2020-12-01, 02:04
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg forstår. Flere kolleger bekreftet THs ankomst til Futurum. Hvis det skal ha vært TH som var i S4 og sendte 9.10-sms-en, må flere kolleger ha løyet. Jeg synes ikke at det høres sannsynlig ut.

Det er tidligere kjent at Tom Hagen kom til sitt kontor på Futurumbygget i Lørenskog like etter klokka 09 dagen kona hans forsvant. Dette er blant annet bekreftet av flere av forretningsmannens kolleger.
https://www.dagbladet.no/nyheter/planla-hyttetur-dagen-hun-forsvant/72470886

nej jag säger inte att någon ljuger, men är tiderna korrekta i alla förklaringar?
strax efter 9 kan betyda mycket det, så jag håller det öppet och möjligheten att sms är verkligt, men också möjligheten att TH skrev sms`n innan han lämnade SV4 och kompisen skickade det...
Citera
2020-12-01, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Takk for svar.
Jeg ser ikke noen åpne artikler om at dette er MB da alle artikler omtaler det som en ansatt.
Navnet på den kvinnelige ansatte er ikke offentliggjort i avisartikler.
Citera
2020-12-01, 02:07
Medlem
Citat:
Navnet på den kvinnelige ansatte er ikke offentliggjort i avisartikler.

Jeg finner ingen artikler som sier at dette er en kvinnelig ansatt. Kun ansatt.
Citera
2020-12-01, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
nej jag säger inte att någon ljuger, men är tiderna korrekta i alla förklaringar?
strax efter 9 kan betyda mycket det, så jag håller det öppet och möjligheten att sms är verkligt, men också möjligheten att TH skrev sms`n innan han lämnade SV4 och kompisen skickade det...
Jeg forstår. Sms-en kan kanskje eventuelt ha vært forfattet på papir og levert til en medhjelper som skrev og sendte den sms-en?
Citera
2020-12-01, 02:10
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja det er grusomt. Det er som om noen synes det er mindre ulovlig og bortimot helt greit, å mishandle og undertrykke økonomisk i flere tiår, for til slutt å drepe og gjemme vekk levningene etter en kone som angivelig skal ha vært utro og eller rusmisbruker.

Om utroskapen og rusmisbruken er sant, eller ikke, har ingen betydning. Nei, det viktigste budskapet er at utro koner med rusproblemer er mindre verdt enn andre koner, og derfor risikerer både å bli undertrykket og å bli drept.

En grov nedgradering av menneskeverdet.

viktige punkt som jag har reagerat mycket på flera gånger här...
tycker det är lika idiotiskt pucko-uttalande varje gång och bara en dum ursäkt som jag hoppas att ingen tror på....
Citera
2020-12-01, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Jeg finner ingen artikler som sier at dette er en kvinnelig ansatt. Kun ansatt.
Jeg oppdaget at denne artikkelen som Akeleye postet link til, nå krever innlogging. Akeleye siterte dette fra artikkelen (og jeg har også selv lest dette tidligere i en artikkel) :
" Klokka 08.45 ringte Anne-Elisabeth Hagen opp en av de ansatte i et av Tom Hagens selskaper. Den kvinnelige ansatte hadde forsøkt å ringe Anne-Elisabeth tidligere den morgenen med spørsmål om blant annet lønnskjøring og regnskap, ifølge Dagbladets opplysninger. " (https://www.dagbladet.no/nyheter/samtalene-som-gir-politiet-hodepine/72602760
Citera
2020-12-01, 02:14
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jeg forstår. Sms-en kan kanskje eventuelt ha vært forfattet på papir og levert til en medhjelper som skrev og sendte den sms-en?

även om han älskar papper så tvivlar jag på att det användes för det här, jag tror att det enklaste är att skriva det på telefonen så att det är klart, papper är bara enda en sak att komma ihåg att inte lämna på BP...
Citera
2020-12-01, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
även om han älskar papper så tvivlar jag på att det användes för det här, jag tror att det enklaste är att skriva det på telefonen så att det är klart, papper är bara enda en sak att komma ihåg att inte lämna på BP...
Kan sms-en ha vært lagret i "ukast"/ kladd på AEs mobil en stund før den ble sendt? Med tanke på at det var et anrop kl 9.06 fra AEs mobil. Jeg vet ikke hvor lang sms-en var og hvor fort det gikk å skrive den.

Vil politiet kunne greie å finne det ut, dersom den sms-en har ligget i en utkast/kladd-mappe på mobilen før den ble sendt?
Citera
2020-12-01, 02:24
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Kan sms-en ha vært lagret i "ukast"/ kladd på AEs mobil en stund før den ble sendt? Med tanke på at det var et anrop kl 9.06 fra AEs mobil. Jeg vet ikke hvor lang sms-en var og hvor fort det gikk å skrive den.

Vil politiet kunne greie å finne det ut, dersom den sms-en har ligget i en utkast/kladd-mappe på mobilen før den ble sendt?

Jag vet inte vad som är lagrat i minnet, men på min telefon kan jag skriva ett meddelande utan att spara i utkastet och gå ut från sms för att ringa eller andra saker och sedan gå tillbaka och avsluta skrivningen, skicka eller bara ta bort...
Citera
2020-12-01, 03:34
Medlem
Man kan spørre seg selv hvordan Tom har klart å drive sin virksomhet i så mange år uten å kunne sende en SMS-melding med mobiltelefonen sin.

Bruksanvisning følger med mobiltelefonen, så han har vært i stand til å lese den eller ...

Link

https://www.dagbladet.no/nyheter/den-hemmelige-jakten-i-utlandet/72408324
Senast redigerad av Braskamin58 2020-12-01 kl. 03:39.
Citera
2020-12-01, 05:13
Medlem
Citat:
Jeg oppdaget at denne artikkelen som Akeleye postet link til, nå krever innlogging. Akeleye siterte dette fra artikkelen (og jeg har også selv lest dette tidligere i en artikkel) :
" Klokka 08.45 ringte Anne-Elisabeth Hagen opp en av de ansatte i et av Tom Hagens selskaper. Den kvinnelige ansatte hadde forsøkt å ringe Anne-Elisabeth tidligere den morgenen med spørsmål om blant annet lønnskjøring og regnskap, ifølge Dagbladets opplysninger. " (https://www.dagbladet.no/nyheter/samtalene-som-gir-politiet-hodepine/72602760
Når tidligere. Minutter før eller en halvtime. Hun ringte tilbake.
Citera
2020-12-01, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fete typer.
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

nn:nn (beskrevet som like før 8:45) Anrop til AEH fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:05 Bil rygger inn gangvei fra fiskeplassen
09:06 Anrop fra AEH til datter HHB1 (omtalt som 3 sek samtale/VG Podcast 18.6.2020)
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst når
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH. Besvart. Siste kjente livstegn.
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Når tidligere. Minutter før eller en halvtime. Hun ringte tilbake.
Minnimus skrev (sitat over) at det er beskrevet som like før 8:45. Det er slik jeg også har oppfattet det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in