkerhet.
Ska de få ut Trump ur huset får de jobba bort militären först
2020-12-01, 09:27
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse

Några personer som tror sig ha sett något, duger inte.

Det krävs bevis när man vill hävda valfusk. Inga bevis visas upp, alltså har inte Biden vunnit genom valfusk.
2020-12-01, 09:38
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tycker det är konstigt och får inte ihop det. Nog för att MSM rapporterar lite ensidigt kring detta, men jag tycker också det börjar gå så långt att man kan ifrågasätt Trumps mentala hälsa. Vi hört ganska länge nu att "nu kommer bomben," men jag tycker inte riktigt den har kommit ännu.

Det handlar om att hinna bygga opinion hos det amerikanska folket så att dom är med och stödjer det som händer. Man kan inte kasta fram en stor bomb och sen när det har smällt så förstod ingen vad som egentligen hände. Därför kör man dessa hearings för att bygga opinion hos befolkningen.

I hearingen i Arizona pratade nån hög militär om att dom hade jobbat i åratal med att kartlägga det här som nu har hänt. Många tycker att det tar för lång tid, men det här är som sagt ett sätt att få stöd för det som skall komma hos befolkningen. Jag skulle inte bli förvånad om militären håller på med något som vi inte ser heller.

Varje dag byggs mer och mer opinion och folkligt stöd för att valet inte gått rätt till. Det jag tycker är konstigt är att Demokraterna inte säger ett skit för att bemöta de "sinnessjuka konspirationsteorier" man säger att det här består av. Dominion är också inne på "det här är bisarra konspirationsteorier".

För samtidigt som opinionen växer för att det förekommit oegentligheter minskar manövreringsutrymmet för Demokraterna.
2020-12-01, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Instämmer. Helt osannolikt.
Hahah, alltså. Valet stod mellan Trump och Biden. Inte mellan Biden och Obama 2012. Obama vann mycket riktigt fler elektorer än Biden, 332 för att vara exakt. För han fick fler röster än Mitt Romney. Inte för att han fick färre röster än Biden 2020. Det är inte osannolikt eller konstigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in