2020-11-30, 17:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Vill man inte få infon vinklad, uppblåst och skedmatad via fria tider så kan man finna vad de talar om här: https://www.gymnastik.se/Nyheter/Nyheter/2020/svenskgymnastikarbetarforokadinkludering2/

Det gäller alltså gymnastik och grenarna Truppgymnastik, Trampolin och DMT, Tumbling, kvinnlig-/manlig artistisk gymnastik, Rytmisk gymnastik, Hopprep, Aerobic Gymnastics, Parkour och tripping, om jag har förstått det rätt.

Jag säger meh, låt folk tävla mot vilka de vill. Vem fan bryr sig? Gäller det däremot sporter som MMA så tycker jag man borde införa en tredje, öppen gren. Där kan medfödda skillnader få större konsekvenser.

det är väll "stilpåängssporter", det borde fungera. iför kan ju vissa triks utifrån svårighetsgrad göra det lite orättvist, men "stilpåängssporter" är ju lite orättvisa per definition.

southpark tar som vanligt insiktsfullt temperaturen på problematiken
https://youtu.be/URz-RYEOaig
Citera
2020-11-30, 17:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det är väll "stilpåängssporter", det borde fungera. iför kan ju vissa triks utifrån svårighetsgrad göra det lite orättvist, men "stilpåängssporter" är ju lite orättvisa per definition.

southpark tar som vanligt insiktsfullt temperaturen på problematiken

Sant. Jag tror inte det gör så mycket i dessa grenar men visst behöver man bena ut vad som ska gälla i framtiden. Jag tror nog mer på tredje, öppna grenar (i vissa sporter åtminstone) där vem som helst kan delta mot vem de vill. Det får nog variera från sport till sport och avgöras av de som är delaktiga i det.

Japp! South Park brukar få till det. Även här
Citera
2020-11-30, 18:05
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö

Ligger en viss sanning i det, som jag tidigare nämnt så var det en brittisk rappare som tyckte det hela gått överstyr och just därför själv identifierade sig som kvinna och slog vartenda rekord som fanns i styrkelyft.

Citat:
Sant. Jag tror inte det gör så mycket i dessa grenar men visst behöver man bena ut vad som ska gälla i framtiden. Jag tror nog mer på tredje, öppna grenar (i vissa sporter åtminstone) där vem som helst kan delta mot vem de vill. Det får nog variera från sport till sport och avgöras av de som är delaktiga i det.

Denna tråd går djupare in på ämnet:

(FB) Sport där kvinnor har chans att vinna mot män?
Citera
2020-11-30, 18:28
Medlem
Men det är väl diskriminering att dela upp verksamheter och arbeten i manligt och kvinnligt? Så varför ska idrotten vara undantagen? Självklart ska alla tävla mot alla, oavsett kön! Annars är det könsdiskriminering!
Och dessutom tycker jag det är diskriminering att inte blinda kan få körkort! Mer jämlikhet i trafiken!
(Obs, ironi)
Citera
2020-11-30, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
https://www.friatider.se/transpersoner-ska-fa-valja-tavlingsklass-oavsett-kon

Så vad tycker ni?
Nu har fuskande idrottsmän fått precis som dom vill ha det som. Konkurrera och vinn priser mot de som är fysiskt svagare. Nu jävlar ska männen visa vart kvinnan ska stå - Andra plats!

Jag ser bara framför mig en anabolapumpad Boris från Ryssland, dricker vodka och röker cigarr, biceps större än ett bildäck. Ska tävla mot lilla blonda Pia som är exakt lika gammal. Skillnaden är att Boris är registrerad som bög för tillfälligt.

Hahaha hardcore Boris
Citera
2020-11-30, 21:40
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Är det inte någon här som kan försöka gå med något kvinnligt knattelag och hävda sig är bög? Bara för att spela mot kvinnor? Man får säkert dusha med dom också.

Vilket lagförslag hos idrottsföreningen!

Jämlikhet = Ligga med alla lika mycket
Citera
2020-11-30, 21:56
Medlem
papercut-ninjas avatar
Tror inte 12-åringar inom gymnastiksport har någon avgörande fördel gentemot jämnåriga utifrån vilket kön de tillhör så jag ser inte varför något kön skulle slå ut det andra...
Citera
2020-11-30, 22:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Är det inte någon här som kan försöka gå med något kvinnligt knattelag och hävda sig är bög? Bara för att spela mot kvinnor? Man får säkert dusha med dom också.

Vilket lagförslag hos idrottsföreningen!

Jämlikhet = Ligga med alla lika mycket

Har du läst din egen artikel? Handlar inte om homosexualitet... vill du vara fyndig så är det ett hett tips att vara just fyndig lär av south park-klippet. De fick till det utan att vara totalt efterblivna.
Senast redigerad av enhalvboj 2020-11-30 kl. 22:11.
Citera
2020-11-30, 22:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Har du läst din egen artikel? Handlar inte om homosexualitet... vill du vara fyndig så är det ett hett tips att vara just fyndig lär av south park-klippet. De fick till det utan att verka totalt efterblivna.

Artikeln handlar om flator, dvs transor eller transsexuella personer. Queers och liknande fjolls som tyckes vara. Attention whores med andra ord.
Citera
2020-11-30, 22:15
Medlem
Älskar transor i den benämningen att de verkligen slår den moderna feminismen på käften
Klockrent att de får vara med i kvinnlig idrott, få byta om med andra kvinnor osv.
Kön är ju bara en ''social konstruktion''.
Fattar inte att så många hatar transor när de är våra vita riddare emot feministerna som inte kan göra ett skit emot dom
Citera
2020-12-01, 00:38
Medlem
Jenny9s avatar
Det allra roligaste är ju att detta inte verkar vara en jättestor fråga bland faktiska feminister.

Som vanligt verkar det mer vara "antifeministernas" sedvanliga hysteriska fäktande mot fienden - the one and only "feministen".

Det enda som kommer hända om det här fenomenet blir utbrett inom damidrotten är att riktiga flickor/kvinnor lägger ner. Vilket borde glädja "antifeministerna" som då slipper råka se kvinnliga elitidrottare. Skönt, ett ämne mindre att gnälla om för "antifeministerna" alltså. De kan då återgå till att gnälla om "kvinnans parasiterande natur" och "alla kvinnor är horor" osv.
Citera
2020-12-01, 14:48
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det allra roligaste är ju att detta inte verkar vara en jättestor fråga bland faktiska feminister.

Som vanligt verkar det mer vara "antifeministernas" sedvanliga hysteriska fäktande mot fienden - the one and only "feministen".

Det enda som kommer hända om det här fenomenet blir utbrett inom damidrotten är att riktiga flickor/kvinnor lägger ner. Vilket borde glädja "antifeministerna" som då slipper råka se kvinnliga elitidrottare. Skönt, ett ämne mindre att gnälla om för "antifeministerna" alltså. De kan då återgå till att gnälla om "kvinnans parasiterande natur" och "alla kvinnor är horor" osv.

Och din lilla hjärncell misstolkar världen grovt i vanlig ordning. Skönt att se att allting är sig likt på feminismforumet.

Det finns inga antifeminister som har något emot kvinnliga idrottare. Vill man inte se damidrott behöver man inte göra det. Däremot har de flesta vettiga människor problem med att damidrotten ibland anser sig ha rätt att ta del av herridrottens resurser. Kul att du nämner just kvinnans parasiterande natur för i just idrottssammanhang verkar den bli extra tydlig. Det svenska damlandslaget i fotboll är ett lysande exempel.

Men din begränsade hjärncell tolkar förstås motstånd mot detta som ett motstånd mot damidrott per se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in