2020-12-01, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Sett gjennom hypotese:
Hvorfor var AEH på utkikk etter entreprenører / malere i månedsvis?

Svar:
"Fordi alarmsystemet i S4 forstatt skulle være deaktivert forsvinningsdagen."

Dette kan også være en av forklaringene rundt AEH's bestilling av elektriker - som de hadde avtalt skulle ringe henne på forsvinningsdagen

19) TV - 25.05.2020
"Bevegelsessensorer i Slor*aveien 4 skulle ta bilder dersom alarmen i huset ble utløst. Alarmen hadde imidlertid ikke vært aktivert på nesten et år da Anne-Eli*sabeth Hagen forsvant"
Tidligere har*VG*skrevet at Anne-Elis*abeth Hagen ble tilbudt et nytt og moderne alarmsystem kvelden før hun forsvant"

Tyder på at AEH meldte seg inn i Facebook- gruppe angående bolig på Gjøvik uten at TH viste om det.

Sett i sammenheng med AEH's kommunikasjon av ekteskapsproblemer kort tid før forsvinningsdagen
=
AEH ble lurt av en GM til å være med på et plott mot TH
Trusselbrev kan tyde på 1 stk GM. Tyder ikke på at AEH hadde noe med trusselbrev å gjøre - trusler mot sin egen familie
=
GM lurte både TH og AEH
Eller: Passer bra for GM med ørti håndtverkere.
En liten lomme i denne tiden: murblokkene på veien bak huset ble fjernet noen dager før drapet, og nytt alarmsystem skulle ev installeres noen dager senere.
Edit: det gir et nå eller aldri-scenario.
Senast redigerad av Ittno 2020-12-01 kl. 00:52.
Citera
2020-12-01, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 960
Må virkelig si denne tråden har forfalt.

Syns det er interessant med forskjellige teorier, og at folk har ulikt syn på ting.

Det jeg finner like provoserende/frastøtende, hver gang jeg er innom
er å lese den søkte teorien om at AE er skyldig og TH er offeret.

Om og om igjen..

Syns vi kan klare oss fint uten slikt lavmål.
Intensjonen er villedning. Min mening.
Citera
2020-12-01, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Jeg tror han mener alibiet er overspillet. Når noe er for godt til å være sant osv opp mot funn som tilsier alt annet enn at th er uskyldig.
Jeg forstår. Politiet har sikkert gransket innholdet i sms sendt fra AEs mobil og innholdet i samtaler fra AEs mobil den morgenen og sammenlignet dette med innholdet i tidligere sms-er og samtaler fra AEs mobil.
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-01 kl. 00:55.
Citera
2020-12-01, 01:02
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg forstår. Politiet har sikkert gransket innholdet i sms sendt fra AEs mobil og innholdet i samtaler fra AEs mobil den morgenen og sammenlignet dette med innholdet i tidligere sms-er og samtaler fra AEs mobil.

Ja och med en smartphone finns det inga problem, det finns kanske flera ganska lika meddelanden i den, hur många textmeddelanden kan man lagra i ett sådant, 2000?
någon som känner AEH väl kan skicka ett sms som har kopierats från de äldre hon har skickat...
Citera
2020-12-01, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 960
Må virkelig si denne tråden har forfalt.

Syns det er interessant med forskjellige teorier, og at folk har ulikt syn på ting.

Det jeg finner like provoserende/frastøtende, hver gang jeg er innom
er å lese den søkte teorien om at AE er skyldig og TH er offeret.

Om og om igjen..

Syns vi kan klare oss fint uten slikt lavmål.

Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Intensjonen er villedning. Min mening.
Er det den teorien som har noe til felles med "gone-girl" dere tenker på? Jeg ser ikke på den teorien som villedning. I den teorien er ikke AE skyldig, det er en GM som er skyldig.
Jeg tenker at de fleste som diskuterer her ønsker at saken skal bli løst, og jeg mener at det er veldig bra å ha flere teorier.
Citera
2020-12-01, 01:04
Medlem
Citat:
HHB2's klageskriv - Oktober 2019:

"Kunne politiet være så på viddene etter flere måneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenørene og de min mor hadde vært i kontakt med?"
"At mamma i månedsvis hadde vært på utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset"

Hvis datter skrev i klageskriv til riksadvokaten at AEH hadde vært på utkikk etter entreprenører i månedsvis = HHB2 ville neppe lyve om dette til riksadvokaten.

=

Dette er nok sant
Hvilket motiv skulle hadde entreprenørene hatt?
Hadde en arbeider hatt tilgang til huset, hadde han tatt kopi av nøkkel i garasjen og lagt tilbake originalen på samme sted.
Citera
2020-12-01, 01:07
Medlem
Spennende å se om følgende nyhetssak i fra 22.11 i år kan bidra til en oppklaring. Kanskje ble den «geniale» kryptoplanen til disse «kidnapperne» deres egen vei bak lås og slå.

Kryptoanalyseselskapet CipherTrace kunngjorde fredag ​​at det hadde arkivert to patenter for teknologi som er i stand til å spore transaksjoner for personvernmynt Monero (XMR).

