2020-12-01, 00:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallinThrowAway
Pappan är från Ungern. Modern är svensk och född i Järfälla 1950.

Ja, det var det jag tyckte hade kommit fram i tråden. Så pojken blev inte instängd pga ungersk tradition.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Wow! Det här är nog värre än Fritzl. Hon hade iaf sällskap. Han har varit ensam med det här mardrömspsykot i 30 år. Han måste givetvis vara efterbliven och ha en diagnos. Till den grad att folket på F-kassan inte behöver ha möten med honom.

Knappast värre än Fritzl.
Hon blev våldtagen utav sin egna fader.
Samt tvingades skaffa barn med den man hon hatar djupare än vad går beskriva.
{Sin far}
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Hon kan ju vara svensk eller finsk rom.
En del av dom brukar väl ha vanlig svenska efternamn men dom gifter sig oftast inom kulturen så en ungersk rom dög nog. .
https://www.helsinki.fi/sv/aktuellt/sprak-kultur/romerna-i-finland-och-sverige-har-gemensam-historia

Varför skulle hon vara rom..?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Det här FUP ser man ju fram emot.

Problemet är SEKRITESS, sånt älskar myndigheter när fall som dessa uppdagas!. Men visst skulle det vara intressant om det var möjligt att läsa... Tänk vad alla tokstollar kommer skylla på varandra..En hönsgårdsutredning med massor av gapiga kärringar och några vänstergubbar från socialtjänsten som bara vill hem o röka hasch & lyssna på Kim Larsen så fort klockan blir 17.00.

Tjänstemannaansvar skulle även denna gången vara bra om det fanns..

Anledningen att kärringen lyckades med detta kan vara att hon druckit bag in box rödvin med någon trasig individ inne på socialkontoret under många år.

Blir som vanligt, några vilssna kärringar på närliggande socialkontor. Som sätter påsig offerkoftan och försvinner i väg in i sjukskrivning orsaken= utbrändhet!.
Senast redigerad av Solstaden 2020-12-01 kl. 00:21.
Citera
Medlem
HazzeHandgranats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkfetisch
På bilderna av dörren och fönstret att döma är det 100% i mitt bostadsområde i Handen, Haninge.

Skarp iakttagelseförmåga!
Full koll på dörrar å fönster.

Om du knallar bort till början
av gatan - asså vid infarten från
Nynäsvägen - så kan du kolla om
det står Sleipnervägen på skylten.
Om så är fallet så är det med
100% säkerhet att det är där du
bor, dvs i ditt område.
Citera
2020-12-01, 00:09
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är alltid ett gäng "intelligenta" som skriver att det rör sig om romer, så fort inblandad person har ett svenskt namn. Denna kvinna är inte rom. Vad hennes f d fästman anbelangar, vet jag dock inte. Efternamnet är mig veterligen inget "typiskt" romskt.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2020-12-01 kl. 00:16.
Citera
2020-12-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billygibbons
Känner till ett fall där en nära släkting till mig var på ett ärende där en äldre kvinna hade legat och ruttnat i sin lägenhet het i över 3 månader under sommarmånaderna. Det stank ända ut på gatan men ingen hade kontaktat myndigheterna utan levde på som vanligt. Det låter helt otroligt och svårt att föreställa sig
Kom att tänka på det här sorgliga fallet med en kvinna som låg död i en lägenhet i London i över två år: https://en.wikipedia.org/wiki/Joyce_Vincent

Nu är 28 år bra mycket längre tid, speciellt när personen i fråga faktiskt lever, men jag tror att det ska jävligt mycket till innan gemene man börjar ana oråd. För egen del har jag grannar jag aldrig stött på i trapphuset eller ens sett. Om det nu mot all förmodan inte luktat i trapphuset så har det kanske inte funnits andra anledningar till misstänksamhet hos grannarna.

