2020-12-01, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 960
I tillegg legger den skylden for hele saken over på AE, og det syns jeg er usmakelig.

Det har du helt rett i. Dette er direkte usmakelig.
Men noen backer det ivrig opp og skriver stadig at det er "gode poeng".

For mange fremstår det mer som et forsøk på villedning og avsporing av saken.
Citera
2020-12-01, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det den teorien som har noe til felles med "gone-girl" dere tenker på? Jeg ser ikke på den teorien som villedning. I den teorien er ikke AE skyldig, det er en GM som er skyldig.
Jeg tenker at de fleste som diskuterer her ønsker at saken skal bli løst, og jeg mener at det er veldig bra å ha flere teorier.
I den teorien går hun vel med på å iscenesette sin egen forsvinning. Det er også til stadighet lagt frem hypoteser om at hun slet med alkohol mm og var utro, for å helliggjøre ekteskapskontrakten. Det er krøpet inn en langsom tilintetgjørelse av hennes gode personlighet og en snik- legitimering av drapet.
Citera
2020-12-01, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja men finns det någon som känner henne tillräckligt bra för att kunna skriva ett sms som hon så känner denne henne också tillräckligt bra för att känna till resten också..
ja åh därför ser jag det som en förutsättning att personen som skrev sms`et har fått sms från AEH tidigare, så den kan titta på dem och hennes telefon för att skriva korrekt...
Ja du har rett i at det vil kunne være mulig å skrive korrekt (å bruke samme ord og setningsoppbygning m.m som AE brukte å skrive), men jeg tenker allikevel at det er mulig å gjøre en avslørende tabbe som vil kunne føre til at politiet ikke tror at AE sendte sms-en. F.eks: Hvis en annen enn AE skrev den 9.10-sms-en til AEs datter og den personen ikke visste at AE hadde en avtale om å møte den datteren forholdsvis kort tid etter sms-en: Hvis politiet studerer eldre sms-er vil de kanskje se at AE brukte å avslutte sms-er i slike situasjoner med f.eks "Ha det bra, vi sees som avtalt på xxx kl. xx". Og hvis det ikke sto noe slikt i sms-en vil politiet da kunne synes at det er mistenkelig.

(En bruker i tråden skrev at AE hadde en avtale om å møte den datteren).
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-01 kl. 01:46.
Citera
2020-12-01, 01:40
Medlem
Ett spørsmål til gruppa:

Hvor har det vært skrevet at den ansatte som snakket med AE i 10 min er MB?
Har noen en link til denne infoen?
Citera
2020-12-01, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Ett spørsmål til gruppa:

Hvor har det vært skrevet at den ansatte som snakket med AE i 10 min er MB?
Har noen en link til denne infoen?
I en avisartikkel sto det at det var en kvinne som snakket med AE på telefonen.
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
" Klokka 08.45 ringte Anne-Elisabeth Hagen opp en av de ansatte i et av Tom Hagens selskaper. Den kvinnelige ansatte hadde forsøkt å ringe Anne-Elisabeth tidligere den morgenen med spørsmål om blant annet lønnskjøring og regnskap, ifølge Dagbladets opplysninger. " ( https://www.dagbladet.no/nyheter/samtalene-som-gir-politiet-hodepine/72602760 )

Det er godt mulig at jeg ikke har fått med meg AEH sine arbeidsfunksjoner, men jeg har ikke selv sett at det noen steder er skrevet om at hun arbeidet med lønn og regnskap i firmaet. I hvert fall ikke på det tidspunkt hun forsvant. Da var hun jo også " erstattet " med andre i styret, VE kom jo inn. Hvorfor ringer hun AEH ?
Men tanke på egen arbeidserfaring virker det merkelig at AEH fremdeles " jobber " med regnskap og lønnskjøringer når hun ikke er ansatt i firmaet.
Men, det er vel mye vi ikke vet.

" Klokka 09.14 ringer Anne-Elisabeth Hagen til ekteparets sønn. Samtalen varer bare i knappe to minutter.
Det er denne samtalen politiet, ved blant andre politiinspektør Tommy Brøske og påtaleansvarlig Haris Hrenovica, gjentatte ganger har kalt det «siste sikre livstegnet».

