2020-12-01, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Tack. Förstår denne Bobby Pitons presentation av befolkningsmängd kontra röstdeltagande. Har också fått ett bra svar från en annan användare att nativeröster var 99%.

Vad jag förstår är det Pitons två huvudsakliga anomalier när han undersökt materialet. Den förstnämnda kan jag ej överblicka, den andra däremot, 99% röstdeltagande verkar underlig.

Edit: Länk till hearingen https://www.youtube.com/watch?v=VDf1j4IQz28

Det stämmer inte att nativerösterna var 99%.
As for voter turnout, Apache County reported 67.09% turnout, per its website. Coconino County reported 80.62% turnout, per its website. And Navajo County reported 74.18% turnout, per its website.

Dessa fördelades enligt följande:
Apache County reported 22,730 votes for Biden and 11,240 votes for Trump. Coconino County reported 44,609 votes for Biden and 27,043 votes for Trump. And Navajo County reported 23,383 votes for Biden and 27,657 votes for Trump.

In total, that's 90,722 votes for Biden and 65,940 votes for Trump – about 58% to 42%.

länk

Det här illustrerar problemet med den här typen av "hearing".
Folk får stå och dra fram vilka lögner de vill och presentera det som fakta utan att korsförhöras och utan att stå under ed.
2020-12-01, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
As for voter turnout, Apache County reported 67.09% turnout, per its website. Coconino County reported 80.62% turnout, per its website. And Navajo County reported 74.18% turnout, per its website.

Apache County reported 22,730 votes for Biden and 11,240 votes for Trump. Coconino County reported 44,609 votes for Biden and 27,043 votes for Trump. And Navajo County reported 23,383 votes for Biden and 27,657 votes for Trump.

In total, that's 90,722 votes for Biden and 65,940 votes for Trump – about 58% to 42%.

länk

Folk får stå och dra fram vilka lögner de vill och presentera det som fakta utan att korsförhöras och utan att stå under ed.

Som sagt jag tror han delade i Natives i undergrupper ( där vissa hade 99% deltagande - om det var ålder , kön eller viss stam ) och inte stammarna du nämner ovan.. Dock måste du medge att 80% valdeltagande bland natives är högre än tom svenska valet. I presidentval i US är det väl max 50 eller 60 procentigt deltagande.
2020-12-01, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Nejdå. Dom som skall certifiera elektorer, the legislature har suttit i public hearings hela dagen.
Det är några förvirrade secreterys of state och Guvernören som "certifierade" Arizona, vilket inte har någon juridisk hållbarhet överhuvudtaget inomm konstitutionen
Nej nu flummar du om något du inte har någpn aning om. Certifiering av elektorer gör Secretaty of State och Guvernören och det är det officiella resultatet. Elektorerna utnämns i samband med detta. State legislature har ingen som helst roll i detta.
2020-12-01, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Som sagt jag tror han delade i Natives i undergrupper ( där vissa hade 99% deltagande - om det var ålder , kön eller viss stam ) och inte stammarna du nämner ovan.. Dock måste du medge att 80% valdeltagande bland natives är högre än tom svenska valet. I presidentval i US är det väl max 50 eller 60 procentigt deltagande.

Det hade varit för svårt att påvisa fusk om det var 80 procent som röstade .Som sagt det var undergrupper ANNARS HADE MAN INTE KOMMIT PÅ FUSKET där 99 procent av vissa röstade
Senast redigerad av pollarn 2020-12-01 kl. 02:15.
2020-12-01, 02:10
Medlem
Citat:

Det är alltså 80% av registrerade väljare inte av alla röstberättigade.
Och det är inte högre än svenska valet, valdeltagandet i senaste riksdagsvalet var 87,18% i Sverige, och det är av samtliga röstberättigade.
Deras 80% av registrerade väljare hade varit det lägsta valdeltagandet på 50 år i Sverige.
2020-12-01, 02:12
Medlem
Citat:
Och det är inte högre än svenska valet, valdeltagandet i senaste riksdagsvalet var 87,18% i Sverige, och det är av samtliga röstberättigade.
Deras 80% av registrerade väljare hade varit det lägsta valdeltagandet på 50 år i Sverige.

Jo men han kollade på UNDERGRUPPER annars så hade svårt att påvisa fusk.Fattar inte varför Native skulle rösta i sån större omfattning än övriga US
2020-12-01, 02:18
Medlem
Citat:

"I presidentvalet 2016 lät nästan 100 miljoner röstberättigade amerikaner bli att rösta. De representerade ungefär 43 procent av väljarkåren." DVS 57 procent röstade.Varför skulle Natives i Arizona rösta 30 % mer än övriga US
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:

länk

Ok, jag försöker förstå. Här står ord mot ord. Du länkar till media, och jag är ganska fedup med all media med bias åt olika håll. Vad säger Arizonas statliga hemsida? Försöker leta mig fram där, men hittar inte.

Var det att 99% av de unga natives röstade? Nu vill jag reda ut detta en gång för alla. Snälla hjälp mig finna korrekt information i myndighetsstatistiken. Är usel på engelska. Hur ska jag klicka mig fram här?
https://azsos.gov/elections
Medlem
Citat:
Jo men han kollade på UNDERGRUPPER annars så hade svårt att påvisa fusk.Fattar inte varför Native skulle rösta i sån större omfattning än övriga US

Vet inte vart han fått sina siffror från så jag kan inte svara på det, men alla andra påståenden om att vissa distrikt och liknande haft extremt deltagande(till och med mer än antalet röstberättigade) har ju visat sig vara felaktiga så jag skulle inte satsa några pengar på att hans siffror över undergrupperna stämmer med verkligheten.
2020-12-01, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ok, jag försöker förstå. Här står ord mot ord. Du länkar till media, och jag är ganska fedup med all media med bias åt olika håll. Vad säger Arizonas statliga hemsida? Försöker leta mig fram där, men hittar inte.

Var det att 99% av de unga natives röstade? Nu vill jag reda ut detta en gång för alla. Snälla hjälp mig finna korrekt information i myndighetsstatistiken. Är usel på engelska. Hur ska jag klicka mig fram här?
https://azsos.gov/elections

Du kommer inte kunna hitta den typen av statistik på några offentliga sidor eftersom man inte för statistik över hur man röstar beroende på etnicitet.
Hur olika etniciteter röstar uppskattar man beroende på valdeltagande/röstutfall i vissa områden och opinionsundersökningar.
Det är ju inte så att man kryssar i etnicitet på väljaren när de avlägger sin röst.

EDIT.
I Länken jag länkade så länkar de till distriktens officiella hemsidor där dessa siffror presenterats.
Senast redigerad av Aramir2 2020-12-01 kl. 02:28.
2020-12-01, 02:21
Medlem
Citat:
Vet inte vart han fått sina siffror från så jag kan inte svara på det, men alla andra påståenden om att vissa distrikt och liknande haft extremt deltagande(till och med mer än antalet röstberättigade) har ju visat sig vara felaktiga så jag skulle inte satsa några pengar på att hans siffror över undergrupperna stämmer med verkligheten.

Han påstådd att hämtat siffrorna från Arizonas offentliga siffor !
2020-12-01, 02:22
Medlem
Citat:
Han påstådd att hämtat siffrorna från Arizonas offentliga siffor !

Vilket inte kan vara sant då de inte för statistik över etniciteten på väljarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in