2020-12-01, 01:26
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Ingen aning vad han är ute efter. Mest bara titta vad många som röstade nu jämfört med 1998!!
Måste vara fusk!

Antal röstande ökade till 1,55miljoner från 1998 till 2000. ökning med nästan 50% fast bara en ökning med 2,5% i befolkning. Var det fusk då med?
Sen minskade deltagandet till 2002 trots ökad befolkning, betyder det ännu mer fusk fast åt andra hållet?

Det var ej tolkningen jag frågade efter utan vad han lade fram, om du inte kan återge det behöver du ej svara på mitt inlägg.
2020-12-01, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det var ej tolkningen jag frågade efter utan vad han lade fram, om du inte kan återge det behöver du ej svara på mitt inlägg.

Det han lade fram var enbart statistik som han påstod var avvikande och därmed indikation på fusk.
Det fanns inget mer bakom det. Han valde ut vissa siffror som han tyckte visade på mest avvikande siffror och presenterade dessa som något onaturligt och indikation på fusk.
2020-12-01, 01:32
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Försöker hänga med på Bobby Pitons förklaringar under hearingen idag. Han lyfter att befolkningen har ökat med 40% i Arizona från år 2000 till idag. Samtidigt som antalet röstande har ökat till det tredubbla. År 1998 röstade 1,1 miljoner, i senaste valet 3,2 miljoner.

Vad, förutom jämförelsen befolkning och antal röstande i Arizona visar på märkliga anomalier i hans beräkningar? Menar han att mängder med extraröster har lagts in under kategorin unga som inte stämmer med befolkningsunderlaget?

Tacksam om någon vill förklara för en dummie.
https://www.youtube.com/watch?v=VDf1j4IQz28

Kan detta vara till någon hjälp?

Antal innevånare
1998: 4,6 miljoner, 2000: 4,8 miljoner, 2020: 7,3 miljoner

Registrerade väljare
1998: 2,264,301, 2000: 2.173.122, 2020: 4.281.152

Antal röster
1998: 1.037.550 2000: 1.559.520, 2020: 3.377.222
2020-12-01, 01:35
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Två anmärkningsvärda uppgifter från hearingen idag förutom Dr Shiva var:

Han första killen som vittnade säger att han svär att det förekom trafik med servarna i Frankfurt och han såg det live samt att trafiken dit ökade med ca tredjedel under valnatten.

Bobby (?) finanskillen som tittade på olika undergrupper kom ju framtill att i Nativegruppen i Arizona (vet inte dock om hela gruppen i alla åldrar ) hade 99% av gruppen hade anmält sig för röstning OCH ALLA 99% RÖSTADE dvs 100procentigt valdeltagande.

Stort tack för detta klargörande, 99% som röstade i nativegruppen är onekligen en hög siffra. https://www.youtube.com/watch?v=VDf1j4IQz28

Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det han lade fram var enbart statistik som han påstod var avvikande och därmed indikation på fusk.
Det fanns inget mer bakom det. Han valde ut vissa siffror som han tyckte visade på mest avvikande siffror och presenterade dessa som något onaturligt och indikation på fusk.

Det är fortfarande inget svar på min fråga, jag ser att du om och om igen upprepar dina åsikter, men det är av noll intresse för mig.
2020-12-01, 01:40
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Två anmärkningsvärda uppgifter från hearingen idag förutom Dr Shiva var:

Han första killen som vittnade säger att han svär att det förekom trafik med servarna i Frankfurt och han såg det live samt att trafiken dit ökade med ca tredjedel under valnatten.

Bobby (?) finanskillen som tittade på olika undergrupper kom ju framtill att i Nativegruppen i Arizona (vet inte dock om hela gruppen i alla åldrar ) hade 99% av gruppen hade anmält sig för röstning OCH ALLA 99% RÖSTADE dvs 100procentigt valdeltagande.