Samtalen med sønnen blir litt " merkelig ". Dette da valpen ble funnet lukket / stengt inne på et rom i Hagens hjem.
Dette under forutsetning av at det var sønnen som passet valpen.
Nå har ikke jeg lest alt, men offentlig er det vel ingen som vet om valpen ble passet av andre mens ekteparet var i teateret eller om den var hjemme alene.
Klarer man å knekke sannheten rundt disse to telefonsamtalene vil man kunne komme lenger.

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg kan bekrefte at det var MB som AE snakket med og at hun fortsatt var lønningsansvarlig dengang. Det var en konkret opplysning hun trengte, et kontonummer. Så det var ikke snakk om at hun ringte for å få råd 😂
Citera
2020-12-01, 01:45
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja du har rett i at det vil kunne være mulig å skrive korrekt (å bruke samme ord og setningsoppbygning m.m som AE brukte å skrive), men jeg tenker allikevel at det er mulig å gjøre en avslørende tabbe som vil kunne føre til at politiet ikke tror at AE sendte sms-en. F.eks: Hvis en annen enn AE skrev den 9.10-sms-en til AEs datter og den personen ikke visste at AE hadde en avtale om å møte den datteren forholdsvis kort tid etter sms-en: Hvis politiet studerer eldre sms-er vil de kanskje se at AE brukte å avslutte sms-er i slike situasjoner med f.eks "Ha det bra, vi sees som avtalt på xxx kl. xx". Og hvis det ikke sto noe slikt i sms-en vil politiet da kunne synes at det er mistenkelig.

ja åh därför lägger jag in möjligheten att det måste finnas någon som har möjlighet att veta mer en sms`ne på telefon visar och vet tillräckligt mycket för att veta om saker som en skulle skriva om...
jag har bara en kandidat, det finns en som har använt telefonen som AEH då hade...
Citera
2020-12-01, 01:48
Medlem
Citat:
ja åh därför lägger jag in möjligheten att det måste finnas någon som har möjlighet att veta mer en sms`ne på telefon visar och vet tillräckligt mycket för att veta om saker som en skulle skriva om...
jag har bara en kandidat, det finns en som har använt telefonen som AEH då hade...
Tenker du at det var TH som var i S4 og sendte den sms-en kl 9.10?
Citera
2020-12-01, 01:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
I den teorien går hun vel med på å iscenesette sin egen forsvinning. Det er også til stadighet lagt frem hypoteser om at hun slet med alkohol mm og var utro, for å helliggjøre ekteskapskontrakten. Det er krøpet inn en langsom tilintetgjørelse av hennes gode personlighet og en snik- legitimering av drapet.
Dette er rykter som har fremkommet i tråden lenge før ekteskapskontrakten ble kjent.
Prøv heller å finne ut hvor ryktene kommer fra
Citera
2020-12-01, 01:50
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Tenker du at det var TH som var i S4 og sendte den sms-en kl 9.10?

ser inte det som omöjligt..
Citera
2020-12-01, 01:57
Medlem
Citat:
ser inte det som omöjligt..
Jeg forstår. Flere kolleger bekreftet THs ankomst til Futurum. Hvis det skal ha vært TH som var i S4 og sendte 9.10-sms-en, må flere kolleger ha løyet. Jeg synes ikke at det høres sannsynlig ut.

Det er tidligere kjent at Tom Hagen kom til sitt kontor på Futurumbygget i Lørenskog like etter klokka 09 dagen kona hans forsvant. Dette er blant annet bekreftet av flere av forretningsmannens kolleger.
https://www.dagbladet.no/nyheter/planla-hyttetur-dagen-hun-forsvant/72470886
Citera
2020-12-01, 02:03
Medlem
Citat:
I en avisartikkel sto det at det var en kvinne som snakket med AE på telefonen.

Takk for svar.
Jeg ser ikke noen åpne artikler om at dette er MB da alle artikler omtaler det som en ansatt.
Citera
2020-12-01, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno

Ja det er grusomt. Det er som om noen synes det er mindre ulovlig og bortimot helt greit, å mishandle og undertrykke økonomisk i flere tiår, for til slutt å drepe og gjemme vekk levningene etter en kone som angivelig skal ha vært utro og eller rusmisbruker.

Om utroskapen og rusmisbruken er sant, eller ikke, har ingen betydning. Nei, det viktigste budskapet er at utro koner med rusproblemer er mindre verdt enn andre koner, og derfor risikerer både å bli undertrykket og å bli drept.

En grov nedgradering av menneskeverdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in