2020-11-30, 22:26
Medlem
Inkomsterna som sonen har haft, kan det vara inkomst av kapital och inte inkomst av tjänst?
Citera
2020-11-30, 22:26
Medlem
koovid-bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMitsouko
Karlsson?

Nej, de hette B*r*ny*i *=a tidigare.

Joys*e *=i är systern, 42 år. Kanske hon som anmält.

Bor med en solbränd kille https://www.facebook.com/d*ana.dosu *=i
Citera
2020-11-30, 22:27
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
Mantalsår 1975 bodde Mait på Odenvägen 25,III
Tack för denna intressanta uppgift. J*hnny är med nära 100% sannolikhet fadern. Den K*rlsson han har c/o-adress till 1990 är nämligen Ma*ts moder, och adressen är hennes barndomshem.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2020-11-30 kl. 22:30.
Citera
2020-11-30, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Även i bostadsrätter händer saker då och då som kräver tillträde till lägenheter: stambyte/badrumsrenovering, i vissa fall radonmätning/byte av golv med flytspackel, översyn av ventilationen...

Föreningen var nästan nybyggd när hon flyttade in, föreningen har inte gjort renoveringar förräns nu.
Citera
2020-11-30, 22:28
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Varför skulle grannar misstänka något, har själv bott i BRF i en förort nära Handen och jag hade inte en aning om vad som skedde i lägenheterna i samma hus.

Men en sak som jag istället tänkte på är att vicevärd/styrelse inte har upptäckt det för känns ju som att någon typ av renovering i föreningens regi eller ventilationskontroll, installation av fiber etc. borde genomförts under alla de där åren.
Har egentligen redan skrivit det, men OVK och Fiber kan man undvika i BRF..

Stammar och Fönster är på gång under 2021-2022.
Citera
2020-11-30, 22:28
Medlem
Aakkes avatar
Hade varit intressant att få höra grannarnas story, framförallt de som bott där en längre tid.
Citera
2020-11-30, 22:29
Medlem
Nu när jag har läst beskrivningarna så inser jag att jag vet exakt vem det är. Spinkig, svartklädd tant med håret på ända som alltid går väldigt fort. Har alltid hört från släktingar (som bott i området sen 60-talet) att hennes son dog och att hon därefter "blev galen". Det kan ju stämma in om den äldre sonen hade dött?
Citera
Medlem
Mamman måste ju lida av en grov störning.
Kan hon ha nån form av Münchhausen by proxy?
Det som sticker ut är ju att hon hållit honom så dold från omvärlden.

Vilken tragisk situation detta är. Man förstår inte hur det kunnat ske i Sverige.
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Även i bostadsrätter händer saker då och då som kräver tillträde till lägenheter: stambyte/badrumsrenovering, i vissa fall radonmätning/byte av golv med flytspackel, översyn av ventilationen...
Radonmätning görs i regel inte i 100% av lgh utan i ca 10% av beståndet.(dock minst 1 lgh/uppgång)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Byta stammar i sovrummet?
Kom igen, lägenheter brukar vara tomma när stambyte utförs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Inkomsterna som sonen har haft, kan det vara inkomst av kapital och inte inkomst av tjänst?

Nej det står 0kr i kapital så jag gissar sjukersättning.
Citera
2020-11-30, 22:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
För några decennier sedan, när denna historia tog sin början, så beviljades LSS, förtidspensioner osv. närmast slentrianmässigt.

Och sen har det bara rullat på utan att enda myndighetsperson genom åren gjort ett personligt besök och träffat honom. För hemmet var ju en mångårig soptipp och mannen hade inga tänder, så uppenbarligen hade ingen myndighet engagerat sig i honom på många, många år. Enklast att bara betala ut pengarna.

Oj, så rädd han måste vara nu när han inte får vara med mannen och inte får vara hemma. Även om han får vård nu, så är han ju rädd för allt och alla. Tror att de vill honom illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in