Jag tyckte framför allt att överstens kommentar om att hundratals IC-team har samarbetat med att samla information om valfusk var mest intressant. Hur någon seriös som efter sett det kan ifrågasätta valfusk övergår mitt förstånd.

https://www.dni.gov/index.php/what-we-do/members-of-the-ic
2020-12-01, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Hörde nått om att resultatet i Arizona certifieras. Korruption och fusk antar jag? I de delstater där Trump vunnit, inte ett knyst om valfusk.
Nejdå. Dom som skall certifiera elektorer, the legislature har suttit i public hearings hela dagen.
Det är några förvirrade secreterys of state och Guvernören som "certifierade" Arizona, vilket inte har någon juridisk hållbarhet överhuvudtaget inomm konstitutionen
2020-12-01, 01:44
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Detta är oroande!

En av Powells expertvittnen, Dr Navid Keshavarz-Nia, har lämnat en skriftlig edlig försäkran om att:

Och fann detta:

15 H i den extremt kompetenta expertens försäkran:
https://www.scribd.com/document/486105599/Affidavit-of-Dr-Navid-Keshavarz-Nia-Phd

Någon som kan hitta ett Edison County i Michigan?

Troligen handlar det bara om skämt, eller lurendrejeri. Något Edison county i Michigan finns inte, och i länken nämns inte ett sådant county, vad jag kan se.
2020-12-01, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag tyckte framför allt att överstens kommentar om att hundratals IC-team har samarbetat med att samla information om valfusk var mest intressant. Hur någon seriös som efter sett det kan ifrågasätta valfusk övergår mitt förstånd.

Ja framförallt det kommer att dela US i decennier om man inte går och undersöker det hela djupt.

PS Jag har läst på flera ställen att den påstådda vattenläckan i Atlanta visade sig att det inte var en vattenläcka ( utan förevändning att köra ut alla under valnatten )
2020-12-01, 01:45
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Wisconsin är också certifierat och klart idag.

Trumpen har 5 dagar på sig att ifrågasätta. Sen är det kört.

Presidenten för nästkommande mandatperiod svärs in först 2021-01-20. Han har tid på sig, oavsett vad han väljer att göra. Han har dessutom stöd av 70-80 miljoner amerikaner och i och med det stöd av många milisgrupper, utöver militären.

Många grupper inser att Biden/Harris är vinnare genom valfusk och att USA kommer gå under om makten överlämnas till dessa, speciellt om inte Republikanerna skulle lyckas behålla Senaten.

Det bästa, enligt mig, är att terrorstämpla Demokraterna. Många av dem är medlemmar i andra terrororganisationer (Antifa, BLM, XR m.m.) och bistår andra terrorister, exempelvis har Harris bidragit ekonomiskt för att betala borgen för Antifa-medlemmar.

Demokraterna är även den terrorgruppen som har i särklass störst möjlighet att påverka och förstöra USA. Jag hoppas att detta hot tas på allvar av människor runt Trump, speciellt ledande republikaner och militären.
2020-12-01, 01:49
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Kan detta vara till någon hjälp?

Antal innevånare
1998: 4,6 miljoner, 2000: 4,8 miljoner, 2020: 7,3 miljoner

Registrerade väljare
1998: 2,264,301, 2000: 2.173.122, 2020: 4.281.152

Antal röster
1998: 1.037.550 2000: 1.559.520, 2020: 3.377.222

Tack. Förstår denne Bobby Pitons presentation av befolkningsmängd kontra röstdeltagande. Har också fått ett bra svar från en annan användare att nativeröster var 99%.

Vad jag förstår är det Pitons två huvudsakliga anomalier när han undersökt materialet. Den förstnämnda kan jag ej överblicka, den andra däremot, 99% röstdeltagande verkar underlig.

Edit: Länk till hearingen https://www.youtube.com/watch?v=VDf1j4IQz28
2020-12-01, 01:54
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Har du namn på översten så jag kan leta på Youtube? Orkar inte kolla hela hearingen.
2020-12-01, 01:56
Medlem
Citat:
Har du namn på översten så jag kan leta på Youtube? Orkar inte kolla hela hearingen.

Det är han första som intervjuas så du behöver inte lyssna på resten !

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in