Sedan tror jag de som inte gjort det än bör läsa Expressens artikel, gärna mellan raderna.
Det framgår av släktingen att hon länge misstänkt att mamman brutit ned sonen psykiskt och att hon lyckats manipulera samhället i alla år. Mannen kunde "bara med stor ansträngning stå på benen", vilket talar emot att han skulle vara invalidiserad som vissa haft teorier om. Dessutom, hur lätt är det att prata om man inte har några tänder kvar? En grotesk detalj som många verkar ha missat.

Föreställ er hur många som mår psykiskt dåligt av att ha behövt "isolera" sig här i Sverige under pandemin, trots att samhället är öppet, vi kan gå och handla, hålla kontakt med anhöriga via sms, telefon- och videosamtal och i många fall fortfarande träffas. Finns många fullt fungerande vuxna som blivit deprimerade av att periodvis leva så mars-december. Tänk då att från 12 års ålder och 28 år framåt, utan att ha haft kontakt med andra människor, leva totalt isolerad från omvärlden med en mamma som beter sig såhär:
Citat:
Enligt släktingen ska mamman ha intalat sonen sedan barndomen att samhället, och alla människor i omgivningen, var ute efter dem och att det bara var hon som kunde skydda dem.

Det där skulle bryta ner vilken människa som helst, även en som är frisk i grund och botten. Morsan är givetvis psykiskt sjuk, men hon har trots allt varit skicklig nog att hålla detta hemligt i nästan 30 år, med allt vad det innebär med BRF, myndigheter o.s.v. Tror knappast hon är dement.

Länge sedan något berörde mig så illa som den här nyheten. Fyfan
Citera
2020-12-01, 00:10
Medlem
TV3 Dokumentär om detta innan 2021 är slut. Drönarna är nog redan uppe och fotar områdesbilder.
Citera
2020-12-01, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
För att hon skaffade barn med en annan rom.
Men det är min overifierade hypotes.
Citera
2020-12-01, 00:11
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Kom att tänka på det här sorgliga fallet med en kvinna som låg död i en lägenhet i London i över två år: https://en.wikipedia.org/wiki/Joyce_Vincent
Det finns flera fall även i Sverige, där personer legat hemma i flera år utan att någon saknat dem.
Citera
2020-12-01, 00:12
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
instängd 28 år med en galen häxa till morsa. Stackars sate
Tänk att gå in i en lägenhet, och inte gå ut ur den på 28 år....
Har han fått se på tv/haft dator/mobil? Om inte...Tja.. Det man inte vet har man inte ont av.

Kan man rikta kritik mot mannen ifråga? Någon gång borde väl självbevarelsedriften kickat in? När han var 20 bast borde han väl kunnat övermanna en 50-årig kärring och tagit sig ut från lägenheten. Har man levt normalt i 14 år med skolgång och allt, då går det inte att helt förstöra en person på några få år. Han skulle ha rymt när han fortfarande var ung.

Nu är hans liv förstört naturligtvis. Jävligt tragiskt.
Citera
2020-12-01, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja nästan hemskt att hon som skriver tror det var lögn, mamman hade förlorat ett barn, gubben/maken dog och mamman hamnade i nåt förvirrat trauma-tillstånd, där sonen samtidigt blev kvävd på sin livskraft, hemskt att inte de andra barnen i familjen har reagerat på att deras brorsa satt i frivillig/ofrivillig fångenskap, liksom.
Hemskt och tragiskt, 40 åringen befinner sig väl på samma mognads och sociala nivå som då han fick skiljas från omvärlden.Knappast de hade tillgång till nån dator, men tv lär de haft.
Vilket begränsat liv, för både mamman och pojken. Hur kan inte deras släktingar inte ha förstått?
Och nu ligger han på sjukhus, och coronaviruset utgör den största och verkliga faran för honom.

Var livet begränsat för modern eller rörde hon sig relativt fritt? Hon var ca 40 år när sonen isolerades. Har djäkligt svårt att tro att hon själv suttit inomhus såsom sonen fått göra. Vad har hon då gjort för att försäkra sig om att han inte tar sig ut? Hot och skrämseltaktik? Inlåst?
Har hon aldrig tagit med sig ngn hem under dessa år? Frågorna växer i denna overkliga historia...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in