2020-12-01, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Du kommer inte kunna hitta den typen av statistik på några offentliga sidor eftersom man inte för statistik över hur man röstar beroende på etnicitet.
Hur olika etniciteter röstar uppskattar man beroende på valdeltagande/röstutfall i vissa områden och opinionsundersökningar.
Det är ju inte så att man kryssar i etnicitet på väljaren när de avlägger sin röst.

VET INTE. MEN NÅGON I LOKALEN BORDE reagerat på det, när han sa att han hämtat det offentligt om det nu inte går . På något sätt har han fått siffrorna.
2020-12-01, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
VET INTE. MEN NÅGON I LOKALEN BORDE reagerat på det, när han sa att han hämtat det offentligt om det nu inte går . På något sätt har han fått siffrorna.

Varför skulle de reagera på det?
Det här är inte någon officiell oberoende utfrågning, det är en utfrågning anordnad av en grupp republikaner för att ge dem möjlighet att presentera sina "bevis" utan korsförhör eller att svära någon ed.
2020-12-01, 02:27
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Om det hade varit en rättegång eller en utfrågning i kongressen eller liknande, så hade det såklart ifrågasatts. Men på ett kampanj-rally för Trump som det här var så är liksom alla lika stora tomtar. Om man inte tror på konspirationsteorierna är man inte där alls liksom.
2020-12-01, 02:27
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Du kommer inte kunna hitta den typen av statistik på några offentliga sidor eftersom man inte för statistik över hur man röstar beroende på etnicitet.
Hur olika etniciteter röstar uppskattar man beroende på valdeltagande/röstutfall i vissa områden och opinionsundersökningar.
Det är ju inte så att man kryssar i etnicitet på väljaren när de avlägger sin röst.

Är du helt säker? Denne Bobby Piton refererade till myndighetens sidor och han skulle knappast komma undan med det om det var en omöjlighet att ta del av denna statistik.

Blir galen på alla motsägelser i detta informationskrig. Inte en så enkel j-a sak som att kolla upp detta enkla påstående är möjligt.
2020-12-01, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ok, jag försöker förstå. Här står ord mot ord. Du länkar till media, och jag är ganska fedup med all media med bias åt olika håll. Vad säger Arizonas statliga hemsida? Försöker leta mig fram där, men hittar inte.

Var det att 99% av de unga natives röstade? Nu vill jag reda ut detta en gång för alla. Snälla hjälp mig finna korrekt information i myndighetsstatistiken. Är usel på engelska. Hur ska jag klicka mig fram här?
https://azsos.gov/elections

Som sagt. ANLEDNINGEN att han delade in det i grupper var att han på sätt kunde påvisa fusk som annars hade döljt sig i dom vanliga siffrorna. Han hittade 99% valdeltagande i en undergrupp natives. ( Och som jag skrev låter 85% högt för Natives hursomhelst när övriga Us röstar på ca 55 % )
2020-12-01, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Är du helt säker? Denne Bobby Piton refererade till myndighetens sidor och han skulle knappast komma undan med det om det var en omöjlighet att ta del av denna statistik.

Blir galen på alla motsägelser i detta informationskrig. Inte en så enkel j-a sak som att kolla upp detta enkla påstående är möjligt.

Ja jag är helt säker. Du kan ju gå in på Arizonas eller deras olika counties hemsidor och kolla.
De för ingen statistik över väljarnas etnicitet.
Det närmaste du kommer är hur olika distrikt röstat.
2020-12-01, 02:29
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det handlar om ökande befolkning och ökande röstetal.

Val som är first through the gate är som tennis, där man kan vinna fast man faktiskt vunnit färre bollar än motståndaren, även jämfört med tidigare andra kandidater från samma parti.

Ta en titt på Kalifornien. År 2012 hade Obama 7,85 meloner, år 2016 hade Clinton 8,75, och ökade procenttalet som röstade på D. Och år 2020 hade Biden 11,08, och ökade procenttalet igen.

Det intressanta är att Trump ökade sitt röstetal i Kalifornien med 1,5 miljoner röster, från 4,48 till 5,98 från 2016 till 2020. Men det spelade ingen roll, för demokraterna fick 2,3 M röster fler.

Men det stämmer ju inte när du hänvisar till ökande befolkning.

källa wikipedia.
2010 37,253,956 10.0%
2019 (est.) 39,512,223 6.1%

Dvs det var drygt två miljoner fler på ca 10 år. Så under dessa 10 år har demokraterna ökat i totala röster än befolkningsökningen. Detta val följer inte befolkningsökningen alls utan valdeltagandet har gått spikrakt uppåt.
2020-12-01, 02:31
Medlem
Citat:
Varför skulle de reagera på det?
Det här är inte någon officiell oberoende utfrågning, det är en utfrågning anordnad av en grupp republikaner för att ge dem möjlighet att presentera sina "bevis" utan korsförhör eller att svära någon ed.

Ja om han nu ljuger rakt i en sändning som sänds i hela US hade väl MSM redan nu motbevisat det hela och inte någon på Flasback.
2020-12-01, 02:33
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Som sagt. ANLEDNINGEN att han delade in det i grupper var att han på sätt kunde påvisa fusk som annars hade döljt sig i dom vanliga siffrorna. Han hittade 99% valdeltagande i en undergrupp natives. ( Och som jag skrev låter 85% högt för Natives hursomhelst när övriga Us röstar på ca 55 % )

Ok, i en undergrupp. Fine. Troligen unga i ett visst åldersspann vad jag uppfattade det som. Var i h-e finns den j-a helvetes förbannade statistiken han utgår ifrån? Tyvärr visades kurvorna endast för de närvarande i hearingen, men var kan jag ta del av exakt det material han hade?

Ja, jag är svagbegåvad i detta ämne.
2020-12-01, 02:34
Medlem
Citat:
Ja om han nu ljuger rakt i en sändning som sänds i hela US hade väl MSM redan nu motbevisat det hela och inte någon på Flasback.

Det lär komma om de ens bryr sig rapportera om spektaklet.
Men ingen som är pro-trump i den här tråden tror på MSM ändå.
Det finns hur många som helst "fraud claims debunked" artiklar i MSM men det är ingen här som tror på valfusk som tror på dessa.
Hänvisar man till MSM så får man bara svaret att de inte tror på MSM och möjligen även att MSM är i en konspiration mot Trump.
2020-12-01, 02:34
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Det har de såklart gjort, gång på gång. Men då kontrar ni det med att det är fake news från vänsterbliven kommunistmedia och anklagar oss för att ha fått betalt för att sprida propaganda.
2020-12-01, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det har de såklart gjort, gång på gång. Men då kontrar ni det med att det är fake news från vänsterbliven kommunistmedia och anklagar oss för att ha fått betalt för att sprida propaganda.

Ja det är JUST därför man ska HA TID och gå igenom alla anomalier och inte stressa fram som nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in