2020-11-30, 23:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Ja för han lär ju googla sitt namn.

Allvarligt talat, det här är sensationellt. Finns ingen anledning till att maska namnet, det inte gått att stoppa. Finns ingen människa i världen som suttit instängd så här länge och sen lyckats hålla sig anonym.

Det enda som gäller nu är namnbyte, om han ens överlever att komma ut i världen.

Precis. Lite förvånad t o m att CNN och RT m.fl inte publicerat ngt om det än.
Citera
2020-11-30, 23:31
Medlem
NamnlosBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Var tog fadern i vägen? Bedrövligt föräldraskap om han fortfarande är vid livet.

Dog 1992
Citera
2020-11-30, 23:32
Medlem
FannyFruxos avatar
Det vi "normala" människor inte gärna inser, är att det faktiskt existerar fall likt dessa, hela tiden. Det är relativt vanligt bland psykiskt funktionsnedsatta mödrar att de har sin, sedan länge, vuxna son hos sig. Sonen vet inte om någonting annat och skyr "hemsamariter". Ingenting får komma mellan honom och mor.
Citera
2020-11-30, 23:33
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
På pappret är det ju inte förbjudet att bo hos mamma, gå till doktorn om man har en funktionsnedsättning och sedan få sjukersättning. Mamman betalade kanske räkningarna i tid också. Inga brott begånget på så sätt. Varför skulle myndighetetna knacka på ?

Det avgörande här och i många andra fall är att få rätt stöd i barndomen. I skolan, hemmet, vården, habilitering. Att skolan, kommunen och hemmet/familjen samarbetar. Att förtroendet finns. Men det är inte alla människor som vill ha extern kontakt och hjälp. När barndomen övergår till vuxenlivet finns absolut inga som övervakar en på det viset. Om det inte är nån släkting kanske.

Intressant fall.
När spårade det ur helt och allt bara fallerade ?

Enligt släktingen som nu larmade hade hon ju gjort även försökt att få myndigheter att ta sig an dessa båda för länge sedan .
Citera
2020-11-30, 23:35
Medlem
Troians avatar
Hittat vad jag förstår är syster till BO. Verkar inte vara något som sticker ut med henne.
Citera
2020-11-30, 23:35
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Det hänger romska kläder, spetskjol eller klänning i fönstret som insynsskydd, så det kan man nog gissa.

Faderns namn, B*r*ny*i, förekommer bland romer i Ungern.

Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Enligt släktingen som nu larmade hade hon ju gjort även försökt att få myndigheter att ta sig an dessa båda för länge sedan .

En eventuell romsk härkomst kan förklara en eventuell ovilja att rota i det från berörda myndigheters sida.
Citera
2020-11-30, 23:36
Medlem
Varifrån kommer egentligen uppgiften om att mamman befann sig på sjukhus?
På Aftonbladet står bara "Historien uppdagades efter att en släkting larmat polisen då mamman inte var hemma"

Och på Expressens bild ser man henne bli gripen av polis utanför bostaden.

Är det där med sjukhus bara en trådsanning?
Citera
2020-11-30, 23:37
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Är man knäpp om man funderar på om de har gökat? Jag kan inte släppa den tanken. Hoppas hon har skonat honom från det iaf. Jag skulle dock inte bli förvånad om det är ett omvänt fritzl-fall. Han gökade ju som bekant sin egen dotter som han hade instängd i källaren i decennier.

Vilka sjuka människor det finns alltså. Man blir fan mörkrädd.

Går det att operara in tänder på något sätt? Killen är ju för fan inte ens medelålders. Han har ju halva livet kvar..
Citera
2020-11-30, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-R-Baboon
M*it är ett namn med persiskt ursprung.
Är ett inte helt ovanligt namn på gamla tanter här i Dalarna så det behöver inte vara persiskt.
Citera
2020-11-30, 23:38
Medlem
Citat:
Det hänger romska kläder, spetskjol eller klänning i fönstret som insynsskydd, så det kan man nog gissa.

Hennes pappa var ingenjör enligt folkokföringen.
Citera
2020-11-30, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Är man knäpp om man funderar på om de har gökat? Jag kan inte släppa den tanken. Hoppas hon har skonat honom från det iaf. Jag skulle dock inte bli förvånad om det är ett omvänt fritzl-fall. Han gökade ju som bekant sin egen dotter som han hade instängd i källaren i decennier.

Vilka sjuka människor det finns alltså. Man blir fan mörkrädd.

Går det att operara in tänder på något sätt? Killen är ju för fan inte ens medelålders. Han har ju halva livet kvar..

Det kanske finns nåt missbildat inavel-barn gömt nånstans som de inte hittat ännu?
Citera
2020-11-30, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Kan någon berätta mer om den här "häxtanten".
Jag har rört mig i kommunen i ett par decennier och borde känna igen henne.

Risigt hår är det många som har, men trasig klänning? Inget jag känner igen. Finns det bild?

Är det den magra kvinnan med den underliga tuperade frisyren? Som en uppåtstående krans runt huvudet?
Jag har alltid trott att hon levde kvar i 80-talet och att det var därför hon behöll frisyren.
Senast redigerad av V-H 2020-11-30 kl. 23:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in