I en fredagsblogg fra CipherTrace opplyser firmaet at patentene vil inkludere rettsmedisinske verktøy for å utforske Monero-transaksjonsflyt for å bistå i økonomiske undersøkelser, statistiske og sannsynlige metoder for å score transaksjoner og gruppere sannsynlige lommebokseiere, samt visualiseringsverktøy og måter å spore stjålet eller ulovlig brukt XMR.

Klarer de å knekke dette kryptorigget så vil jeg tro at «the game is up» for TH, VE og RU.
Citera
2020-12-01, 01:14
Medlem
Citat:
Er det den teorien som har noe til felles med "gone-girl" dere tenker på? Jeg ser ikke på den teorien som villedning. I den teorien er ikke AE skyldig, det er en GM som er skyldig.
Jeg tenker at de fleste som diskuterer her ønsker at saken skal bli løst, og jeg mener at det er veldig bra å ha flere teorier.
Jeg ser på den teorien som villedning.
1: Karakterdrap av AE.
2: Hun var altfor glad i barn og barnebarn til å gjøre noe sånt.
3: Teorien avfeier at ondskap finnes.
4: Hun ville ut av ekteskapet og få sitt eget hjem.
5: Så mange grunner at denne teorien er så borte i natta at det kunne blitt en bok.
Citera
2020-12-01, 01:16
Medlem
Citat:
Hvordan passer disse brikkene med din hyootese?

- Bil kl 07.56 - 08.56
- TH sto opp ca 08.15
- AEH sto opp kl 07

- AEH avlyste hytteturen i SMS til datter, "fortalte at hun kunne sitte barnevakt"
- TH forklarte i avhør at de skulle på hyttetur = ble mistenkeliggjort

-AEH kommuniserte ekteskapsproblemer med ulike personer:
"seks dager før forsvinningen"
"i forkant av at hun forsvant"
"kort tid før forsvinningen"
Bilen 7.56 kom neppe for tidlig. Tidspunktet var lenge før telefon med mb og det fremstår viktig for th å forklare at han sov da. Han visste trolig om bilen. Vi kan bare spekulere i bilens formål. Sette av en hjelpemann, avhente aeh, villede som på futurum, feilkjøring etc. AEH var oppe. Det samme med tassen som må ha bjeffet. Formålet til Bil 2, som kom 8.56, samtidig som samtale med lønn avsluttes. Ble den avsluttet fordi tassen bjeffet pga bilen, th som avsluttet med mb eller levering av Ny hjelpemann for å overta pga alibivindu, hente den første, eller gm som overtar etter th drar. Detc faktiske forhold er at aeh og tassen umulig kan ha oversett begge bilankomstene. Dette henger ikke på greip. Ingen spor av fremmede menn utenom 9 sprox. Aeh kan ha vært klar til avhenting tidligere enn det politiet tror. Telefonbevegelsen kan være manipulering. Hvis ikke er trolig gm en nærstående aeh og tassen ikke reagerte på.
Citera
2020-12-01, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja och med en smartphone finns det inga problem, det finns kanske flera ganska lika meddelanden i den, hur många textmeddelanden kan man lagra i ett sådant, 2000?
någon som känner AEH väl kan skicka ett sms som har kopierats från de äldre hon har skickat...
Du har rett i at noen som kjenner AE godt eventuelt kan ha greid å skrive en sms på en slik måte at det ser ut som at AE har skrevet den. Hvis noen andre enn AE sendte den 9.10-sms-en: Kanskje deler av teksten i en gammel sms kan ha blitt kopiert slik som du skrev, men i tillegg måtte det skrives relevante ting som gjaldt for den dagen (i sms-en nevnte AE bl.a. teaterturen kvelden før og at det var kjekt å møte en person, og hun tilbydde seg å være barnevakt og hun fortalte om at hytteturen var utsatt pga et møte). Hvis noen andre skrev sms-en: Jeg tenker at det er lett å gjøre en eller flere avslørende feil.
Citera
2020-12-01, 01:17
Medlem
Citat:

Ja.

Syns jeg leser "gone-girl" hver gang jeg er innom.
Noen som virkelig har hengt seg opp i en film.

Er åpen for teorier, men denne teorien er såpass søkt at det blir for dumt.
I tillegg legger den skylden for hele saken over på AE, og det syns jeg er usmakelig.
Citera
2020-12-01, 01:25
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Du har rett i at noen som kjenner AE godt eventuelt kan ha greid å skrive en sms på en slik måte at det ser ut som at AE har skrevet den. Hvis noen andre enn AE sendte den 9.10-sms-en: Kanskje deler av teksten i en gammel sms kan ha blitt kopiert slik som du skrev, men i tillegg måtte det skrives relevante ting som gjaldt for den dagen (i sms-en nevnte AE bl.a. teaterturen kvelden før og at det var kjekt å møte en person, og hun tilbydde seg å være barnevakt og hun fortalte om at hytteturen var utsatt pga et møte). Hvis noen andre skrev sms-en: Jeg tenker at det er lett å gjøre en eller flere avslørende feil.

ja men finns det någon som känner henne tillräckligt bra för att kunna skriva ett sms som hon så känner denne henne också tillräckligt bra för att känna till resten också..
ja åh därför ser jag det som en förutsättning att personen som skrev sms`et har fått sms från AEH tidigare, så den kan titta på dem och hennes telefon för att skriva korrekt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in