2020-11-30, 22:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Han måste ju vara utvecklingsstörd, och cp, så hon fick LSS-pengar...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Sjukersättning och förtidspension är samma sak.

Okej där ser man, hur som helst en ganska saftig summa för att vara outredd under så många år kan jag tycka. Får väl anta att den första utredning som gjorde slog fast att han aldrig kommer kunna arbeta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Om det är något sånt, så uttrycker väl sig tidningarna vilseledande?
Hon har låtsats som att hon tagit hand om sin funktionshindrade son, men misskött honom kapitalt?
Myndigheterna har gått på hennes uppgifter?

Men det kanske låter mer spännande i nyheterna om man säger "Kvinna har hållit sin son instängd"?
Jag utgår från att myndigheterna gör någon gång ett hembesök om man får ersättning för vård av anhörig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnsnow1337
Tror det är nån svensk kärring om jag ska vara ärligt. Såna som är helt tystlåtna på jobbet med rutinerad liv. Gubben har säkert stuckit med nån yngre dam i Brasilien eller nåt.

Gå och lägg dig, du ser på den pixlade bilden att personen är mörk, och det är inte svenska kärringar såhär års. Varför ska du behöva känna dig kränkt för? När FUP finns kommer du se att det var en babbekärring, get over it
Citera
Medlem
RyanCrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
I Expressen så står det att släktingen som tog sig i lägenheten när mannens mamma låg på sjukhuset, sedan hon varit ung varit orolig för pojken/mannen. Men släktingarna har inte på något sätt förstått henens oro.

Utifrån det drar jag slutsatsen att mamman sagt att pojken flyttat till släktingar i hemlandet och att övrig släkt samt myndigheter låtit sig luras. För annars borde de ju velat träffa honom. Men att inte ha kontakt med honom i 28 år utan att fundera över det och oroa sig verkar väldigt konstigt.hela släkten verkar det vara fel på.

Kvinnan som bröt sig in i lägenheten trodde uppenbarligen inte på historierna som mamman till mannen tutade i alla. Den enda vettiga.
Vilket land handlar det om?
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
EN REFLEKTION:

Nu vet jag inte hur sjuk mamman var när hon åkte in. Men om hon var vid medvetande gjorde hon i så fall inget för att få dit någon att hjälpa honom.

Jag undrar om ambulansen hämtade henne i den smutsiga, stökiga lägenheten och sonen gömde sig i nåt av rummen bakom allt bråte eller om hon blev sjuk utanför lägenheten.

FÖR ÖVRIGT: !Lägenheten kan inte ha blivit renoverad på 28 år. Och trappuppgången måste ha luktat förruttnelse och gud vet vad. Uppenbarligen ett slummigt bostadsbolag.
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Det utesluter inte att hon hållit honom instängd.
Har han inte lämnat lägenheten på nästan 30 år kan man ju inte kalla det något annat.

Jo, instängd. Men inte gömd. Inte gömd för myndigheter.

Men gett felaktigt intryck om hans handikapp till myndigheter då, eller?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Att isolera sin son helt i 30pr får väl iaf ses som en god kandidat till mkt, tycker du inte?
Vad jag eller du tycker är irrelevant.

Det ska mycket till för att få rättspsyk istället för fängelse.
Citera
2020-11-30, 22:05
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Det utesluter inte att hon hållit honom instängd.
Har han inte lämnat lägenheten på nästan 30 år kan man ju inte kalla det något annat.
Det har han nog, tippar på en ny historia i morgonens nyheter.
Citera
2020-11-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Ja då är det knappast dem fattar Inte hur han ska kunna deklarera om han är inlåst på en soptipp. Du borde kanske maskera namnen.

Den överbeskyddande omhändertagande modern har väl skickat in deklarationerna.
Precis som hon förmodligen har skött allt annat, i den mån hon nu skött det. Något måste de ha ätit och på något sätt kom maten in till deras bostad.
Citera
2020-11-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rsahemlig
Kan det vara den här (nedersta våningen) https://www.google.com/maps/@59.1634369,18.1461932,3a,15.6y,161.59h,89.88t/data=!3m6!1e1!3m4!1spkrHFXEhqpg4O_XwIxtXeQ!2e0!7i1 6384!8i8192

Mossan stämmer översen hyggligt iaf.

Finns tänkbara kandidater på addresserna som passar åldersmässigt.
Citera
2020-11-30, 22:07
Medlem
Uppenbarligen var där aldrig någon stank då det han att gå 30 år tills någon släkting reagerade på någonting....

Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Om hela lägenheten beskrivs som en "soptipp", så måste stanken som sipprat ut genom lägenheten varit fruktansvärd. Ingen granne som skulle ha reagerat på detta?

Och släktingen som visste om att hon hade ett barn men inte gjort mer än detta? Även hon borde åtalas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in